Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er normalt slank, gikk opp 12 kg i begge graviditeter. Begge gangene har jeg gått fort ned i vekt. Problemet er at jeg fortsetter å gå ned mer enn ønskelig, sist 7 kg under startvekt. Fødte for 7 uker siden og er under startvekt. Kommer nok til å gå ned mer som sist. Leser om disse miljøgiftene som frigjøres, og blir skremt av det. Får tydeligvis ikke i meg nok kalorier. Tips til hva man skal spise for å ikke gå ned mer? Anonymous poster hash: bc95f...1e1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Noen slike mellom måltidene? De fås på blå resept av mennesker som pga sykdom, medisiner o.l. ikke klarer få i seg nok kalorier, men kan med fordel brukes av alle som i travle, stressede o.l. perioder av livet går ned i vekt fordi de ikke får i seg nok mat.... http://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/fullverdige-naeringsdrikker Anonymous poster hash: 46e95...72a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Lite kalorier i de drikkene der (ca. 150) så man skal drikke mye for å få opp forbruket. Jeg kan anbefale f.eks. Siba Havrekjeks (Havre er bra for amming). Spiser du 6 kjeks for dagen (de er gode så det er enkelt) får du i deg 450 ekstra kalorier. Drikk også mye melk og juice. Klarer du 1/2 liter melk og 1 liter juice per dag får du i deg ca 650 kalorier til. Da har du en god del i tillegg til maten du spiser. Anonymous poster hash: 2aef3...e78
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Tok litt i med de kjeksene, men 400 kcal får du i deg. Anonymous poster hash: 2aef3...e78
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Drikker endel juice, bare redd for tennene da det er endel syre i det. Problemet er vel også at jeg ikke rekker å spise nok måltider pga baby. Takk for tips! HI Anonymous poster hash: bc95f...1e1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Derfor kjeks er greit å spise - de krever ikketilberedning og kan spises under amming Anonymous poster hash: 2aef3...e78
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Nøtter? Anonymous poster hash: fee3d...a96
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Kjeks er et godt tips! Nøtter er jeg ikke så glad i HI Anonymous poster hash: bc95f...1e1
Gjest ________ Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Syns det er greit å ha lett tilgjengelig mat i kjøleskapet som banan, youghurt, kjeks, potetgull, is, (kanskje ikke de sunneste alternativene) men det funker Så prøver jeg å få til en skikkelig frokost, middag og kveldsmat. Ikke alltid like lett
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Har blitt flinkere til å spise kveldsmat, noen dager har det bare blitt to måltider og det er alt for lite. Spiser ikke så mye per måltid heller, matlysta er ikke på topp. Takk for tips! HI Anonymous poster hash: bc95f...1e1
Neeli Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Jeg ville spist masse gode fettsyrer, kokosolje skal være spesielt bra for melkesammensetninga. Lure litt ned i en smoothie kanskje, sammen med olivenolje. Start i det små, så venner du deg til at det er olje i den. Jeg blander kokosolje i teen, men det er kanskje for spesiellt interesserte.. Ellers så skal jo avokado også gi gode fettstoffer til gravide, så regner med det også er godt for ammende. Har du prøvd å legge nøtter i bløt over natten? De smaker 10 ganger bedre da synes jeg (saftig og sprø på en gang) og så blir de mye sunnere. Jeg blander mine ned i morgensmoothien og det er kjempegodt! Om du ikke gidder å lage smoothie, så kan du jo mose banan og bær sammen og tilsette gresk/tyrkisk yoghurt, skikkelig kaloribombe og nyyyydelig godt. Litt kanel og kanskje kokosmel over.. NAM! Her kan du jo også tilsette fettstoffer. Det er jo kjekt å kunne spise mere, men enda bedre om det også gavner babyen. Nå har jeg bare slengt ut noe av det jeg har plukket opp gjennom årene, ikke noen som "helse Norge" står for sikkert, men du kan jo google f.eks coconutoil og breastfeeding, og se om det er noe du tror på. Egg har jeg glemt!! Det skal også være gull..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Da jeg ammet spiste jeg normalt i tillegg til at jeg snacket på sånne danske smørkjeks nesten dagen lang (det var det jeg fyste på) i tillegg til eplejuice i sugerør fra sånne små juicebokser - det gikk fort 3-4 juicebokser om dagen. Jeg innbiller meg at juicen ikke sliter så mye på tennene når man drikker med sugerør? Det var ikke noe jeg tenkte bevisst over, det var bare det kroppen krevde for å få produsert nok melk (da jeg prøvde å kutte ned på kjeksinntaket, gikk ungen ned i vekt fordi melkeproduksjonen gikk ned, så det ga jeg fort opp). Nå er sikkert rådene om nøtter, smoothier og kokosolje over her noen hakk sunnere enn kjeks og juice, men dette fungerte i det minste for meg. (Til opplysning slet jeg aldri sånn med vekten som du forteller om, men etter 6 mnd med fullamming var jeg tilbake til startvekt - og jeg gikk opp nesten 20 kg i svangerskapet - og det var altså med smørkjeks og over en halv liter eplejuice om dagen). Anonymous poster hash: ab1f4...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå