Gå til innhold

4 åringen snakker om saus ut av tissen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle helle dressing på salaten min idag, sa 4 åringen at det er sånn saus som kommer ut av tissen.

Normalt at de snakker om det i denne alderen?

Mannen min mener det er bekymringsverdig..

Anonymous poster hash: 70eec...292

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det burde vel ikke en 4 åring ha peiling på, så jeg er enig i at det høres bekymringsverdig ut!

Føler med dere, for slikt kan ikke være greit.

Hva med å spørre forsiktig hvordan han vet det? eller hva han mener med det?

Skrevet

Jeg ville spurt hvor han har sett/hørt det. På en normal måte. Du burde tatt det da dere snakket om det rett og slett.

Skrevet

Enig. Ville spurt forsiktig hva han mente med det, eller om han hadde sett sånn "saus" som kom ut av tissen. Ikke helt vanlig i allefall...

Anonymous poster hash: 217bf...b9e
Skrevet

Skal snakke med ham når jeg legger ham, da er han veldig gid til forklare seg. Må bare vente til de to minste sover sånn at det er helt ro. Kjenner jeg er litt stressa nå.

Skrevet

Nei, ikke normalt.

Anonymous poster hash: daa46...b53
Skrevet

Aldri hørt om en 4 åring som snakker om sånt. Høres veldig suspekt ut! Men han kan jo kanskje ha hørt det fra eldre barn?

Anonymous poster hash: 278c4...16b

Skrevet

Jeg ville spurt hvor han har sett/hørt det. På en normal måte. Du burde tatt det da dere snakket om det rett og slett.

Spurte han hvor han visste det fra, men han ville ikke svare, begynte bare å snakke om andre ting..

Skrevet

Vis han har endel eldre søsken kan han vel ha overhørt at de prater om det eller fersket de i å runke? Eller sett pappaen ved et uhell? Må jo ikke bety seksuelt misbruk... Hva med å spørre en helsesøster eller noe sånt?

Skrevet (endret)

Kan det ha vært noe han har plukket opp fra tv? Var mye snakk om tiss-i-tiss her i gården, etter Verdens beste SFO gikk for noen år siden. Ser for meg at det kan ha kommet noe i den gata og derfra, eller et annet program. Kan også tenkes at en voksen i bhg har forsøkt å svare på spørsmål om unnfangelse? MÅ ikke være overgrep med en gang unger sier noe slikt! Ville forhørt meg i barnehagen, kanskje de vet?

Endret av Tyra79
Skrevet

Kan det ha vært noe han har plukket opp fra tv? Var mye snakk om tiss-i-tiss her i gården, etter Verdens beste SFO gikk for noen år siden. Ser for meg at det kan ha kommet noe i den gata og derfra, eller et annet program. Kan også tenkes at en voksen i bhg har forsøkt å svare på spørsmål om unnfangelse? MÅ ikke være overgrep med en gang unger sier noe slikt! Ville forhørt meg i barnehagen, kanskje de vet?

Enig!
Skrevet

Det er vel ingen som har sagt at det må være noe overgrep. Men det er heller ikke noe man bør overse.

Anonymous poster hash: daa46...b53
Skrevet

Hehe, nå følte jeg meg som verdens særeste mor :P Min sønn skal bli storebror snart, han er 5 år, og har fått info om hvordan babyen blir til, i ekte Trond Viggo stil ;) Så, ikke vær bekymret! At en gutt på 4 år vet at menn har sperm er ikke tegn på overgrep i seg selv, kan jo være barn som er "lærde" slik som min pga familieforøkelse som har sladret, snakk med eldre søsken osv osv. Og det er jo ikke farlig at barnet vet om kroppen i seg selv :) Sundt at barna har litt kunnskap, men selvsagt litt rart å høre de første omgangene. Når min sønn snakket tydelig og alvorlig om at mannen må putte rumpetroll inn i mamma'n for at det skal bli barn til sin bestemor ble jeg litt rød ;) Men kunnskap er makt :D

Anonymous poster hash: 64332...04a
Skrevet

Nja, om han går i barnehage, eller har eldre søsken, synes jeg ikke at det nødvendigvis er så rart at han vet det. De store ungene snakker jo om alt mulig rart, og de små får det gjerne med seg. Mi har iallefall fått vite veldig mye rart av eldre søskenbarn og de skoleklare ungene i barnehagen. ;)

Forøvrig vet min fireåring sånn ca hvordan unger blir til, siden vi har forklart henne det da hun ble storesøster i vinter.

Skrevet

Reagerte mest på at han koblet det til dressingen. Virker jo som han må ha sett det..

Skrevet

HI her, har snakket med ham. Han sier det har hans oldemor fortalt ham, den gangen hun ikke var død. ;)

Han var 1 år da hun døde, så det er det intet hold i.

Videre sier han at sausen blir til tiss og det kan man drikke.

-også snakker vi ikke mer om det sier han.

Jeg spør om noen har sagt at han ikke må snakke om det, men det svarer han ikke på.

Vet ikke helt hva jeg skal tro..

Er ikke hysterisk, men tenker jeg vil nevne det i bhg og spørre om det er noe nytt i gjenge som kan gjøre at han hat lært om disse tingene.

Skrevet

Hehe, nå følte jeg meg som verdens særeste mor :P Min sønn skal bli storebror snart, han er 5 år, og har fått info om hvordan babyen blir til, i ekte Trond Viggo stil ;) Så, ikke vær bekymret! At en gutt på 4 år vet at menn har sperm er ikke tegn på overgrep i seg selv, kan jo være barn som er "lærde" slik som min pga familieforøkelse som har sladret, snakk med eldre søsken osv osv. Og det er jo ikke farlig at barnet vet om kroppen i seg selv :) Sundt at barna har litt kunnskap, men selvsagt litt rart å høre de første omgangene. Når min sønn snakket tydelig og alvorlig om at mannen må putte rumpetroll inn i mamma'n for at det skal bli barn til sin bestemor ble jeg litt rød ;) Men kunnskap er makt :DAnonymous poster hash: 64332...04a

Enig i at kunnskap er makt, og mine barn kan også detaljene.. Men de vet ikke hvordan "ladningen" til en mann ser ut. Virker som han har sett det siden han sammenligner det med dressing.

Skrevet

HI her, har snakket med ham. Han sier det har hans oldemor fortalt ham, den gangen hun ikke var død. ;)

Han var 1 år da hun døde, så det er det intet hold i.

Videre sier han at sausen blir til tiss og det kan man drikke.

-også snakker vi ikke mer om det sier han.

Jeg spør om noen har sagt at han ikke må snakke om det, men det svarer han ikke på.

Vet ikke helt hva jeg skal tro..

Er ikke hysterisk, men tenker jeg vil nevne det i bhg og spørre om det er noe nytt i gjenge som kan gjøre at han hat lært om disse tingene.

Han har ikke eldre søsken og har ikke tatt faren på fersken på badet ;)

Skrevet

Min første tanke var at han kan ha en betennelse under forhuden og at det kommer litt puss ut.

Anonymous poster hash: 16605...6a9

Skrevet

Min første tanke var at han kan ha en betennelse under forhuden og at det kommer litt puss ut.

Anonymous poster hash: 16605...6a9

Man drikker da ikke puss?

Anonymous poster hash: 73cc0...0ac

Skrevet

Ok. Dette er flytende væske, det må jo komme ut et eller annet sted. Kanskje han vil formidle at han vet at det blir gjort om inne i kroppen?

Anonymous poster hash: e0c8e...269

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Reagerte mest på at han koblet det til dressingen. Virker jo som han må ha sett det..

Ja det var jo det som var det mest urovekkende syns jeg!

Skrevet

Ok. Dette er flytende væske, det må jo komme ut et eller annet sted. Kanskje han vil formidle at han vet at det blir gjort om inne i kroppen?Anonymous poster hash: e0c8e...269

ja, tenkte jeg også. Kan høres litt sånn ut etter samtalen HI hadde med han når han skulle legge seg.

Anonymous poster hash: b4ade...236

Skrevet

Det er farligere å bagatellisere enn å ta denne varsellampen, som for meg lyser for full maskin her, på alvor! Typisk Ola nordmann å finne på 2000 andre ting det kan bety, gå rundt grøten å ikke tørre å si ordet SEKSUELT OVERGREP!!! Tar han skade avkom du søker hjelp hos en barnevernspedagog, helsesøster etc.? Nei!!! Tar han skade om vi overbeviser oss selv om at han har hørt det av noen på SFO og det ikke er tilfelle? Ja!

Anonymous poster hash: 0fa0c...2a0

Skrevet

Vi kan diskutere oss grønn angående hva dette vil si, men du må få sannheten ut av gutten din. Ville prøvd å snakke med han ved flere anledninger før jeg kontaktet barnehage eller andre i kretsen. Dersom det har hendt noe ala overgrep er det viktig at ikke gjerningsmannen vet at du er mistenksom og deretter truer ungen tll taushet. Ikke meningen å rope overgrep med en gang, kan være noe helt ufarlig, men det er også viktig å ha det med i betraktning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...