Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Med å sette en stum H foran et navn?Eks. Hroar ? Anonymous poster hash: 23820...288
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Herregud. Er det noen som heter Hroar?? Hroar Stjernen, ja. Gammal skihopper som bare vi eldgamle husker.
☆☆☆ Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Kan ein lure på.. Kva er vitsen med umotiverte ekstrabokstavar inne i namna eller på slutten då? Kan skjønne argumentet om internasjonal stavemåte på enkelte namn sjølv om eg ikkje er einig i nødvendigheten av det. Men Thale, Maritha og Berith er vel neppe "internasjonalt"? Og eg kan ikkje tru foreldra har meint at namna skal uttalast med th-lyd, sjølv om det er moro (om enn noko uhøflig) å gjere det
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Det var det vanlige i gammelnordisk. F.eks ordet Ravn ble Hrafn. Anonymous poster hash: a66be...ee0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Kan ein lure på.. Kva er vitsen med umotiverte ekstrabokstavar inne i namna eller på slutten då? Kan skjønne argumentet om internasjonal stavemåte på enkelte namn sjølv om eg ikkje er einig i nødvendigheten av det. Men Thale, Maritha og Berith er vel neppe "internasjonalt"? Og eg kan ikkje tru foreldra har meint at namna skal uttalast med th-lyd, sjølv om det er moro (om enn noko uhøflig) å gjere det Noen navn kan jeg se h'en, for navnet blir litt "mykere" med den h'en. Ser i alle fall sånn ut.. Eks: Mathea - matea Matias - mathias Mathilde - matilde Men noen h'er er helt merkelig plassert i navn Anonymous poster hash: 23820...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå