Gå til innhold

Overlege: Barn under 1 år har ikke glede av Syden...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, forstår ikke tankegangen til enkelte.

Anonymous poster hash: ed17f...90f
Skrevet (endret)

Har aldri forstått meg på foreldre som drar med seg babyer til Syden mitt på sommeren når det er steikvarmt og hadde aldri i verden reist utenfor Europa med barn under 2 år. Stakkars unger sier bare jeg.

Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

Klarer ikkje syden om sommaren sjølv, så det slepp nok mine barn..

Skrevet

Helt enig, ren egoisme!

Anonymous poster hash: ef776...fd3

Skrevet

Forstår at man har lyst med hensyn til eldre søsken, men sånn er det vel bare med baby. Har mang en gang syns synd på små babyer som ligger helt kokt i toppen og gråter.

Anonymous poster hash: 1430f...6f9
Skrevet

Helt enig. Så herved bør alle som bor i "syden" ta abort da det ikke går an å bo der før man er over ett år!

Anonymous poster hash: 4156f...c88

Skrevet

Har aldri vært i syden med baby sel. Kun fra 3 år, men alle må jo få avgjøre det selv.

Om men reiser alene uten barn er jo det galt og ifølge mange.

Skrevet

Har jo ikke noe med de som bor der å gjøre *himle*

Er jo overgangen for små babyer. I tillegg holder jo ofte de lokale seg inne midt på dagen mens vi ligger og steiker oss...

Skrevet

Det er godt at du tross alt vil det beste for dine barn da, siden alle de forferdelige foreldrene som reiser til syden når barna er 10 mdr vil barna sine så vondt.

Jeg har ikke lest linken, men jeg antar at selv en overlege ikke vet hvordan alle barn fungerer. Mine barn er i likhet med sin mor og far, de fødte sommermennesker. Vi liker varmen og trives aller best rundt 30 gr alle sammen. Slik har de vært fra de var små. De hadde sine første sydenturer når de var mellom 6 og 9 mdr, og har vært på minst en i året etter det. Ingen skal prøve å fortelle meg at de hadde hatt det bedre hjemme. De satt i skyggen i sanden og koste livet av seg i en uke. De har spist godt og drukket masse. Aldri vært utilpass eller vist tegn til misnøye. Men du vet vel best, så de har antagelig hatt det grusomt. De bare vet det ikke selv? Hva med de som lever i varmere strøk? De burde kanskje ikke gå barn de? Eller hva med de som får barn her hjemme midt i juli. Hvordan kan de gjøre det mot barnet???? Nei, takke meg til at vi alle er forskjellig og at fasiten er ulik for oss alle.

Anonymous poster hash: c839a...657

Skrevet

Min 6 mnd gammel jente hadde vel ikke direkte glede av det, men hun hadde det ikke vondt heller. Og jeg hadde ett utrolig behov for å komme meg vekk ett ett tøft år. Hun er fornøyd bare hun var med mammaen sin

Anonymous poster hash: c897d...020

Skrevet

Har jo ikke noe med de som bor der å gjøre *himle*

Er jo overgangen for små babyer. I tillegg holder jo ofte de lokale seg inne midt på dagen mens vi ligger og steiker oss...

Det er vel ingen som lar baby ligge i solen å steike seg?! Dersom man gjør det, så er man jo direkte idiot, enten man er i Norge eller i Spania. Man må jo ta visse forholdsregler når man reiser med en baby.

Når det er sagt så er jo sommeren i Norge mye mer preget sv overganger enn det er i varmere strøk. Her svinger det fra 32 til 12 grader fra dag til dag, med tilhørende sol eller hagl alt etter som.

Anonymous poster hash: c839a...657

Skrevet

Jeg leter og leter på kartet men finner ikke landet Syden!

Anonymous poster hash: 45702...06c

Skrevet

Ha ha, følte deg truffet der, #10? ;) 

Les linken da, så du vet hva du snakker om?

Skrevet

Måtte du virkelig lete, #13? Er vel klar over at det er et begrep som omhandler sydlige land..??

Skrevet

Åååå er det det? :o

Anonymous poster hash: 45702...06c

Skrevet

Så dere skiller ikke 2 uker i Tyrkia i 45 grader midt på sommeren og 1 uke på Mallorca i september i 22-25 grader? Foreldre er like egoistiske uansett og hele ferien er om å la babyen ligge å steike i sola? Det kan umulig være en fin familieferie med masse kos og hygge i bedre klima?

Jeg har aldri opplevd survete og misfornøyde barn når vi har vært i syden. Vi drar nesten alltid i september og til Spania hvor det da er som en nydelig (drømme) norsk sommer.

Typisk dib å slenge ut med "egoistiske foreldre" så fort noen gjør noe anderledes enn dere selv. Skulle heller ikke forundre meg om alle disse som kommer med disse uttrykkene ikke har råd til å dra selv..

Skrevet

Dette er litt interessant egentlig, for som noen over her nevner, så bor vi i et land med voldsomme temperatursvingninger, gjerne 20 grader på en dag. 

Hvordan i alle dager skal det da være farlig å gå fra 20-25 grader her, og kanskje 30 grader i "syden"? 

Jeg har aldri sett noen som legger ungene til bruning i sola, eller som ikke evner å forstå at de må kjøles ned i de varmeste timene... 

Jeg hadde for øvrig heller ikke reist fordi jeg trodde at en liten baby hadde så fryktelig lyst til å dra til syden, men fordi de andre ungene har det. 

Og når resten av familien koser seg så koser nok minsten seg også ;)

Anonymous poster hash: fefce...620
Skrevet

Åååå er det det? :oAnonymous poster hash: 45702...06c

Ironi er en fiiiiiiin bil :P

Skrevet

Av og til lurer jeg på om folk her inne er så dumme, eller om de misforstår med vilje ...:P
Skrevet

Av og til lurer jeg på om folk her inne er så dumme, eller om de misforstår med vilje ...:P

Eventuelt at det er du som er så dum at du ikke skjønner hva ironi er...slik som oss andre...

Anonymous poster hash: 63d18...f69

Skrevet

Var jo ikke synsing her da, men referert til en overlege på et norsk sykehus... Råd har vi absolutt, og har reist mye rundt når ungene var store  nok til å glede seg over det.

Men for all del - forstår at noen trenger å slenge litt med leppa for å døyve egen samvittighet.

Skrevet

Har nettopp vært på kombinert badeland og lekeland i Nord-Finland. Med baby og to store unger, alle var kjempefornøyd. Babyen var med på lekelandet og lå i mykbag/ble båret rundt og lo og smilte av de fine fargene, lekene osv. Det var fin temperatur ute, rundt 21 grader, vi trillet masse tur og slappet av i badeland med grunn barnebasseng. De to store barna har fått solt seg, løpt masse ute, samtidig som jeg slapp å bekymre meg for baby og varme. Spiste kongekrabbe, reinstek og ellers masse god mat. Hele ferien - opphold, billetter, mat osv kom på under 6000 kroner, MED bensin frem og tilbake. For 1 voksen og 3 barn.

Så nei, jeg forstår ikke at folk reiser til Syden i høysesong og betaler 30 000 kroner for å ligge og svette i 14 dager på en strand.

Anonymous poster hash: 88273...c0d
Skrevet

For ikke å snakke om at dere plager oss andre på flyturen med hylende babyer som ikke aner hva som foregår...

Skrevet

Ja, det er nok best å sende bekymringsmelding til barnevernet om alle de foreldrene som tar barn under 1 år med til sydligere strøk.

Anonymous poster hash: 830ba...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...