Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Er det verdt det? Jeg fikk et godt tilbud på forsikring på meg, mann og 2 barn. Men, selv om prisen er ok nå så vil den jo lke for hvert år. La oss si jeg betaler 5000 i året nå. Skal vi ha forsikringene i 30 år så vil de vel koste oss 20.000 før den tid? Prisen øker mer enn indeksreguleringen pga høyere sannsynlighet for dødsfall jo eldre man blir. Vil det heller lønne seg å spare? Anonymous poster hash: 66b4c...9d0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Jeg ville ha satset på forsikring. Tenk om mannen din dør om 4 år og det du da har i ekstra kapital er de 5000,- du har spart hvert år, altså 20 000,-. Hvordan hadde det vært? Hadde du klart deg økonomisk etterpå? Er svaret ja så sparer du. Er svaret nei så aksepterer du tilbudet du har fått. Du vet aldri når uhellet kan skje. I morgen, om 20 år eller aldri. Håper selvfølgelig at du aldri vil få brukt for forsikringen. Det er min mening :-) Anonymous poster hash: 1c2e0...d76
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Vi har valgt forsikring. Skulle en av oss forulykke eller bli syke har vi en forsikring i ryggen som sørger for at vi kan beholde huset, betale ned gjelden og klare oss økonomisk. Anonymous poster hash: 80c74...579
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Grunnen til at livs- og uføreforsikringer er dyre, er jo at risikoen er ganske høy. Ingen av oss får uføredekninger, grunnet sykdom. Nettopp derfor velger vi å ha barneforsikring, for å være sikre på at barna får noe uføredekning som voksne selv om de skulle få sykdommer underveis i barndommen. Anonymous poster hash: 63b38...830
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Still deg spørsmålet: hvis en av oss dør, klarer da den andre å betjene alle utgiftene alene? Hvis svaret er nei, er det ikke tvil, da trenger dere livsforsikring. (Jeg måtte redusert stilling om jeg ble alene for å rekke å pendle til jobb og både hente og levere barn hver dag, hadde da ikke hatt råd til å beholde hus og bil i tillegg til alle andre faste utgifter.) Anonymous poster hash: 92227...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå