Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Vi har tre barn på 6,3 og 6 mnd og jeg er hjemme i perm. Mannen har ferie i juli da vi skal litt forskjellige ting men mest være hjemme. Eldste begynner på skolen 19 august men skal tilvennes på SFO uken før. Mellomste begynner tilvenning på stor avd 2. uka i august. Lurer litt på å ta med meg eldste og yngste og besøke min mor som bor 6 timer unna ca 5 dager mens pappa og mellomste er hjemme og går på bhg/jobb som vanlig. Tror det hadde vært veldig stas for eldste, siden hun som er stor og flink har fått litt mindre oppmerksomhet siden minste kom. Alternativet er jo å "bare" være hjemme med meg til SFO/skolen begynner. Men så får jeg så dårlig samvittighet for mellomste... Er det veldig dårlig gjort å la henne være "igjen" hjemme? Tror ikke jeg takler å ta med meg alle tre på lang kjøretur alene, hadde nok blitt alt annet en koselig tur hehe . Og tror jo at pappa og mellomste greier å kose seg mens vi andre er bort. Er bare så redd at hun føler seg ekskludert. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: c908b...216
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Jeg ville tatt med mellomste litt tidligere, eventuelt også mannen mens han er hjemme slik at du slipper å reise alene med 3. Jeg tror ikke at tilvenningen i barnehagen kommer til å gå så lett som den kunne gjort hvis treåringen samtidig må takle at mor og søsken reiser sin vei. Anonymous poster hash: 4c8f4...447
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Kan du gjøre noe annet alene med mellomste først? En dag fri fra barnehagen der dere gjør noe hyggelig i nærheten, mens eldste er i barnehagen? Og så forklare at «du fikk være med på..., nå skal (eldste) få være med på tur.» Jeg synes det er helt greit å dele opp barna noen ganger. Anonymous poster hash: a62ad...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå