Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er helt enig. Jeg går ikke alene ute heller når det er mørkt. Og jeg går ikke med kjoler som såvidt dekker rumpe og pupper. Det er så mange syke mennesker der ute så da er det bedre å være forsiktig Anonymous poster hash: f31aa...ad6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er helt enig. Jeg går ikke alene ute heller når det er mørkt. Og jeg går ikke med kjoler som såvidt dekker rumpe og pupper. Det er så mange syke mennesker der ute så da er det bedre å være forsiktig Anonymous poster hash: f31aa...ad6 Det er en myte at kvinner osm er utfordrende kledd er de som voldtas. Bekledningen har INGENTING å si!! Det er AMNLEDNINGEN som får menn til å voldta kvinner. Hvis han ser en kvinne gå alene i et avsidesliggende sted, lar han ikke vær eå vldta henne fordi hun har joggebukse og ikke minskjørt. dette har jeg fra en artikkel der de hadde intervjuet en rekke ulike voldtekstforbrytere. Alle sa at hva kvinner har på seg ikke betyr noe som helst. Det er det at de er mulgheten til å voldta som betyr noe. Så det viktigste er å ikke gå ALENE, men du kan kle deg akkurat slik du vil. Anonymous poster hash: 2a137...611
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele. Ja jeg mener og at det burde vi kunne gjøre. Men det Kan vi ikke. Vi kan ikke leve i en boble lengre Anonymous poster hash: f31aa...ad6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele. Selvfølgelig, i den perfekte verden. Men den lever vi dessverre ikke i.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Enig. Og jeg synes jeg leser veldig ofte om folk som har blitt voldtatt opptil flere ganger og kanskje også i tillegg blitt misbrukt av noen som barn. Da tenker jeg mitt... Anonymous poster hash: d87d5...957
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele. Selvfølgelig, i den perfekte verden. Men den lever vi dessverre ikke i.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Og skulle innbruddet skje, så spørs det om du hadde fått igjen på forsikringen om du ikke tok de vanlige, og nødvendige sikkerhetstiltakene som å låse døra. Du ville blitt sett på som medskyldig. Slik kan derfor noen se på deg som "medskyldig" om du går alene og dritings midt på natten på Grønland. Missforstå meg rett.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele. Selvfølgelig, i den perfekte verden. Men den lever vi dessverre ikke i.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Og skulle innbruddet skje, så spørs det om du hadde fått igjen på forsikringen om du ikke tok de vanlige, og nødvendige sikkerhetstiltakene som å låse døra. Du ville blitt sett på som medskyldig. Slik kan derfor noen se på deg som "medskyldig" om du går alene og dritings midt på natten på Grønland. Missforstå meg rett.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Ja, det er ganske sykt. Ikke lett å oppdra barn i denne verden gjør som vi sier, ikke som alle andre gjør...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Når jeg går ut, tar jeg til og med pepperspray med meg i vesken... selv om jeg tar all hensyn som ble nevnet her... Anonymous poster hash: fafb0...3dd
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 De selger forresten på Clas Ohlson Anonymous poster hash: fafb0...3dd
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Enig. Og jeg synes jeg leser veldig ofte om folk som har blitt voldtatt opptil flere ganger og kanskje også i tillegg blitt misbrukt av noen som barn. Da tenker jeg mitt... Anonymous poster hash: d87d5...957 Da tenker du ditt???? Da lurer jeg på om du kan spesifisere hva du tenker om et ulykkelig barn som har blitt utsatt for dette, og som senere har opplevd voldtekt som voksen? Anonymous poster hash: 2a137...611
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele.Selvfølgelig, i den perfekte verden. Men den lever vi dessverre ikke i.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Og skulle innbruddet skje, så spørs det om du hadde fått igjen på forsikringen om du ikke tok de vanlige, og nødvendige sikkerhetstiltakene som å låse døra. Du ville blitt sett på som medskyldig. Slik kan derfor noen se på deg som "medskyldig" om du går alene og dritings midt på natten på Grønland. Missforstå meg rett.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Du ville på ingen måte bli annsett som medskyldig. Du har krav på full erstattning fra gjerningspersonen uansett. Forsikkringsselskapet er en tredjepart som du har gjort en avtale med. Den avtalen går gjerne ut på at om du for eksempel blir frastjålet noe betaler de deg det det kostet så sant du hadde det forsvarlig innelåst. Det har ingenting med skyld å gjøre. Anonymous poster hash: bd952...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er på en måte enig, men allikevel er jeg så sta at om jeg vil la utgangsdøra stå åpen når vi reiser bort så mener jeg at jeg skal få lov til det uten at noen skal inn å stjele.Selvfølgelig, i den perfekte verden. Men den lever vi dessverre ikke i.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Og skulle innbruddet skje, så spørs det om du hadde fått igjen på forsikringen om du ikke tok de vanlige, og nødvendige sikkerhetstiltakene som å låse døra. Du ville blitt sett på som medskyldig. Slik kan derfor noen se på deg som "medskyldig" om du går alene og dritings midt på natten på Grønland. Missforstå meg rett.. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Du ville på ingen måte bli annsett som medskyldig. Du har krav på full erstattning fra gjerningspersonen uansett. Forsikkringsselskapet er en tredjepart som du har gjort en avtale med. Den avtalen går gjerne ut på at om du for eksempel blir frastjålet noe betaler de deg det det kostet så sant du hadde det forsvarlig innelåst. Det har ingenting med skyld å gjøre. Anonymous poster hash: bd952...5e4 Ok, det har med ansvar å gjøre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Enig. Og jeg synes jeg leser veldig ofte om folk som har blitt voldtatt opptil flere ganger og kanskje også i tillegg blitt misbrukt av noen som barn. Da tenker jeg mitt... Anonymous poster hash: d87d5...957 Da tenker du ditt???? Da lurer jeg på om du kan spesifisere hva du tenker om et ulykkelig barn som har blitt utsatt for dette, og som senere har opplevd voldtekt som voksen? Anonymous poster hash: 2a137...611 Noen "tillater" at slikt skjer med dem på en måte. Noen lyser det bare "offer" av og er et lett bytte. Hvem ellers greier å havne i slike situasjoner opptil flere ganger? Anonymous poster hash: d87d5...957
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Enig. Og jeg synes jeg leser veldig ofte om folk som har blitt voldtatt opptil flere ganger og kanskje også i tillegg blitt misbrukt av noen som barn. Da tenker jeg mitt... Anonymous poster hash: d87d5...957 Å dra inn missbruk av barn blir dog bare feil. Barn kan ikke ta forhåndsregler, eller beskytte seg. Og blir de voldtatt senere i livet kan det være på grunn av skadene de uskyldig ble påført som barn, eller tilfeldig. Anonymous poster hash: 6c8ff...b66
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Man har et visst ansvar selv for å sikre seg mot uheldige situasjoner, men de fleste voldtekter kan ikke sies å skje fordi kvinnen ikke tok ansvar og forhåndsregler. Mange av voldtektene skjer fordi enkelte menn voldtar, uansett, og de lager anledningen selv, de voldtar ikke fordi "anledningen byr seg". Anonymous poster hash: 5e355...fc6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Selv politiet sier jo at kvinner ikke skal drikke seg snydens og rave alene i mørke smug om natten. Man har et ansvar! Anonymous poster hash: 00d8d...c92
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Nei, det er aldri offerets skyld om man blir voldtatt. Det er aldri greit å voldta noen, og det finnes ingen unnskyldninger for den som gjør det. MEN, det går likevel an å ta forhåndsregler. Jeg går ikke med 10000 i kontanter i åpen veske på ryggen i Romania. Jeg drikker meg ikke dritings og sovner alene i en bakgate. Jeg tar ikke pirattaxi alene kl. 4 om natten. Jeg går ikke fra drinken min uten oppsyn. Legger ikke fra meg mobilen på kafé-bordet for å gå på do etc. Selv om voldtektsofre alltid er uskyldige, så tenk forebyggende! Det er lov å ikke gjøre uforsvarlige ting, vi lever ikke i den perfekte verden, dessverre.Anonymous poster hash: 6c8ff...b66 Enig. Og jeg synes jeg leser veldig ofte om folk som har blitt voldtatt opptil flere ganger og kanskje også i tillegg blitt misbrukt av noen som barn. Da tenker jeg mitt...Anonymous poster hash: d87d5...957 Da tenker du ditt???? Da lurer jeg på om du kan spesifisere hva du tenker om et ulykkelig barn som har blitt utsatt for dette, og som senere har opplevd voldtekt som voksen?Anonymous poster hash: 2a137...611 Noen "tillater" at slikt skjer med dem på en måte. Noen lyser det bare "offer" av og er et lett bytte. Hvem ellers greier å havne i slike situasjoner opptil flere ganger? Anonymous poster hash: d87d5...957 Hva tenker du et barn som det lyser "offer" av skal gjøre for å slutte med det? Har du svaret? Det har nok ikke barnet. Anonymous poster hash: 9ca55...c25
Bustetroll Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Det er også stor forskjell på voldtekter og utnytting. Det finnes altfor mange jenter som anmelder noe som i alle fall ikke jeg anser som en voldtekt.Og under disse "voldtektene" vil jeg si at jenta har 50% av skylda selv. Hvis noen lurer på hva disse "voldtekene" innebærer, så snakker jeg da om gutt + jente på fest, jente flørter, de kysser, til syvende og sist ender de på soverommet, den ene like full som den andre, jenta sier kanskje svakt nei, men fortsetter å kysse og pirre gutten, han er like full som henne, og er ikke oppegående til å skjønne at hun er for full til å kunne ta et valg om å ha sex.Her er det snakk om 2 mennesker, som driter seg fullstendig ut ved å drikke så mye at de ikke kan ta rasjonelle valg. Har INGENTING med voldtekt å gjøre. Når det i slike tilfeller faller en anmeldelse på gutten for voldtekt, sier jeg bare stakkars gutt, og FYFY jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå