Gå til innhold

Fotballfrue og andre perfekt-bloggere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes synd på dem. De er jo bare "flinkpike" i nte-potens. De er pregløse og uinteressante. De mener ingenting de er plastikk og reklame. Og det de måtte komme til å mene er stort sett bare pinlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har anelse om hvem denne fotballfrue er. Men alle innleggene på anonym har vært nok til at jeg skygger banen. Rosabloggere generelt holder jeg meg som regel langt unna. Det kjeder meg rett og slett vanvittig, og ikke rent sjelden blir jeg direkte flau på deres vegne.

Skal jeg lese en blogg med interesse skal den ha et budskap av betydning, eller oppskrifter og være skrevet med innlevelse. Eller bare være vanvittig morsom. 

Skrevet

Det er så pregløst som det kan få blitt.

Litt som en veldig veldig kjedelig tegneserie man aldri leser og alltid bler forbi.

Skrevet

.... og det minner meg på at jeg må få satt opp "reklame nei takk" på postkassa..... Like festlig å lese som en rååååsablogg med kvakkkvakk-lepper og fake-oransje-brunfarge-silikonpupp

Skrevet

Men noen linket til en her om dagen, og Apetit her som sjelden lar seg imponere (i både positiv og negativ forstand) fikk underkjeven nede på venusberget momentant da jeg åpnet den bloggen det ble linket til.

Og jeg føler meg som verdens kjipeste og gråeste oldemor når jeg sier det, men HVA I HULESTE HELVETE HAR GÅTT GALT MED SAMFUNNET NÅR NOEN UNGE MØDRE ER SÅNN? 

Husker ikke hva bloggen het.. *prøver.å.tenke.meg.om*

Skrevet

Det verste er at ungene våre vokser opp med slike som forbilder. Som om det er noe å trakte etter å se ut som man kræsja kjeften i døra på vei inn og drømmer om å være en vandrende airbag. For ikke å snakke om et vandrende airhead.

Fotballfrue er ikke nødvendigvis det ovennevnte, men det går minst ti av dem på dusinet der ute. Og dessuten, å vokse opp i tro at man kun er god nok om man har et blankskurt hjem og perfekt hår og trener fire timer pr dag er ikke veldig sunt det heller. For ikke å snakke om hvor kjedelig det må være.

Skrevet

Jeg synes ikke den fotballfrua virker så dum jeg. Nå har jeg bare vært innom via linker her, men det virker som hun har full kontroll på hva hun deler med omverdenen, og trenger definitivt ikke å beskyttes mot seg selv som mange andre bloggere jeg har lest om. Det blir litt som hjemme hos oss reportasjer vi leser i ukeblader, evnt kostholds og treningstips som man leser samme sted. Har ikke peiling på hvor mye hun soper inn på denne bloggen, men forundrer meg ikke om det er mer enn det jeg gjør i min jobb. Hvis folk leser det hun skriver og underholdes av det og hun selv trives med det er det helt greit, synes jeg. Om dette er overfladisk så hindrer det ikke henne å diskutere både politikk og miljøvern med venner og ektefelle på fritiden. Tipper hennes lesere ikke vil lese om det:)

Skrevet

Men ang fotballfrue, hun har for god kontroll? Ikke at jeg leser mye blogger av det slaget. Men hun kontrollerer mat, kropp, hus og bilder. Er det ikke mest bare et rop om anerkjennelse? Men at hun lykkes i sin nisje er jo tydelig. Men hennes uttalelser om homofili og evolusjon er jo ikke gangbare. 

Skrevet

Men noen linket til en her om dagen, og Apetit her som sjelden lar seg imponere (i både positiv og negativ forstand) fikk underkjeven nede på venusberget momentant da jeg åpnet den bloggen det ble linket til.

Og jeg føler meg som verdens kjipeste og gråeste oldemor når jeg sier det, men HVA I HULESTE HELVETE HAR GÅTT GALT MED SAMFUNNET NÅR NOEN UNGE MØDRE ER SÅNN? 

Husker ikke hva bloggen het.. *prøver.å.tenke.meg.om*

Tror jeg gjorde samme tabbe som deg, enkelte burde helt klart blitt beskyttet mot seg selv. Tror det var noe med Ragnhild eller Rannveig. 

Skrevet

Det verste er at ungene våre vokser opp med slike som forbilder. Som om det er noe å trakte etter å se ut som man kræsja kjeften i døra på vei inn og drømmer om å være en vandrende airbag. For ikke å snakke om et vandrende airhead.

Nei, de gjør jo ikke det, de trenger ikke å gjøre det i hvert fall. Samantha Fox og andre var aldri mine forbilder. De var riktignok noens forbilder, men som foreldre er det vel vår jobb å hjelpe ungene å skille hva som er viktig og hva som ikke er det. Selv skyr jeg rosabloggere nesten som pesten og det ser jeg at fjortisen også gjør. Går fint an det. 

Gjest Anybody
Skrevet

Skjønner jeg er las jeg ikke leser blogger! Har ikke tid til å lese de gode bloggene om de finnes, og får tics i øye av alle det linkes til her inne :/

Huff håper datteren min blir mer som meg som tenåring, en rebell v dimensjoner! Aldri hjemme og sa aldrinifra, men hadde iallfall både driv, ambisjone eig meninger.. Bedre enn en levende realdoll :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...