Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Vi har et barn på 5 år som et er særdeles vanskelig og sta. Mannen min jobber mye og er borte mye. Og jeg drikker om kveldene. Mest fordi jeg kjeder meg. Men også fordi jeg liker det. . Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 7159f...4e7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 slutter! Anonymous poster hash: 053a5...fe1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Oki. Det var lurt. slutter! Anonymous poster hash: 053a5...fe1 Anonymous poster hash: 7159f...4e7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Du bør kanskje snakke med noen om det før det blir et stort problem. Akkurat nå går det kanskje ikke utover barnet ditt, men tenk om det eskalerer og du mister kontroll? Da er det barnet ditt det går mest utover. Lykke til! Anonymous poster hash: df551...43b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Søk hjelp! Få deg en hobby og inviter venninner, begynn å meditere, lage album, male osv. Anonymous poster hash: 7677d...310
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Mye bra svar her. Slutter i morgen jeg kjenner eg no Hi Anonymous poster hash: 7159f...4e7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Daglig alkoholinntak og påfølgende "hvite måneder" har dessverre ikke alltid gått like bra for de jeg kjenner som har hatt et ønske om å drikke hver dag... Hvor lenge har du holdt på slik HI? Og har du alkoholisme i familien? Anonymous poster hash: 77f99...ea6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Skål! Det finnes flere av oss Anonymous poster hash: fc339...7e8
Gjest Trulte med to små Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Skål! Det finnes flere av oss Anonymous poster hash: fc339...7e8 For et svar!! Lykke til HI!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Skål! Det finnes flere av oss Anonymous poster hash: fc339...7e8 Ha ha! Denne fikk meg no til og le i hvertfall . Hi Anonymous poster hash: 7159f...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Hehe, skaff deg skikkelig hjelp om du ser at alkoholforbruket tar mer og mer over du. Det er ikke morro å være barnet til en forelder som drikker litt for mye.. Anonymous poster hash: 52855...e5c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Skaff deg hjelp. Du sier du skal slutte i dag, men klarer du det på egenhånd når vanskelige følelser titter frem?? Håper det for din del og ikke minst barnet. Lykke til:) Anonymous poster hash: ae6f4...911
mibella Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Du skaffer deg hjelp. Plutselig har det gått så langt at du ikke evner å innse problemet. At du selv ser at du drikker mye nå bør du være glad for - og forandre på så fort du kan. Det vil ikke bli mindre av seg selv. Snakk med mannen, venninne, familie. Gjør det du kan for å ta deg sammen selv, ikke kjøp alkohol. Skaff deg noen hobbyer så du ikke kjeder deg. Ikke minst - snakk med fagfolk (legen din, en eller annen på en anonym hjelpetelefon etc.) Ofte tar det opptil ti år for en alkoholiker å innse at han/hun har et problem. Det er lett å gjemme seg bak "det er bare et glass" osv. Gjør alt du kan. For BARNET ditt. Jeg er selv datter av en alkoholiker. Hos min mor begynte det ikke før jeg var i ungdomsskolealder, og jeg og familien måtte da kjempe mot og takle en alkoholisert mor. Får vondt i hjerte av barnet ditt, som sikkert må gjennom noe sånt i veldig ung alder. Ikke tro det fortsetter med "bare et glass" om kvelden, dersom det er ofte. Ikke tro barnet ditt eller andre rundt deg ikke vil merke det. For DET vil de. Det vil bli en (større) avhengighet, det vil forandre deg. Slutt, før det ødelegger deg og de rundt deg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Svarer anonymt nå. Jeg slet veldig i en periode, pga et barn som fikk en ganske tung diagnose i tillegg til en krevende jobb. For å lande om kvelden tok jeg et par glass vin. Merket at toleransen ble høyere og jeg fikk angst. Byttet jobb og har erstattet alkoholen med trening. Trenger hardt, så hardt at jeg blir kvalm. Da oppnår jeg litt av den samme roen som alkohol gir. Anonymous poster hash: dc87c...0d5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Få mannen din på banen. Han må være mer hjemme og hjelpe deg med barnet. Bestill legetime og få hjelp med alkoholproblemet ditt. Det er ikke bra for barn å vokse opp i et hjem hvor mor drikker hver kveld. Anonymous poster hash: a1622...370
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Mulig du svarte meg da jeg skrev et lignende innlegg for en stund siden... Jeg drikker også. Fordi jeg liker det, fordi jeg kjeder meg, fordi jeg kan. Jeg drikker nok for ofte og for mye, jeg føler selv jeg gjør det. Jeg planlegger drikkingen min sånn at den ikke går utover jobb. Ungen min er på samme alder som din. Det har nok utover denne noen ganger når jeg er bakfull og ikke orker finne på så mye med ham. Men som regel kan jeg sende ham i barnehagen, og da har han en vanlig, fin dag. Jeg finner ikke ut av drikkingen min, finner ikke ut hvordan jeg skal drikke mindre. I perioder trener jeg masse for å bruke energi og ikke minst holde meg i form. Problemet er at jeg blir så tørst av å trene; jeg får kick, blir i godt humør og får lyst å drikke. Og så gjør jeg det. Ønsker jeg kunne drikke passelig en gang i uka, men oftest blir det tre ganger, kanskje flere. Anonymous poster hash: 524d1...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå