Gå til innhold

Gradert uttak av foreldrepenger for mor


lykke11

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å ta gradert uttak i neste permisjon, har en veldig liten stilling, hver 3.helg. (får en del tilkallingsvakter) Tanken er og fortsette å jobbe de helgene og heller ha lenger permisjon, for det er vel mulig? Og hvordan er det, må jeg ta tre uker før termin og tre måneder etter fødsel med permisjon?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta permisjon 3 uker før termin og 6 uker etter fødsel. -Resten kan du "sjonglere "med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å ta gradert uttak i neste permisjon, har en veldig liten stilling, hver 3.helg. (får en del tilkallingsvakter) Tanken er og fortsette å jobbe de helgene og heller ha lenger permisjon, for det er vel mulig? Og hvordan er det, må jeg ta tre uker før termin og tre måneder etter fødsel med permisjon?  

Skal du ta ut gradert er det fra den jobben du faktisk har. Velger du f.eks 50% gradert kan du bare jobbe 50% av den stillingen du nå har.

 

Anonymous poster hash: bd290...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gradert så mener jeg å utsette permisjonen litt og jobbe noen timer i mnd, er vi inne på det samme da? Skjønte ikke helt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker på å ta gradert uttak i neste permisjon, har en veldig liten stilling, hver 3.helg. (får en del tilkallingsvakter) Tanken er og fortsette å jobbe de helgene og heller ha lenger permisjon, for det er vel mulig? Og hvordan er det, må jeg ta tre uker før termin og tre måneder etter fødsel med permisjon?  

Skal du ta ut gradert er det fra den jobben du faktisk har. Velger du f.eks 50% gradert kan du bare jobbe 50% av den stillingen du nå har.

 

Anonymous poster hash: bd290...8c6

 

 

Du har nok misforstått.. Nav graderer alltid mot en full stilling, dvs at om du f.eks opparbeider deg rett til foreldrepenger i en 50% stilling så vil man få beregnet foreldrepenger ut fra dette. Om man da velger å gå tilbake til jobben vil man få 50% lønn (man jobber jo 50p%) pluss 50% av grunnlaget for foreldrepengene..

 

Hilsen veileder på foreldrepenger.

 

Anonymous poster hash: 9a607...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg bruker ordet gradert feil jeg, Det jeg mener er å utsette permisjonen jobbehelgene og heller ha lenger permisjon. Pappan tok permisjon to uker her og to uker der samt endel enkeltdager og det gikk fint. Jeg får nok ta meg en tur på nav etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...