Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb nå, og er gravid. Har jeg noen rettigheter dersom jeg skulle bli skikkelig dårlig av bekkenløsning når jeg bare har jobbet noen dager?

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

planlegger du å bli full av bekkenløsning eller? Har gått gjennom 3 svangerskap og nesten ikke sett snurten av bekkenløsning. Kan ikke bare gå ut fra at det blir ille...



Anonymous poster hash: 81c7d...6ec
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb nå, og er gravid. Har jeg noen rettigheter dersom jeg skulle bli skikkelig dårlig av bekkenløsning når jeg bare har jobbet noen dager?

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Hvorfor har du fått jobb? Så du kan få permisjon etter en uke på jobb? Er du klar over hvilken belastning du er

 

Anonymous poster hash: d3003...1c2

Skrevet

Det kommer an på hva du gjorde før du fikk denne jobben.

Om du gikk direkte fra en annen jobb uten opphold mellom de to har du fulle sykepengerettigheter, men om du ikke jobbet eller hadde et opphold mellom jobbene må du jobbe deg opp rettigheten på sykepenger igjen.



Anonymous poster hash: 2097d...1b2
Skrevet

 

Det kommer an på hva du gjorde før du fikk denne jobben.

Om du gikk direkte fra en annen jobb uten opphold mellom de to har du fulle sykepengerettigheter, men om du ikke jobbet eller hadde et opphold mellom jobbene må du jobbe deg opp rettigheten på sykepenger igjen.

 

Anonymous poster hash: 2097d...1b2

 

 

Stemmer, du må ha jobbet i minst 4 uker for å ha rett på sykepenger og 8 uker for å kunne benytte egenmelding om du er helt ny i jobblivet og ikke har jobbet noe annet sted rett før dette... 

 

Anonymous poster hash: 10491...696

Skrevet

Hva er det med de kvasse å sure svarene her??

Hun lurer jo bare på en ting, det betyr jo aldeles ikke at hun planlegger verken bekkenløsning eller noe annet!! Å hva er så galt med at hun har fått seg jobb? 

 

barnslig med slike kommentarer dere kommet med her!



Anonymous poster hash: f1d90...c05
Skrevet

Nå må dere roe ned. Jeg har ikke sagt at jeg planlegger noe som helst. Ikke fikk jeg jobb for å sykmelde meg, og ikke planlegger jeg å få bekkenløsning. At noen ikke har det betyr ikke at andre ikke kan få det. Jeg lurte på hvordan reglene var. Man vet aldri, og noen er mer opptatt av hva hvis enn andre. Jeg er typen som trenger en A, B og C-plan i tilfelle. Jeg hadde ikke slitt dersom jeg ikke hadde hatt rett på noe, jeg har da penger i banken.

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Skrevet

Takk for støtten 20.24:-)

 

Jeg har jobbet i fem år, fikk ikke jobb videre der, og måtte finne ny jobb. Jobb må man ha, gravid eller ei. Jeg har planer om å jobbe i minst 40 år til. Bare lurte på hva som evt skjedde om jeg ble sykemeldt tidlig, har ikke noe lyst til det, og håper jeg slipper.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Skrevet

Takk for støtten 20.24:-)

Jeg har jobbet i fem år, fikk ikke jobb videre der, og måtte finne ny jobb. Jobb må man ha, gravid eller ei. Jeg har planer om å jobbe i minst 40 år til. Bare lurte på hva som evt skjedde om jeg ble sykemeldt tidlig, har ikke noe lyst til det, og håper jeg slipper.

HiAnonymous poster hash: 44d1c...f9a

Du har vært i fast jobb i 5 år , men kjenner ikke til rettighetene dine vedrørende sykemelding. Sorry men den kjøper jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 0d2f5...2b4

Skrevet

Hvorfor det? Jeg har forresten hatt årsvikariat. Visste ikke hvordan dette var når man bytter jobb. Hvorfor skulle jeg lyve?:-)

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Skrevet

 

Takk for støtten 20.24:-)

Jeg har jobbet i fem år, fikk ikke jobb videre der, og måtte finne ny jobb. Jobb må man ha, gravid eller ei. Jeg har planer om å jobbe i minst 40 år til. Bare lurte på hva som evt skjedde om jeg ble sykemeldt tidlig, har ikke noe lyst til det, og håper jeg slipper.

HiAnonymous poster hash: 44d1c...f9a

Du har vært i fast jobb i 5 år , men kjenner ikke til rettighetene dine vedrørende sykemelding. Sorry men den kjøper jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 0d2f5...2b4

 

 

Herlighet, det går jo an å lure på hvordan sykepengerettighetene er i forbindelse med jobb-bytte vel? Det ante ikke jeg noe om heller, før jeg faktisk byttet jobb.

 

Anonymous poster hash: 2097d...1b2

Skrevet

Jeg blir litt matt av noen av svarene her. Jeg får smekk fordi jeg spør etter reglene, og så får jeg smekk fordi jeg ikke kan dem. Jaja. Jeg har ikke hatt behov for å vite så mye om dette før. Men jeg har fått noen informative svar, så jeg er fornøyd. Og for de som lurer så skal jeg på jobb i morgen;-)

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Skrevet

Jeg har ikke svar på det du lurer på, HI, men ville bare si at du ikke fortjener den pepperen du får av hønsehjernene over her. Lykke til og gratulerer med en liten på vei :)



Anonymous poster hash: bfd7e...e7a
Skrevet

Tusen takk 21.08:-) Vi gleder oss veldig! :-)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 44d1c...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...