Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Kan eller kunne deres barn på 13-14 mnd spise brødskive selv? Her er lillegutt lite interessert, bare plukker det i stykker å kaster på gulvet og spiser ingenting av det. Men visst jeg mater han tar han alt, kjenner dette stresser meg litt med tanke på at han nå skal i barnehage. Tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 59030...3bf
Mamma&skatt Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Min har spist skive selv siden 9-10 mnd.. men han har alltid villet spise selv, så kan kanskje ikke helt brukes som sammenligning :-) kanskje han ikke er sulten nok, eller at du bare må være streng og sitte lenge nok med ham.. håper det ordner seg, er utrolig praktisk med en som spiser selv :-)
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Eg er lite begeistra for 2/3 av skiva på golvet, så det blir til at eg matar ho som oftast, ho er 15 mnd. Det mystiske er at ho kan ete fint om vi er andre stader enn heim. Har derfor eit håp om at det skal gå knirkefritt i barnehagen til tross for manglande suksess heime..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Regner med han kan få hjelp i barnehagen om du gir beskjed om dette. Min gutt spiste selv på den alderen, men hendte jeg matet ham også hvis vi hadde dårlig tid eller det ikke passet med mye gris akkurat da. De begynner som regel fort nok å kreve å få spise helt selv uten hjelp, hender jeg savner den kontrollen litt. Anonymous poster hash: 2cd24...845
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Gutten min var ikke flink til å spise brødskive selv før han startet i bhg da han var 17 mndr, men det gikk seg fort til. Jenta mi har spist brødskive selv fra hun var under året. Anonymous poster hash: 267bd...6b7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Min på 13 mnd spiser selv og har gjort det de siste månedene. Det ble en del svinn og gris i begynnelsen, men det gikk seg til etterhvert. Min erfaring er at det meste ordner seg når de begynner i barnehagen:) Plutselig spiser de mat de ellers ikke vil ha, sover i vogna selv om de aldri har gjort det hjemme etc. Anonymous poster hash: b711e...e5f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Ja, det har mine gjort siden de var 7 mnd. Mye havner jo på gulvet, men, men... Anonymous poster hash: 30983...a0b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Du får bruke herme-instinktet til barna. Legg skive foran både deg og ham og spis! Anonymous poster hash: 2158b...281
Gjest Vicky Pollard Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Veldig forskjellig. Nr en trengte hjelp lenge, nr to goflet i seg fra han begynte med skive. Det går fint, ikke noe å stresse med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå