Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er øm i livmorområdet, kjente det godt når legen trykket der. Har i tillegg vondt over høyre rumpeball. Kan det være uvi eller nyrebekkenbetennelse? Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ja, men du har vært hos legen sa du? Urinprøven må vel ha gitt utslag? Anonymous poster hash: d3152...3a6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Jeg var der på fredag. Første kontroll. Har ikke hørt noe enda. Tar det lang tid vanligvis? Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Det høres ut som et liiiite snev av hypokondri.... Anonymous poster hash: 922d2...8f3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Hva tar lang tid? Urinprøven? Nei, det er en stix som de sjekker ut i løpet av et minutt eller så. Hadde du hatt urinveisinfeksjon så hadde de sett det på kontrollen. Er det svangerskapskontroll? Anonymous poster hash: d3152...3a6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Svar på en UVI-test får man vanligvis med en gang. Men svir det når du tisser,tisser du mer enn normalt,hvordan er alm.tilstanden?.. Anonymous poster hash: 9c33f...ab8
Mars17 Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Jeg hadde nyrebekkenbettennelse i fjor og det gjorde sinnsykt vondt.. Klarte ikke å ligge eller sitte ordentlig.. Fikk ikke sove og tårene trillet..,
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Det var å få svar jeg lurte på om tok lang tid. Leverte urinprøve på lab'en. Regnet med at jeg fikk brev/tlf om det var noe utslag? Har så vondt, greier nesten ikke gå. Og jeg har akkurat hatt et brudd i ryggen, så er ikke hysterisk mtp smerte, tåler mye. Men ble litt engstelig for lille i magen dersom dette skulle være uvi/nyrebekkenbetennelse. Ikke alle får sterke symptomer. Så jeg tenkte å høre med erfarne damer her inne, siden legekontoret ikke åpner før 8.30 i morgen. Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Altså, hvis det hadde vært en uvi komplisert med en nyrebekkenbetennelse hadde du garantert hatt utslag på nitritt i urinen din. Da ville du fått antibiotika i dag. Mest sannsynlig har du hatt utslag på leukocytter, noe som en ofte har, uten at det nødvendigvis er infeksjon. Men de bruker å sende den til dyrkning om det er utslag på leucocytter. Det tar et par dager og noen ganger lengre tid, før de får svar på den. Dessuten ville du hatt forhøyede infeksjonsprøver om du hadde uvi. Tok de CRP? Hvis du ikke har svie ved urinlating eller feber eller dårlig allmenntilstand, vil jeg heller satt en knapp på bekkenløsning? Det kan gi smerter over symfysen og bak i ryggen. I blant kan det komme veldig tidlig i graviditeten. Anonymous poster hash: d3152...3a6
Mars17 Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Det finnes sånn selvtest på apoteket ifht uvi, hvis det kan være noe :-) jeg fikk svar m en gang på legevakten, men har det blitt være etter du var hos legen?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Ja, det har forverret seg veldig i løpet av helgen. Fant ut nå at man skal levere urinprøve før kontrollen, men legen sa ingenting om det, så jeg glemte det helt, og gav den til de på lab'en da jeg skulle ta blodprøve. Mistenkte først at jeg hadde tidlig bekkenløsning, men symptomene stemmer ikke helt med det... Ikke vondt i symfyseområdet. Men jeg tar en tlf til legen i morgen, så får jeg høre om de har sjekket prøven og om det var noe utslag. Dersom ikke blir det kiropraktor asap. Takk for svar, damer!:-) Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Behøver ikke å være vondt i symfyseområdet i det hele tatt. Hos meg startet bekkenløsningen med smerter over den ene seteballen, som i blant strålte nedover beinet. Men det er veldig individuelt, hvordan det oppleves. Ved nyrebekkenbetennelse har man smerter over flanken(e), ikke rett over rompa. Legen skal jo skrive hva slags utslag du har på urinprøven på svangerskapspapirene dine. Hvis det står uten anmerkning der, så ville jeg tro at alt er i orden. Dessuten ville kontordamene ha ringt deg hvis du hadde utslag på nitritt = ganske sikkert urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: d3152...3a6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Problemet er at legen ikke så på urinprøven/resultat mens jeg var der, så ingenting ble notert. Hun virket veldig uerfaren med gravide, fylte bl.a ikke ut blodprøveskjemaet rett, de på lab'en stusset veldig... Og så er jeg førstegangs, så jeg vet ikke gangen i røting selv... Men jeg tar en tlf i morgen, da får jeg nok svar. Hi Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Røting=ting Anonymous poster hash: eb461...0d8
Mars17 Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Jeg også har vondt over rumpa over nedover i beina innimellom nå.. Nyebekkentennelse synes eg var mye vindene og mer "inni kroppen" ikke så lett å forklare, men ikke noe godt! Ønsker deg god bedring uansett hva det skulle være, verken eller er nok ikke godt!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Tusen takk Blonid:-) Det går nok bra. Det viktigste for meg er at barnet har det bra, og på en god nummer to at jeg får jobbet som vanlig. Så får jeg heller bare legge meg etter jobb, og legge det sosiale litt på hylla for en periode. Anonymous poster hash: eb461...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå