Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg må ned 20 kilo etter fødselen :-( Min kamerat er PT, og har satt opp et crossfit program for meg! Drithard trening. Men selvfølgelig bekymrer jeg meg for ammingen og så hard trening/fettforbrenning. Kommer til å begynne å trene lett seks uker etter fødsel, for så etter 1-2 mnd når kroppen har kommet seg litt gå over til dette programmet. Da vil mini være 2-3 mnd. Planen er å fullamme i 6 mnd, men blir veldig usikker da jeg MÅ ned i vekt. Det er kjempeviktig for jobben min at jeg er i form og ser bra ut etter min del av permisjonen er omme. Hvordan er dette med giftstoffer i morsmelken etter ekstrem trening? Anonymous poster hash: 9ae16...f09
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Hør med ammehjelpen! Jeg begynte med ekstrem hardtrening når mini var 4 mnd. Plutselig reagerte ungen på pupp, viste seg at å få melkesyre påvirker melken og var ikke så lurt. Google det så kan du lese selv, husker ikke forklaringen nå:-) Anonymous poster hash: 0e06b...dbb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Hør med ammehjelpen! Jeg begynte med ekstrem hardtrening når mini var 4 mnd. Plutselig reagerte ungen på pupp, viste seg at å få melkesyre påvirker melken og var ikke så lurt. Google det så kan du lese selv, husker ikke forklaringen nå:-) Anonymous poster hash: 0e06b...dbb Jeg tenkte mer på dette med giftstoffer da. De sier man ikke skal gå på diett f.eks. Men jeg eter uansett som en hest. Har trent styrke hele livet frem til graviditeten nå, hvor jeg er nesten invalid av bekkenløsning. Men eter fortsatt nesten som om jeg trener styrke. Anonymous poster hash: 9ae16...f09
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Hvor mange kg ned i uka uten å frigjøre giftstoffer er noe ammehjelpen kan svare på:-) det med melkesyre var det ikke så mange som viste om.. Anonymous poster hash: 0e06b...dbb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Melkesyre går i alle musklene du trener, det er en reaksjon på at kroppen jobber såpass hardt at musklene jobber uten nok oksygen. Dette vil jo da være i brystmusklene også hvis du trener de (og en viss mengde i blodet generelt) og det går over i melka. Ikke noe godt for baby Så tren rolig, og la amming og sundt kosthold ta det meste av vekta, og la resten være til du er ferdig med ammingen. Og er det så viktig at du kan miste jobben etter perm, hadde jeg gått for erstatning slik at du ikke gir babyen "sur melk" (veldig lite riktig sagt, men både giftstoffer og melkesyre er aua i magen for baby, og det kan gjøre at melka ikke gir nok næring til baby) Lykke til Anonymous poster hash: eb907...4a9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Her: http://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking Anonymous poster hash: 0e06b...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå