Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Skal på Oslotur med mine to små håpefulle og vi vil "oppleve" Oslo!! Jeg har tenkt vi skulle ta en tur til Teknisk museum og kanskje frognerparken, men hvordan i huleste heite kommer jeg meg dit uten bil da? Hvilken buss, bane eller trikk skal vi ta? Vi skal bo på et Hotel nær Spikersuppa, så hvor skal vi spise? Barna er 6 og 9? Hva MÅ vi få med oss og hva kan vi helt fint gå glipp av?? Anonymous poster hash: 5e9ff...ad6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Teknisk museum er på Kjelsås - ta 11-trikken Frognerparken - t-bane til Majorstua Hva med å spise på Jensens bøffhus? Google det.. Grei mat, veldig barnevennlig! Sjekk ruter.no for kollektivtransport Anonymous poster hash: aa4e6...394
Tired mama Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Skal på Oslotur med mine to små håpefulle og vi vil "oppleve" Oslo!! Jeg har tenkt vi skulle ta en tur til Teknisk museum og kanskje frognerparken, men hvordan i huleste heite kommer jeg meg dit uten bil da? Hvilken buss, bane eller trikk skal vi ta? Vi skal bo på et Hotel nær Spikersuppa, så hvor skal vi spise? Barna er 6 og 9? Hva MÅ vi få med oss og hva kan vi helt fint gå glipp av?? Anonymous poster hash: 5e9ff...ad6 Er
Oslomama Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 (endret) er en annen her også som spurte om ulike ting å gjøre i oslo, sjekk ut hennes svar! Jeg kom med en hel drøss med ting å gjøre å plasser å spise Spontantur til Oslo, what to do? også bruker du bare ruter.no for å søke opp hvilke fremkomstmiddel du må bruke Barn reiser gratis i helgene Endret 24. juni 2013 av vinterprinsesse121112
Tired mama Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Både trikk 11 og 12 kan dere ta. Ta den til endestasjonen Kjelsås. Går buss også, men usikker på hvilken. Sjekk ruter.no. Toget går også, stopper rett utenfor museet. Kan anbefale dere å spise på Fridays også. Ligger på Karl Johan rett ved siden av Spikersuppa. Ellers må dere traske opp og ned Karl Johan om det er fint vær på lørdag. Mye å se på for barna. Pleier å være gatekunstere etc. Alltid stor stas for. våre barn i hvert fall. Og ta en is på Aker Brygge. De har bygget ut der, så man kan gå lengre utover enn tidligere. Kos dere på Oslotur! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Teknisk museum er på Kjelsås - ta 11-trikken Frognerparken - t-bane til Majorstua Hva med å spise på Jensens bøffhus? Google det.. Grei mat, veldig barnevennlig! Sjekk ruter.no for kollektivtransport Anonymous poster hash: aa4e6...394 Jeg må si meg dypt uenig når det gjelder Jensens Bøffhus, dessverre. Selve biffene er helt greie, men potetene og grønnsakene er oppvarmet frossenmat er kjipeste sort (typ samme type pommes frites som man får kjøpt på Rema og sånn blomkålblanding på pose som man finner i fryseren). Ble så skuffet fordi de gangene jeg har vært på den kjeden i Danmark har kvaliteten vært betydelig høyere. Men det er jo en stund siden det også, så mulig det er blitt like ille der også. De har en morsom dessert dog: softis-bar hvor man kan gå å ta så mye man vil, forsyne seg selv fra softismaskinen, og velge mellom sikkert 15 forskjellige strø og sauser til å ha på. Morro for barna, men isen på Ben&Jerrys ikke langt unna er mye bedre på smak. Men hvis man er hypp på softisbaren ville jeg heller spist middagen et annet sted og dratt dit kun for desserten. Anbefaler heller Fridays, Rock Cafe eller Egons (i den rekkefølgen) i nærheten av hotellet for familievennlig middag i umiddelbar nærhet til hotellet. Hvis barna deres liker asiatisk mat, og ikke kjeder seg lett, kan jeg også anbefale Tabibito, som har god og billig asiatisk mat, men kanskje ikke er så barnevennlig ellers muligens. Men passer bra hvis barna dine er rolige av seg tenker jeg. Anonymous poster hash: 40b10...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå