Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Kunne skrevet en roman om han. Men kort fortalt så er han ufordregelig. Han manipulerer ungene, sjalu, lager kvalm og innbiller seg at han kan bestemme hva vi skal gjøre, når og hvordan. Foreldrene mine ble skilt for 30 år siden. Det har i følge min far alltid vært såååå synd på han. Jeg gjennomskuet fanskapen hans for 5-6 år siden og har etter det ikke kunnet sittet høre på løgnene og på at det er noe gærnt med alle andre enn han. Jeg begynte å si han imot og vi har hatt en del heftige situasjoner. Flaksen er at jeg bor på en annen kant av landet og slipper å treffe på han i butikken om dere skjønner hva jeg mener. Problemet oppstår når jeg reiser til hjembygda på besøk. Jeg har tidligere byttet på å bo hos foreldrene mine og stresset mellom dem pga sjalusien hans. De siste gangene har vi bodd hos moren min. Nå er vi på hjemstedet igjen og han har lagd bråk. På tlf i dag påstår han at han har sittet hele dagen og ventet på at vi skulle komme, flere hørte meg si til han i går at vi kommer utpå ettermiddagen om du er hjemme da. Jeg har aldri forventet at han skal vente på oss. Vi har ferie og jeg nekter å stresse rundt for å behage nykkene hans. I går når vi traff han på St.hans feiringen i bygda hilste han surt på meg. Vi satte oss på benken hos han og jeg la merke til at svært få i bygda hilste på han. Mange var bortom for å hilse på meg, venner og venners foreldre, men hilste ikke på han. Regner med han har lagt seg ut med bygdefolket. Han ble furt for at ungene ikke ville sitte rolig hos han men heller løpe rundt med de andre ungene. Kom med trusler om anmeldelse dersom stefaren min tok oss med ut i båten. Hvorfor vet jeg ikke og når jeg spurte hisset han seg voldsomt opp. Som sagt i dag kom han med mye tull på tlf. Jeg ringte kl 12.30 for å sjekke at han var hjemme før vi dro til han. Han har også kommet med tomme løfter til barnet og satt det opp mot meg. Endte med at han freste dritt til meg på tlf. og la på. For å si det sånn, vi dro ikke. Jeg kommer ikke til å ta kontakt med han mens vi er her. Onsdag har vi egentlig avtalt med han at vi skulle komme, men hører jeg ikke noe fra han blir ikke det noe av. Mannen er syk og ustabil. Jeg ønsker ikke å ha han i livet mitt eller rundt ungene. Stoler ikke på han. Han lager så mye kvalm ut av ingenting. Jeg skriver ungene. Men har bare en med meg hit på ferie, eldste er snart 19 år og ville ikke være med så han er igjen hjemme. Yngste på 7 år skjønner ikke så mye av dette. Har forsøkt å forklare det med at jeg ikke vil besøke bestefaren siden han er stygg i munnen mot meg. Sa vel også at bestefar har en sykdom som gjør at han er sånn. Men at han ikke får lov til å behandle meg sånn. Barnet var lei seg og sin på meg en stund, men så gikk det over. Hva gjør man med sånne mennesker? Jeg kan ikke ha han i livet mitt. Han ødelegger så vanvittig mye for meg. Jeg blir sinna, sur og deprimert pga. han. Ups. Det ble langt likevel.... Anonymous poster hash: e9303...966
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Du trenger vel strengt tatt ikke en sånn mann i livet ditt.. Hadde distansert meg fra han.. Anonymous poster hash: 87062...b26
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Du gjør jo det rette - du lar deg ikke diktere. Fortsett sånn, du gjør både deg og barna dine en tjeneste ved å holde avstand. Anonymous poster hash: 94d54...d24
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner jeg syns litt synd på faren din. Høres ut som om han sliter med noe. Anonymous poster hash: 38a6e...607
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Hva han enn sliter med er det kun han som kan ta tak i det. Jeg har nok med mine egne problemer med 2 kroniske diagnoser. Han har alltid vært sånn. Husker han slo mamma, psykisk terror også. Truet med selvmord med kniv flere ganger, mamma måtte gjemme alle kniver. Lyver til folk, og om folk. Alle andre har feil, kun han som kan noe og som vet best. En gang var det en i bygda som konfronterte han med noen alvorlige løgner faren min hadde satt ut rykter på bygda om denne mannen. Mannen hadde barnet sitt på 2 år på armen, faren min begynte å kaste verktøy på han, kaster seg inn i bilen og prøver å kjøre han ned før denne mannen kommer seg til sin egen bil og får kjørt avgårde. Mannen som var 30 år yngre hadde fått en jobb faren min ville ha. Når hans forige samboer flyktet lagde han spillermatte som han skulle legge bak bilen hennes så hun pungterte. Han serverer meg også løgner om mine søsken. Jeg klarer ikke mer, har fått nok. Føler det er på tide å skjerme barna og meg selv ytterligere mot han nå. Anonymous poster hash: e9303...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå