Milla Vanilla Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg sparer til lengre hår, har gjort det i flere år, men håret mitt blir jo ikke lengre. Årsak, jeg går til frisør ca hver 3. måned og farger etterveksten. Da sier de alltid at de ønsker å stusse håret. På 3 mnd vokser kanskje håret mitt 2-3 cm, når de da stusser bort 2 cm så er det jo ikke rart jeg står på stedet hvil, 2-2 er jo 0 vekst. Så er det noen som har peiling på hvor ofte man bør stusse håret når man ønsker å spare til lengre. Er det kanskje nok å stusse hvert 1/2 år? Her tar jeg imot gode råd fra alle og enhver
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Be de kun ta det som er slitt og må tas. Er det slitt så mye at du må ta like mye som det har vokst, ja da får du bare ikke lengre hår. Ikke alle som bare kan gro på seg langt hår faktisk. Og det er ikke mye pent med langt hår som ser ut som et tova ullteppe nederst heller. Hvor gammel er du? Min frisør sa at det er få som kan få fint langt hår etter at de har fylt 30... Anonymous poster hash: d0680...213
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Jeg tror at så lenge du er snill med håret ditt så trenger du ikke stusse det så ofte. Bruk kur. Ikke føn for ofte Ikke bruk slettetang/krølltang for ofte. Ikke dyng på med stylingprodukter hele tiden. Håret har godt av å være naturlig Jeg har alltid hatt tykt og sunt hår. Ingen problemer med å få det til å bli langt. Og jeg klipper meg ca. en gang i året. Noen gangen sjeldnere Anonymous poster hash: a0af8...361
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Jeg sparer til lengre hår, har gjort det i flere år, men håret mitt blir jo ikke lengre. Årsak, jeg går til frisør ca hver 3. måned og farger etterveksten. Da sier de alltid at de ønsker å stusse håret. På 3 mnd vokser kanskje håret mitt 2-3 cm, når de da stusser bort 2 cm så er det jo ikke rart jeg står på stedet hvil, 2-2 er jo 0 vekst. Så er det noen som har peiling på hvor ofte man bør stusse håret når man ønsker å spare til lengre. Er det kanskje nok å stusse hvert 1/2 år? Her tar jeg imot gode råd fra alle og enhver Jeg stusser bare en gang i året. For meg er det nok. Dermed får jeg lett langt hår. Nå når det ned på rumpa og er fortsatt tykt. Anonymous poster hash: 76c5c...26e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 http://www.kjendis.no/2013/06/20/kjendis/klikk/mote/dagbladet/27803247/ Kom over denne... Anonymous poster hash: d0680...213
Sølvpanter Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Be de kun ta det som er slitt og må tas. Er det slitt så mye at du må ta like mye som det har vokst, ja da får du bare ikke lengre hår. Ikke alle som bare kan gro på seg langt hår faktisk. Og det er ikke mye pent med langt hår som ser ut som et tova ullteppe nederst heller. Hvor gammel er du? Min frisør sa at det er få som kan få fint langt hår etter at de har fylt 30... Anonymous poster hash: d0680...213 Jeg er 32 år og har langt hår. Det er ikke noe videre slitt, men så sliter jeg lite på håret mitt også da. Føner det maks en dag i måneden og bruker rettetang kanskje 3-4 ganger i året. Har nesten aldri stylingprodukter i det og bruker god børste på en forsiktig måte. Farger det ca hver 3.-4. måned med mild hårfarge hjemme (sånn fra helsekosten). Stusser ca 2-3 cm av det 2 ganger i året. Får mye skryt over fint hår Så jeg trenger i hvert fall ikke å klippe det oftere enn det.
DaTuMa Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Da jeg begynte å spare til lagt hår klippet jeg meg 2-3 ganger i året tror jeg.... Nå har jeg langt hår og klipper det skikkelig en gang i året 10-20 cm. Striper det oftere men frisøren sier jeg ikke trenger å klippe det oftere. Bruker du riktig produkter for ditt hår?
Milla Vanilla Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2013 Jeg bruker kur hver uke. Føner så og si aldri, bruker aldri rettetang og bruker kun stylingsprodukter ala Maroccan oil for å dempe det så det ikke skal bruse. Har krøller så håret mitt er og har alltid vært mye tørrere enn et hår som ikke har naturlig krøll. Gjør jo alt rett etter boken :-/ Har nemlig hørt at hvert 1/2 år er nok, men jeg vet jo ikke så lenge frisøren sier noe annet. Har jo valgt å stole på frisøren, men nå etter flere år med sparing begynner jeg naturlig nok å tvile. HI.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Jeg bruker kur hver uke. Føner så og si aldri, bruker aldri rettetang og bruker kun stylingsprodukter ala Maroccan oil for å dempe det så det ikke skal bruse. Har krøller så håret mitt er og har alltid vært mye tørrere enn et hår som ikke har naturlig krøll. Gjør jo alt rett etter boken :-/ Har nemlig hørt at hvert 1/2 år er nok, men jeg vet jo ikke så lenge frisøren sier noe annet. Har jo valgt å stole på frisøren, men nå etter flere år med sparing begynner jeg naturlig nok å tvile. HI. Jeg og har krøller og tørt hår og gjør alt etter boken, men det slites dessverre likevel fortere enn det vokser. Så jeg måtte bare gi opp å spare. Men jeg er 36 da. Fikk lengre hår da jeg var yngre. Anonymous poster hash: d0680...213
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Man skal ikke trenge å ta tuppene, det har ikke noe å si for lengden (sto det i en artikkel jeg leste her om dagen.) Det er heller ikke sånn at alle kan få langt hår.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Jeg bruker kur hver uke. Føner så og si aldri, bruker aldri rettetang og bruker kun stylingsprodukter ala Maroccan oil for å dempe det så det ikke skal bruse. Har krøller så håret mitt er og har alltid vært mye tørrere enn et hår som ikke har naturlig krøll. Gjør jo alt rett etter boken :-/ Har nemlig hørt at hvert 1/2 år er nok, men jeg vet jo ikke så lenge frisøren sier noe annet. Har jo valgt å stole på frisøren, men nå etter flere år med sparing begynner jeg naturlig nok å tvile. HI. Kan jo hende frisøren er ute etter mer penger. Anonymous poster hash: 50283...ab7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Jeg klipte meg sist i august. Nå er det på tide med en stuss igjen. Føner aldri, bruker ikke rettetang eller slikt, heller ikke spray, skum etc. Stort sett knute eller flette (hestehale funker ikke når det er så kangt synes jeg, må være flettet i så fall). Løst hår når jeg skal pynte meg. Rekker ca ned til albuene. Anonymous poster hash: 82eff...904
Madolyn Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Jeg har langt, tynt og fint hår og stusser tuppene hver tredje måned. Gir alltid streng beskjed om at de må ta så lite som mulig! Jeg har spart håret i nesten fjorten år, nå når det nesten ned til navelen når det er utslått. Det kan finne på å vokse å bli lengre i noen år og så står det på stedet hvil igjen en stund. Det sto på stedet hvil litt nedenfor skulderlengde i et par år før det plutselig dro til med 5-6 cm neste året. En gang ventet jeg 6 mnd med å stusse tuppene og da måtte de ta MYE!! Så jeg stusser hver tredje måned. Etterveksten min farger jeg selv (eller min mann gjør det for meg, hehe), det kan du spare flere tusenlapper på hvert år Viktig å bruke frisørprodukter, så lite stylingprodukter som mulig, kure håret jevnlig og bruke snille strikker (dvs med mye stoff for minimal slitasje) om du vil få lengre hår. Også er det jo slik at noen får mye lengre hår enn andre. Søstra mi har mye tykkere hår enn meg og hun kan få det nesten helt til midjen, noe jeg bare kan drømme om! Endret 24. juni 2013 av Madolyn
Milla Vanilla Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2013 Litt varierende svar her, så jeg ble nok ikke helt klok på hva som er lurt. Men jeg har typisk nordisk hår, tynne hårstrå, krøller så det ser tørt ut uansett hvor mye jeg kurer. Bruker naturbørste og olje og redken produkter, så gjør jo alt som sto i den artikkelen. Klarer liksom ikke å godta at jeg aldri skal få hår til midjen så jeg får fortsette å spare resten av livet Har jo hatt lengre hår før, men nå er jeg jo over 30 om det har noe å si som noen av dere nevner. Neste gang får frisøren ta maks 1 cm, eller jeg forsøker hvert 1/2 år. HI
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Litt varierende svar her, så jeg ble nok ikke helt klok på hva som er lurt. Men jeg har typisk nordisk hår, tynne hårstrå, krøller så det ser tørt ut uansett hvor mye jeg kurer. Bruker naturbørste og olje og redken produkter, så gjør jo alt som sto i den artikkelen. Klarer liksom ikke å godta at jeg aldri skal få hår til midjen så jeg får fortsette å spare resten av livet Har jo hatt lengre hår før, men nå er jeg jo over 30 om det har noe å si som noen av dere nevner. Neste gang får frisøren ta maks 1 cm, eller jeg forsøker hvert 1/2 år. HI Lurer på om det var Newton som hadde programmet om hår, du kan sikkert finne det igjen. Cellene i hårsekken er bare beregnet til å la håret bli en viss lengde før det faller ut. Ergo, kanskje du aldri får langt hår. mitt blir aldri lengre enn til rett under skuldrene Hvis du Googler "Newton vet håret hvor langt det skal bli" så kommer den episoden opp Endret 24. juni 2013 av Sekretøsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå