Gå til innhold

Har noen her fått erstatning av barnevern etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk dere fram? og hva var grunnen?

Anonymous poster hash: 675ad...b76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ei tidligere som skrev at de hadde fått erstatning for grunnløs omsorgsovertagelse, på noe over 100 000.... såvidt jeg husker.

Etter å ha vunnet over bv kunne de gå til erstatningssak i tingretten, og tingretten har visst ikke lov til å avvise slike saker.

Eller tenker du i en annen retning, at noen vil ha erstatning fordi vanskjøttede barn ikke ble fjernet fra et hjem?

Skrevet

Mente erstatning som i at barn ikke har fått hjelp fra barnevernet uansett hvor mange bekymringsmeldinger som kom inn, og det nå i senere tid har kommet frem at det var nokså alvorlig i meldingene, og barna kunne vært uten lidelser om bv hadde gått inn? Om du förstår.

Skrevet

ingen?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Vet imidlertid at det sitter en mengde jurister i Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) og jobber med billighetserstatninger til folk som enten har fått gal hjelp eller ikke fått hjelp av barneverntjenesten. 

Du må vel begynne med å kreve innsyn i journalene dine og så få en jurist til å hjelpe deg med å vurdere om dette er kritikkverdig eller ikke. Landsforeningen for Barnevernsbarn kjenner sikkert til jurister i ditt boområde som kan barnevernloven og vet hvor lista ligger. 

• 7 måneder senere...
Skrevet

Var ei tidligere som skrev at de hadde fått erstatning for grunnløs omsorgsovertagelse, på noe over 100 000.... såvidt jeg husker.

Etter å ha vunnet over bv kunne de gå til erstatningssak i tingretten, og tingretten har visst ikke lov til å avvise slike saker.

Eller tenker du i en annen retning, at noen vil ha erstatning fordi vanskjøttede barn ikke ble fjernet fra et hjem?

I den rettning ja. At en ikke blir fjernet fra et hjem en burde vært fjernet fra. At det ikke ble fanget opp grusome forhold.

Anonymous poster hash: 82558...f41

Skrevet

Nei, men jeg håper noen jeg kjenner vil gå til sak. De ble tatt fra barnet sitt i 3-4 år uten grunn.
De fikk kun se barnet et par timer av gangen, barnet bodde i fosterhjem 1,5 time unna.
Barnet var 7-8 da det ble fjernet fra hjemmet, og forstod jo mye av hva som foregikk. Så om ikke foreldrene saksøker, håper jeg barnet søker om erstatning på egenhånd. Det har endelig kommet hjem til familien sin nå. Blitt 12 år. 

Det er BEVIST uskyld i denne saken, faren har alt på sitt rene. Han ble beskyldt for overgrep av barnet..

Anonymous poster hash: 32378...39f
Skrevet

Nei, men jeg håper noen jeg kjenner vil gå til sak. De ble tatt fra barnet sitt i 3-4 år uten grunn.

De fikk kun se barnet et par timer av gangen, barnet bodde i fosterhjem 1,5 time unna.

Barnet var 7-8 da det ble fjernet fra hjemmet, og forstod jo mye av hva som foregikk. Så om ikke foreldrene saksøker, håper jeg barnet søker om erstatning på egenhånd. Det har endelig kommet hjem til familien sin nå. Blitt 12 år. 

Det er BEVIST uskyld i denne saken, faren har alt på sitt rene. Han ble beskyldt for overgrep av barnet..

alltid to sider av en sak. Overgrep er noe som burde blitt tatt alvorlig. Stemmer ikke anklagene håper jeg gutten fikk den hjelpen han trengte.

Anonymous poster hash: 5ac4c...614

Skrevet

Nei, men jeg håper noen jeg kjenner vil gå til sak. De ble tatt fra barnet sitt i 3-4 år uten grunn.De fikk kun se barnet et par timer av gangen, barnet bodde i fosterhjem 1,5 time unna.Barnet var 7-8 da det ble fjernet fra hjemmet, og forstod jo mye av hva som foregikk. Så om ikke foreldrene saksøker, håper jeg barnet søker om erstatning på egenhånd. Det har endelig kommet hjem til familien sin nå. Blitt 12 år. Det er BEVIST uskyld i denne saken, faren har alt på sitt rene. Han ble beskyldt for overgrep av barnet.. Anonymous poster hash: 32378...39f

Hva skulle barnevernet gjort da? Skulle ungen blitt i hjemmet til de fant ut om det stemte eller ikke?

Anonymous poster hash: 8fb82...e5e

Skrevet

De kunne brukt litt kortere tid.. Barnevernet hadde fulgt etter faren og filmet han i skjul. Hovedbekymringsmeldingen gikk på at det var krangling mellom mor og far, kom aldri noe bekymring om overgrep. Men barnevernet filmet faren, og de påstod de hadde film der barnet runket faren.. (han børstet snø av jakken hennes). Dette tar filmet i en vinkel slik at barnevernet mente de hadde bevis. Alt var helt på jordet. Stakkars far og stakkars barn.

Skrevet

De kunne brukt litt kortere tid.. Barnevernet hadde fulgt etter faren og filmet han i skjul. Hovedbekymringsmeldingen gikk på at det var krangling mellom mor og far, kom aldri noe bekymring om overgrep. Men barnevernet filmet faren, og de påstod de hadde film der barnet runket faren.. (han børstet snø av jakken hennes). Dette tar filmet i en vinkel slik at barnevernet mente de hadde bevis. Alt var helt på jordet. Stakkars far og stakkars barn.

så altså, her skapte barnevernet saken selv. Var ingen bekymring om overgrep fra noen steder i utgangspunktet

Skrevet

Høres litt for enkelt ut spør du meg! Er tross alt en nemd man må til for å legge fram saken, for å få fjernet barnet fra hjemmet. Og ikke minst samtale med barnet osv. Har heller ikke hørt at man spionerer på familier(om det i hele tatt er lov)!? Og runke barn når man børster snø ute?? Meget usannsynlig å kunne få alt det til å bli tolka som overgrep.

så altså, her skapte barnevernet saken selv. Var ingen bekymring om overgrep fra noen steder i utgangspunktet

Anonymous poster hash: 23abe...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...