Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Andre som blir sprø av de som roper opp om rasisme i tide og utide? Anonymous poster hash: 7ecee...f44
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Begrepet har dessverre fått fotfeste som nok en ufin hersketeknikk. Anonymous poster hash: 75d18...acd
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Jepp. Hvis man synes omskjæring er galt er man rasist. Dersom man synes folk bør prøve å lære språket i landet de har bosatt seg i (ja, det gjelder også norske pensjonister i Spania) er man rasist. Dersom man synes det er ufint i bæsje i parker og andre folks hager er man rasist. Dersom man ikke liker tigging er man rasist. Håpløst. Anonymous poster hash: ec768...f91
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Enkelte av oss har møtt så mye hverdagsrasisme at vi ser rødt hvis noen generaliserer eller setter folk av utenlandsk opprinnelse i boks. Og jeg mener bestemt at å bli kalt for "russerhore", "importbrud" og "golddigger" bare fordi man er russisk, er rasisme. Er forresten ikke gift og tjener nesten det dobbelte av det samboer gjør. Anonymous poster hash: e19de...605
Bustetroll Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Åja.. Og dette bruker de fint til egen fordel
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Enkelte av oss har møtt så mye hverdagsrasisme at vi ser rødt hvis noen generaliserer eller setter folk av utenlandsk opprinnelse i boks. Og jeg mener bestemt at å bli kalt for "russerhore", "importbrud" og "golddigger" bare fordi man er russisk, er rasisme. Er forresten ikke gift og tjener nesten det dobbelte av det samboer gjør. Anonymous poster hash: e19de...605 Men det ER rasisme , uten tvil. Det er forskjell på det, å bli kalt rasist fordi man kjefter på en av utenlands opprinnelse, uten å dra opp noen styggheter om hudfarge eller religion. Eller om en av utenlands opprinnelse får sparken, så er sjefen rasist. Ikke snakk om at vedkommende gjorde en dårlig jobb... Satt på spissen, men sant Anonymous poster hash: 1eae9...2e2
Kathrine. Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!! Jepp. For hvordan kan man se forskjell på nordmenn, islendinger, dansker og svensker uten at de åpner kjeften?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Hadde en i klassen på videregående som alltid beskyldte alle andre for å være rasister. Dårlig karakter på matteprøve=læreren er rasist. Og da matteprøve av alle ting, som vi fikk fasiten på for å rette selv og med enten rett eller galt svar. Slitsomt ja. Når han ikke hadde kjøpt boken eller lest så var lærerne rasister når han fikk dårlig karakter. Ja det finnes rasisme, men de som roper det for alt blir bare slitsomt Anonymous poster hash: 25272...91e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!! Jepp. For hvordan kan man se forskjell på nordmenn, islendinger, dansker og svensker uten at de åpner kjeften? Here we go again... Denne debatten er kanskje en smule utdebatert og oppbrukt på dib??? (understatement) Anonymous poster hash: 75d18...acd
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!! Jepp. For hvordan kan man se forskjell på nordmenn, islendinger, dansker og svensker uten at de åpner kjeften? Men det er jo ikke rasisme å ha forskjellige preferanser på hva man liker. Hvordan blir det hvis jeg ikke tenner på mørkhudede og heller ikke muskelmenn? Betyr det at jeg er rasist fordi jeg ikke tenner på mørkhudede menn? Hva da med muskelmannen, er det rasisme også? Jeg er helt enig med HI er dritt lei av at rasisme kortet trekkes frem hele tiden. Anonymous poster hash: 687d5...18c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!! Jepp. For hvordan kan man se forskjell på nordmenn, islendinger, dansker og svensker uten at de åpner kjeften? Men det er jo ikke rasisme å ha forskjellige preferanser på hva man liker. Hvordan blir det hvis jeg ikke tenner på mørkhudede og heller ikke muskelmenn? Betyr det at jeg er rasist fordi jeg ikke tenner på mørkhudede menn? Hva da med muskelmannen, er det rasisme også? Jeg er helt enig med HI er dritt lei av at rasisme kortet trekkes frem hele tiden. Anonymous poster hash: 687d5...18c Forskjell på å ikke tenne på mørkhudede på grunn av fargen/kroppsbyggingen/kulturen og å få turn-off av en som ser norsk ut men tilfeldigvis prater svensk - referanse "utlendinger". Anonymous poster hash: e19de...605
Katteskinnet Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Tenner du ikkje seksuelt på utlendinger - RASIST!!! Haha, ja, døde litt inni meg i tråden hva man så på som turn off, og en dame ble megahissig over at noen ikke tente på mørk hud DA er man rasist da!!! Forøvrig veldig trist at det er slik, for begrepet vannes så ut at det ikke lenger er sjokkerende. Hadde noen kalt meg rasist for ti år siden hadde jeg blitt sjokkert og lei meg, nå leer jeg ikke et øyebryn. Man er ikke rasist om man er imot omskjæring, ikke tenner på enkelte ting osv.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d
Cat.68 Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Men så er det like ofte man ser de som selve mener de ikke finnes rasistiske, men holdningene deres er så rasistiske at det oser av dem. De prøver med alle midler å skjule rasismen sin gjennom å påberope seg ytringsfriheten, samtidig som de stigmatiserer og fordømmer hele folkegrupper over lav sko, blir de selve nærmest hysterisk hvis dem selve blir stigmatisert og fordømt for sine rasistiske uttalelser som selsagt ikke er rasistiske i deres egne hoder.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives. For en ekkel, patetisk kommentar. En annens meninger er ikke mindre verdt om de ikke er sterke skriftlig/har dysleksi. Anonymous poster hash: c0c8c...9f0
Trultemor85 Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Enig! Er til å bli sprø av, men lært meg å bare overse det mer og mer. Hadde jeg vært rasist fordi jeg reagerer på enkelte ting , ville jeg vært rasist mot nordmenn og da.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives. For en ekkel, patetisk kommentar. En annens meninger er ikke mindre verdt om de ikke er sterke skriftlig/har dysleksi. Anonymous poster hash: c0c8c...9f0 Har ingenting med dysleksi å gjøre. De som virkelig har lest seg opp på statistikk, ergo lest dette ordet sånn ca 100 ganger eller mer bør vel kunne skrive ordet riktig. Dessverre er ord som statestikk, deprisjon, prevansjon og andre typiske feil som går igjen i 1/3 av alle trådene her inne typisk DiB-fenomen.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives. Oj, følte du deg truffet?? Det var en kraftig reaksjon på mitt bidrag i tråden, ikke var jeg ekkel mot noen heller. Anonymous poster hash: 735a2...c9d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #21 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives. For en ekkel, patetisk kommentar. En annens meninger er ikke mindre verdt om de ikke er sterke skriftlig/har dysleksi. Anonymous poster hash: c0c8c...9f0 Har ingenting med dysleksi å gjøre. De som virkelig har lest seg opp på statistikk, ergo lest dette ordet sånn ca 100 ganger eller mer bør vel kunne skrive ordet riktig. Dessverre er ord som statestikk, deprisjon, prevansjon og andre typiske feil som går igjen i 1/3 av alle trådene her inne typisk DiB-fenomen. Det var en bokstav feil, jeg beklager det. Du har forøvrig rett, jeg har ikke dysleksi. Og jeg har ikke selv lest statistikk, men refererte til andre her inne. Anonymous poster hash: 735a2...c9d
Ikkenonick Skrevet 24. juni 2013 #22 Skrevet 24. juni 2013 Etter den nye måten å bruke begrepet rasist på så er jeg superrasist, jeg hadde antagelig kunne vanket med Eva Braun og damene under annen verdenskrig. Dog så har det følgelig med at begrepet nå brukes i alskens situasjoner og helt klart uten belegg. Det å være åpen for å diskutere innvandring, tigging, asylpolitikk mv gjør at man automatisk også er rasist. Sist neon kalte meg rasist i nettdebatt var det en iransk venn av meg. Og jeg understreker VENN. Vi hadde vært venner i mange år, men plutselig var jeg rasist fordi vi var uenige i en nettdebatt. Gangen før var når jeg var på byen/cafe med noen venninner. Rasisten meg fikk slengt i trynet av noen "jævla hvite potetrasist", min bosniske venninne som satt ved siden av meg knakk sammen i latter, det samme gjorde mine to venninner på andre siden av bordet, siden de er hhv fra Etiopia og fra Colombia. De syntes det var rasende festil og vedkommende forsvant raskt for å si det sånn.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. juni 2013 #23 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Hvis du skal være forkjemper av statistikk så bør du kanskje lære deg hvordan man skriver selve ordet? Litt underlig å vise til en kilde du ikke en gang vet hvordan skrives. For en ekkel, patetisk kommentar. En annens meninger er ikke mindre verdt om de ikke er sterke skriftlig/har dysleksi. Anonymous poster hash: c0c8c...9f0 Har ingenting med dysleksi å gjøre. De som virkelig har lest seg opp på statistikk, ergo lest dette ordet sånn ca 100 ganger eller mer bør vel kunne skrive ordet riktig. Dessverre er ord som statestikk, deprisjon, prevansjon og andre typiske feil som går igjen i 1/3 av alle trådene her inne typisk DiB-fenomen. Det var en bokstav feil, jeg beklager det. Du har forøvrig rett, jeg har ikke dysleksi. Og jeg har ikke selv lest statistikk, men refererte til andre her inne. Anonymous poster hash: 735a2...c9d Ok, sorry, har misforstått.
Cat.68 Skrevet 24. juni 2013 #24 Skrevet 24. juni 2013 Man er også rasist om man påpeker fakta,og gjerne viser til statestikk o.l. Og en annen artig sak er at det på et vis snus til at nordmenn er verst, jeg må nesten flire når jeg leser alt det negative om nordmenn for å forsvare en mørk en Anonymous poster hash: 735a2...c9d Det der er da vel en sanning med modifikasjoner, og kommer nok mest an på øynene som ser. Det jeg derimot sett flere ganger er at de som poengterer mangler ved kritikk til utlendinger ofte blir ilagt meninger dem slett aldri uttalt,slik som feks at man forsvarer kvinnefortrykk, omskjæring, konedrap osv. Har fortsatt til gode å se noen forsvare slikt, til tross at det hevdes i hver debatt om temaet her inne, og det hevdes da selvsagt av de som aldri ytret en rasistisk mening......snodig det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå