Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Samboeren min fikk oss til å skaffe oss katt når førstemann var 1 år. Jeg har aldri likt katt, men har jo syns det har vært greit nok. Må nevnes at det alltid er jeg som må mate denne katten, for det glemmer samboeren. Men så nå er jeg gravid igjen og har helt angst for denne katten og den nye babyen. Katten vil helst ligge i senger, så vi må lukke alle soveromsdører. Og nå ser jeg for meg at jeg alltid må legge noe over lekegrind og vogn. Typisk presenning. Jeg vil ikke ha katten oppi der når ungen ikke er der heller. Det blir hår overalt. Og for ikke å snakke om flått. Fant akkurat katten liggende oppi vogna som står lagret oppe. Og jeg ekspoderte. Ringte samboer og sa at jeg ikke vil ha katten. Han syns selvfølgelig at jeg er hysterisk. ((((((((((((((((((((((((( Er jeg som får alt stresset! Anonymous poster hash: 1338d...479
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Fy, for et motbydelig vesen du er. Gre katten om det er et problem, stakkars katt. Anonymous poster hash: a3c9b...673
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Det syns jeg da er samboer sin jobb. Men det kommer han aldri til å gjøre! Anonymous poster hash: 1338d...479
Gjest lemon-aid Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Fy, for et motbydelig vesen du er. Gre katten om det er et problem, stakkars katt. Anonymous poster hash: a3c9b...673 Motbydelig vesen, hvorfor er hun det?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Da syns jeg du skal ta den med til dyrlegen å avlive den.Eller få en dyrlege hjem så den avlives der uten stress.Er så mange uønskede katter.Så gjør det på en ordentlig måte.Dyrebeskyttelsen har nok ikke mulighet fordi de er lesset ned av uønskede dyr som folk ikke vil ha.Avliv den .Har selv jobbet på dyrenes hus i bærum å syns det er det mest riktige her.Hilsen EN som elsker katter å dyr. Anonymous poster hash: 3d067...fc5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Skjønner deg godt jeg, samboer for ta seg av katta bedre siden han ønsket den. Du er ikke et dårlig menneske av den grunn, folk klarer å lire av seg mye spydig gitt.. Dumt at du gikk med på noe du egentlig ikke ville, hvertfall når det gjelder anskaffelse av dyr, men nå gjelder det å finne en løsning. Er det noen i familien feks som kan overta katta? Hva med omplassering? Hvis samboer bidrar mer kan det gå greit da? Snakk med han om hvordan du faktisk føler det uten å bli "hysterisk" så finner dere en løsning sammen! Anonymous poster hash: e6e5a...e20
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Omplassering er mulig.Men jeg syns det beste er avliving.Hvordan vite at katten får det godt hvis den blir omplassert.Dette er bare trist for katten .Den kan ikke noe for at den havnet hos dere.Den føler seg sikkert ikke elsket av dere.Avliv den .det er best. Anonymous poster hash: 3d067...fc5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Omplassering er mulig.Men jeg syns det beste er avliving.Hvordan vite at katten får det godt hvis den blir omplassert.Dette er bare trist for katten .Den kan ikke noe for at den havnet hos dere.Den føler seg sikkert ikke elsket av dere.Avliv den .det er best. Anonymous poster hash: 3d067...fc5 Avliving er da det verste. For et idiotisk utsagn. Anonymous poster hash: a3c9b...673
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Fy, for et motbydelig vesen du er. Gre katten om det er et problem, stakkars katt. Anonymous poster hash: a3c9b...673 Motbydelig vesen, hvorfor er hun det? Fordi hun går rundt og herjer om et uskyldig dyr. Hele måten å snakke på blir for meg motbydelig. Anonymous poster hash: a3c9b...673
Våryr ✿ Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 "Nå vil jeg ikke ha katten mer, la oss avlive den... " Jeg blir så provosert av mennesker som skaffer seg dyr, uten å tenke grundig gjennom det først. For den kan jo bare omplasseres eller avlives, dersom den ikke er ønsket lengre.
Gjest lemon-aid Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Fy, for et motbydelig vesen du er. Gre katten om det er et problem, stakkars katt. Anonymous poster hash: a3c9b...673 Motbydelig vesen, hvorfor er hun det? Fordi hun går rundt og herjer om et uskyldig dyr. Hele måten å snakke på blir for meg motbydelig. Anonymous poster hash: a3c9b...673 Samboeren har jo helt tydelig overlatt mye til henne, og det er jo forståelig at hun reagerer på den måten. For meg blir det ikke akkuratt motbydelig, for det er jo samboerens ansvar syns nå jeg! Alt ramler over på henne.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Jeg som skrev den burde avlives.Har selv en katt på 5 år som jeg elsker høyt.Har også jobbet mye med uønskede katter.Hadde tolv på det meste.Det er så mange uansvarlige eiere.Og hvis de ikke er sikre på om dyret får et godt hjem hos dem eller hos andre så er det beste avlivning.Vi har nok uønskede katter i dette landet og trenger ikke enda en. Anonymous poster hash: 3d067...fc5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Du får bare avlive eller omplassere, for virker ikke som katten har det noe fint hos dere uansett. Uansvarlig av samboeren din, og lite gjennomtenkt av deg - misliker du dyr så sterkt burde du sagt nei i utgangspunktet. Overfor deg teker jeg egentlig at som man reder ligger man, men for den stakkars katten sin del håper jeg du kvitter deg med den på en eller annen måte. Og håper du aldri noensinne skaffer deg så mye som en gullfisk igjen. Og ja, du er hysterisk. Anonymous poster hash: 6cc01...2fd
Gjest lemon-aid Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Jeg som skrev den burde avlives.Har selv en katt på 5 år som jeg elsker høyt.Har også jobbet mye med uønskede katter.Hadde tolv på det meste.Det er så mange uansvarlige eiere.Og hvis de ikke er sikre på om dyret får et godt hjem hos dem eller hos andre så er det beste avlivning.Vi har nok uønskede katter i dette landet og trenger ikke enda en. Anonymous poster hash: 3d067...fc5 Huff, ja. For å ikke snakke om hjernedøde eiere som ikke gidder å sterilisere/kastrere dyret sitt, for så å klage over at katten er gravid og "hvem vil ha kattunger, ellers avliver vi de" Kjenner det koker inni meg da.. !
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Her har vi nok et eksempel på folk som tar for lett på å skaffe seg dyr... Jeg synes det blir for lett å legge alle skyld på samboeren din, for hele familien må være enige når man skaffer seg et kjæledyr. Prøv å få katten omplassert gjennom f.eks Finn. Dyrebeskyttelsen tar bare imot hjemløse dyr (og de har mer enn nok å gjøre nå i feriesesongen!). Anonymous poster hash: 5fabe...157
S_Dreams Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Har selv to katter og en baby på 6 mnd. Kattene har lagt seg oppi sprinkelsengen, i vogna, i bilstolen, inne i stellebordet, på lekematta, altså you name it. Har konsekvent jaget dem vekk, og det blir sjeldnere og sjeldnere at jeg tar dem der. Det virker som om de har skjønt nå at sengene er forbudt område i det minste. I stellebordet har vi masse babyklær, så der har jeg fikset en fysisk hindring slik at de ikke kommer til. Men selv om dette irriterer meg mye, så kunne jeg aldri ha kvittet meg med dem. Her er de tross alt en del av familien. Datteren min har begynt å snu seg etter kattene og smiler og tar etter dem, så det er tydelig at hun liker dem. Ene katten er også fantastisk overbærende med henne og lar seg bli lugget og klasket til, og sparket på Det hadde jeg aldri trodd, for hun finner seg ikke i noe tull fra oss voksne. Andre katten er mer unnvikende, og spurter raskt forbi. Jeg følte i begynnelsen før baby ble født at det kom til å bli stress med kattene, men det går seg til, og de er til stor glede for datteren min:)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Hadde avlivet den, er ikke mange som vil ta til seg en voksen katt. Anonymous poster hash: be457...ff4
MammantilNurket Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Kjenner at jeg jeg blir så lei meg når jeg leser dette innlegget. Vi har puser og får en baby om 1,5 uke. En katt er et levende vesen som skal behandles med respekt. Å behandle en katt som en gjenstand som kvitter seg med nar man går lei er ikke greit. En katt er smart og kan oppdras. Det virker som dere hargjort en slett jobb når det gjelder å oppdra katten. Fy skam!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Da syns jeg du skal ta den med til dyrlegen å avlive den.Eller få en dyrlege hjem så den avlives der uten stress.Er så mange uønskede katter.Så gjør det på en ordentlig måte.Dyrebeskyttelsen har nok ikke mulighet fordi de er lesset ned av uønskede dyr som folk ikke vil ha.Avliv den .Har selv jobbet på dyrenes hus i bærum å syns det er det mest riktige her.Hilsen EN som elsker katter å dyr. Anonymous poster hash: 3d067...fc5 Er ikke de sånn at de avliver kun katter som er veldig gamle eller syke? Anonymous poster hash: 12736...1b9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 "Nå vil jeg ikke ha katten mer, la oss avlive den... " Jeg blir så provosert av mennesker som skaffer seg dyr, uten å tenke grundig gjennom det først. For den kan jo bare omplasseres eller avlives, dersom den ikke er ønsket lengre. Skriver under på den. Anonymous poster hash: b5b0d...581
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #21 Skrevet 24. juni 2013 Trodde man ikke kunne avlive en katt uten en veldig god grunn (helserelatert). Anonymous poster hash: 12736...1b9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #22 Skrevet 24. juni 2013 Hadde det vært hund dette var snakk om hadde dere ikke hatt problem med at hun skyter hunden Anonymous poster hash: 8064c...060
mams87 Skrevet 24. juni 2013 #23 Skrevet 24. juni 2013 Hadde det vært hund dette var snakk om hadde dere ikke hatt problem med at hun skyter hunden Anonymous poster hash: 8064c...060 Jeg tror faktisk de fleste har mer empati for hunder enn katter...
Gjest Lagå Skrevet 24. juni 2013 #24 Skrevet 24. juni 2013 Da synes jeg dere skal omplassere den! Vi måtte det etter noen mnd. Fordi katten mjaua hele døgnet og vekka ungen hver natt osv. Katten trives mye bedre hos de nye eierne siden de har mer tid til den og det tror jeg deres kommer til å gjøre det og. Når det er sagt synes jeg at du er er en smule hysterisk som eksploderer fordi katten lå i vogna. ALLE katter vil helsr ligge i senger og vogner
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #25 Skrevet 24. juni 2013 Hadde det vært hund dette var snakk om hadde dere ikke hatt problem med at hun skyter hunden Anonymous poster hash: 8064c...060 Jeg tror faktisk de fleste har mer empati for hunder enn katter... Nei, hvorfor det? De fleste har vel empati for alle dyr. Anonymous poster hash: a3c9b...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå