Gå til innhold

Kan man ringe barnevernet for en "prat"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på den nye nabojenta vår. Hun virker utrolig lei seg, og er ganske frekk mot barn og voksene. Hun er eldre enn de andre ungene i gata, og de synes hun er råkul!
De har bodd her i 2 mnd., men far har vi kun sett 2 ganger. Mor er stort sett alene med en ettåring og jenta på 7. Ettåringen er bare inne med mamma. 7 åringen er ute alene hele dagen og kvelden, og ropes ofte ikke inn før rundt 23 i helgene. Hun spiser middag hos oss og naboene, og moren henter ikke barnet til mat.
Ungene  får ikke leke hjemme hos henne, og dessuten er det kjedelig sier hun for hun har ingen leker. Den ene naboen her har lært henne å sykle, for det kunne hun ikke.

Jeg er bekymret og det er resten av gata også. Kan vi ringe barnevernet for å fortelle om vår bekymring og kanskje få noen råd, eller ville dere sett det an?

Anonymous poster hash: 1764e...86f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du vite at far kun har vært der to ganger?Sitter du i vinduet hele tiden å bare følger med.For en håpløs nabo du er da.Få deg et liv i steden for å følge med på alle andres.Ring barnevernet hvis du er bekymret.Men blir det rettsak så vil ikke ditt navn holdes anonymt.

Anonymous poster hash: 79f05...55c
Skrevet

Hvor i landet bor du?

H

Skrevet

Ser hun ren og ordentlig ut om morgenen? Ville nok ha tatt en prat med mor og sagt det du skriver her før jeg eventuelt vurderte å gjøre noe.

Anonymous poster hash: 10140...b41
Skrevet

Viktig å ta bekymring på alvor!

Blir kvalm av å lese det enkelte skriver over her om at man skal passe sine egne saker.

Det er som oftest en grunn til at magefølelsen sier deg det er noe galt.

Barn som av ulike grunner har det vanskelig hjemme er avhengige av at noen tar dem på alvor og melder fra til noen som kan hjelpe. Og viser det seg at det ikke var noe grunn for bekymring så er jo det bare kjempe flott!

Og for å svare på spørsmålet ditt: ja, du kan ringe barnevernet å diskutere saken anonymt før du evnt velger å melde.

Skrevet

Eg fekk og en vond magefølelse av dette.

7 år og ute til 23. Ikkje heime og spiser middag, og foreldre som ikkje engasjerer seg i livet henna.

(kva monster er det som sitt her inne og svarer surt om du sitt i vinduet og følger meg, føler du deg truffet, og er redd barnevernet sjølv?)

Anonymous poster hash: 027ba...b25
Skrevet

Føler meg ikke truet av barnevernet .Men hvis Hi sier at far har vært der to ganger så er det tydelig hun har lite å gjøre.Og mye tid til å sitte i vinduet å glane .Flere av tingene hun sier er bekymringsverdig.Men kanske du også har for lite innhold i livet ditt HI som sitter å følger med så mye.

Skrevet

Føler meg ikke truet av barnevernet .Men hvis Hi sier at far har vært der to ganger så er det tydelig hun har lite å gjøre.Og mye tid til å sitte i vinduet å glane .Flere av tingene hun sier er bekymringsverdig.Men kanske du også har for lite innhold i livet ditt HI som sitter å følger med så mye.

Hun sier jo ikke at far kun har vært der to ganger, men at HUN kun har sett far to ganger...

Anonymous poster hash: c5bf8...0fb

Skrevet

Hun sier ikke at far har vært der 2 ganger men at hun har sett ham 2 ganger. Les hva som står.

Anonymous poster hash: 02dfb...679

Skrevet

Kan jo hende Far har vært der flere ganger .Selv om hun Kun har sett far to ganger.Send inn melding da.Ikke noe å gruble over det hvis det er en stor bekymring.

Skrevet

Det er jo derfor det heter bekymringsmelding! Folk må snart forstå at det ikke er noen som dauer av å bli meldt til barnevernet, BARNEvernet. Ikke foreldrevern, men barnevern. BARN.

Så er du bekymret for et barn, så melder du. Såre enkelt.

Anonymous poster hash: 4cb98...5c1
Skrevet

Du kan ringe bv om råd.

Du kan være anonym.

Vis dere er flere som er bekymret. så Skriv en bekymring alle sammen. hvertfall få underskrift fra alle.

Anonymous poster hash: 6fb97...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...