Gå til innhold

utlendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest flere tråder her inne, blant annet de som dreier seg om gjengvoldtekten i Bergen, hvor det kommer frem sterke syn på utlendinger. Voldtektssaken blir i bergensmedier fremstilt som et problem i forhold til det åpne kriminelle rusmiljøet i nærheten av åstedet, mens her inne blir det fremstilt som at utlendinger i Norge er problemet. Det var utlendinger som begikk den forferdelige gjerningen. Men man vet ikke om det var utlendinger, innvandrere, asylsøkere eller flyktninger. Dere som vil "hive pakket ut" (og jeg er helt enig med at disse gjerningsmennene skal på hodet ut når de blir funnet -dersom de møter straff i hjemlandet, om ikke bør de straffes her), skiller dere mellom disse typene utlendinger, eller er det sånn å forstå at ALLE utlendinger bør kastes ut av landet?

Det er grunn til å tro at utlendingene det dreier seg om i Bergenssaken har noe med det kriminelle miljøet i parken å gjøre, og dem skal man være redd. Dette er ikke innvandrere, men kjeltringer som kommer hit i kriminelt øyemed. Men ut fra synene som kommer frem i disse trådene, skal man være redd alle utlendinger, fordi de har kultur for å voldta. Det blir absurde påstander! Hvilke kulturer er det snakk om, egentlig?

Dette er et forum for gravide og mødre, og jeg blir skremt av holdningene som kommer frem.

Jeg stiller meg herved laglig til for hogg.

Anonymous poster hash: 96afd...c0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del må det gjerne komme innvandrere hit. Eneste er at jeg synes ikke de skal få bli her om de ikke skal jobbe, lære seg språket og bare gjøre faenskap. De som faktisk lærer seg språket, lever etter norsk kultur og faktisk oppfører seg og ikke snylter på staten må gjerne få være her.

De kriminelle innvandrerne synes jeg også skal ut

Anonymous poster hash: ec3e7...859
Skrevet

Forstår ikke helt hva du vil frem til, men det er en kjennsgjerning at ikke-vestlig innvandring er et problem, både når det gjelder trygd, voldtekt, vold, tyverier og mangel på integrering.

Tror jeg aldri har møtt noen som har noe imot velintegrerte innvandrere som er i full jobb og snakker norsk, men det er klart at det kan være provoserende å møte noen som har bodd 10+ år i landet uten å kunne språket, lever på trygd og kritiserer vår levemåte.

De fleste sier JA til arbeidsinnvandring. Det er mange problemer med både asylpolitikken og regler rundt kvoteflykninger, og jeg håper politikerne snart gjør noe.

Anonymous poster hash: 61b1b...42c
Skrevet

Det jeg reagerer på er diverse kildeløse "statistikker", påstander om at utlendinger har kultur for å voldta, uttrykk som "svartpikker" og lignende. Det er riktig at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter (i store byer), men det betyr jo ikke at alle innvandrere voldtar.

Jeg reagerer også på at om man påpeker at dette kan handle om voldtekt i et kriminelt miljø og ikke nødvendigvis innvandring, blir man beskyldt for å ta gjerningsmennene i forsvar. Folk blander sammen mange ting, uten at man har skikkelige opplysninger, og plutselig handler det om muslimer og deres kvinnesyn.

Det man vet om den saken er at en kvinne har blitt voldtatt av menn som sannsynligvis er utlendinger, i et område hvor det kriminelle miljøet er ute av kontroll, og hvor man ukentlig sender hjem utenlandske kriminelle etterhvert som de blir oppdaget. Jeg har vanskelig for å forstå at debatten da kan handle om hvordan Stoltenberg har åpnet dørene for muslimske "svartpikker". Bergen er for øvrig styrt av Høyre, Frp og Krf.

Skrevet

Jeg er veldig enig med HI her.

Anonymous poster hash: 1d355...244
Skrevet

Hvis den norske stat hadde blitt flinkere til å hive ut kriminelle utlendinger, så tror jeg at det hadde vært lettere å akseptere de utlendingene som ikke har gjort noe galt.

Skrevet

Det jeg reagerer på er diverse kildeløse "statistikker", påstander om at utlendinger har kultur for å voldta, uttrykk som "svartpikker" og lignende. Det er riktig at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter (i store byer), men det betyr jo ikke at alle innvandrere voldtar.

Jeg reagerer også på at om man påpeker at dette kan handle om voldtekt i et kriminelt miljø og ikke nødvendigvis innvandring, blir man beskyldt for å ta gjerningsmennene i forsvar. Folk blander sammen mange ting, uten at man har skikkelige opplysninger, og plutselig handler det om muslimer og deres kvinnesyn.

Det man vet om den saken er at en kvinne har blitt voldtatt av menn som sannsynligvis er utlendinger, i et område hvor det kriminelle miljøet er ute av kontroll, og hvor man ukentlig sender hjem utenlandske kriminelle etterhvert som de blir oppdaget. Jeg har vanskelig for å forstå at debatten da kan handle om hvordan Stoltenberg har åpnet dørene for muslimske "svartpikker". Bergen er for øvrig styrt av Høyre, Frp og Krf.

Jeg er forøvrig HI

Skrevet

Hvis den norske stat hadde blitt flinkere til å hive ut kriminelle utlendinger, så tror jeg at det hadde vært lettere å akseptere de utlendingene som ikke har gjort noe galt.

Dem er flink til å PRØVE å sende kriminelle utlendinger ut, men så finnes det da noen litt vanskelige problemstillinger her. Er utlendingen blitt norsk statsborger? I så fall skal han straffes etter norsk lov. Er utlendingen asylsøker er det ikke sikkert nasjonalitet eller personalia er kjent til vedkommende, hvor skal man da sende den kriminelle? Er utlendingen politisk flykting , eller flykter av andre grunner så er man i Norge avhengig av at hjemlandet til flyktingen skriver under på at de får komme tilbake til landet , ellers vil de fortsette å være Norsk stats ansvar. Man vet også at mange risikerer å bli drept UTEN rettferdig rettsak i hjemlandet, og siden Norge er en del av FN og har skrevet under på nasjonale retningslinjer for menneskerettigheter så kan ikke den Norske stat bli forbundet med eller delaktig i at flyktninger som fortsatt er under norsk stats ansvar blir torturert, drept eller rett og slett bare blirbborte. Veldig mange kriminelle utlendinger blir utvist hver dag på en ryddig måte også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...