Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Har er jente som blir 2 snart, og nekter å spise mat selv. Hun spiser frukt og rosiner og kjeks selv, men mat som brød, middag og sånne "fellesmåltider" vil hun ikke spise selv. Da hun var 13 mnd, og frem til 16-17mnd alder spiste hun fint både brød og middag selv. Dog ble det mye søl med skje og gaffel, men hun prøvde ihvertfall iherdig og var superstolt av seg selv,og smilte fra øre til øre da jeg skrøt av henne. Hun ble storesøster da hun var 15 mnd, og da baby begynte med grøt og middag, sluttet hun å spise selv. Jeg antar jo at det er en slags "sjalusi" om at når baby ikke skal spise selv og blir matet, så gjelder det henne også. Jeg har latt være å mate henne for å se om hun spiser selv. Det gjør hun ikke. Hun rører ikke hverken mat eller bestikk, og derfor må jeg mate henne om hun i det hele tatt skal få i seg noe... Er dette vanlig? Noen med erfaring her som kan veilede meg litt? På forhånd takk Anonymous poster hash: 43192...238
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Typisk tegn på søskensjalusi ja. Ville ikke matet henne! Anonymous poster hash: c4ef8...a94
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Da ville jeg latt henne gå sulten til sengs, så får du raskt se at pipen får en annen lyd. Eller hva med klistremerkebelønning hvis hun spiser selv? Ha et ark på innsiden av kjøkkendøren feks, som hun får klistremerker på? Da må det være noen veldig gjeve klistremerker selvsagt . Anonymous poster hash: 18b5e...3ae
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Da ville jeg latt henne gå sulten til sengs, så får du raskt se at pipen får en annen lyd. Eller hva med klistremerkebelønning hvis hun spiser selv? Ha et ark på innsiden av kjøkkendøren feks, som hun får klistremerker på? Da må det være noen veldig gjeve klistremerker selvsagt . Anonymous poster hash: 18b5e...3ae Det skal jeg jammen meg prøve! Må bli hello-kitty klistremerker da HI Anonymous poster hash: 43192...238
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå