Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Når det viser seg at taksten er 1,7 men megler har skrudd opp prisantydning etter ønske fra selger? Anonymous poster hash: a0d94...547
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Nei. Et hus i nabolaget vårt hadde takst på 6,1 mill. Prisantydning var 6,3 millioner og de som kjøpte det (etter 6 mnd) fikk det for 5,5 mill. Anonymous poster hash: bf4ef...0d2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Et hus er verdt det noen ønsker å betale for det. Anonymous poster hash: bf4ef...0d2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 nei. vi følger og ser veldig på verdien på hus fra en takst mann og ikke ønske fra selger. Anonymous poster hash: fbc1e...1fa
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 En takstmann setter takst utfra hvilken stand huset er i, størrelse, standard osv og ikke utfra beliggenhet, om man har utsikt, solforhold osv. Det gjør at det kan være store forskjeller mellom takstverdi som takstmann setter og prisantydning som megler setter. Og megler har ikke lov til å sette prisantydningen lavere enn det selger er villig til å selge for. Anonymous poster hash: c774d...d6a
magica fra tryll Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Tja,-huset vårt gikk for 550000 over takst. Så vil si meg enig med de som sier at et hus er verdt det kjøper er villig til å betale.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Tja,-huset vårt gikk for 550000 over takst. Så vil si meg enig med de som sier at et hus er verdt det kjøper er villig til å betale. Det er jo klart at alt er verdt det kjøper vil betale for det. Men satte dere prisantydningen langt over takst eller ble det bydd over prisantydning/takst? Jeg vil ikke by på et hus med prisantydning langt over takst men jeg har ikke noe imot å muligens måtte by over takst dersom jeg virkelig ville ha huset. Huset vårt er taksert til 2 mill men jeg kunne virkelig ikke tenkte meg å prøve å sette huset ut på markedet for nærmere 3 mill. Det er da lett å se at vårt hus absolutt ikke er noe 3 millioners hus. Ingen kommer til å komme på visning engang. (og bare for å nevne det, et hus til 3 mill er et stort hus med høy standard her jeg bor) Anonymous poster hash: b60dd...f6d
magica fra tryll Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Tja,-huset vårt gikk for 550000 over takst. Så vil si meg enig med de som sier at et hus er verdt det kjøper er villig til å betale. Det er jo klart at alt er verdt det kjøper vil betale for det. Men satte dere prisantydningen langt over takst eller ble det bydd over prisantydning/takst? Jeg vil ikke by på et hus med prisantydning langt over takst men jeg har ikke noe imot å muligens måtte by over takst dersom jeg virkelig ville ha huset. Huset vårt er taksert til 2 mill men jeg kunne virkelig ikke tenkte meg å prøve å sette huset ut på markedet for nærmere 3 mill. Det er da lett å se at vårt hus absolutt ikke er noe 3 millioners hus. Ingen kommer til å komme på visning engang. (og bare for å nevne det, et hus til 3 mill er et stort hus med høy standard her jeg bor) Anonymous poster hash: b60dd...f6d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Vel... Prisantydningen er satt av eier. Det er det beløpet de ønsker å selge for. Hvis de ikke får det, så er det deres valg å la være å selge. Det har de lov til. Faktisk. Anonymous poster hash: 8e243...115
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Går jo an å legge inn et bud under takst og hvis ikke de får høyere bud så selger de alle som selger vil jo selvfølgelig ha mest mulig for huset:) Anonymous poster hash: e1f14...509
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Går jo an å legge inn et bud under takst og hvis ikke de får høyere bud så selger de alle som selger vil jo selvfølgelig ha mest mulig for huset:) Anonymous poster hash: e1f14...509 Det er da ikke sikkert at de selger dersom de ikke får inn høyere bud. Det er fullt livlig å ikke akseptere bud faktisk... Anonymous poster hash: 8e243...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå