Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Vi har en avtale om at jeg skal dra tidlig på jobb for å kunne hente Tidlig i bhg. Mannen skal levere i bhg. Jeg vil derfor stå opp, gjøre meg klar og dra fortest mulig. Barnet våkner alltid bor jeg står opp og krever 100% oppmerksomhet. Jeg passer barnet mens mannen dusjer, da bruker jeg tiden til å lage matpakker og ordne meg klar. I dag klikka mannen fordi jeg ikke hadde gitt barnet frokost. Vi har tidligere avtalt at han skal gi barnet frokost, fordi barnet ikke er sulten så tidlig og derfor tøyser mye med maten. Han mente da tydeligvis at jeg burde gjort noe annet fornuftig med barnet, kledt på, børstet hår etc. Men jeg brukte all tiden han dusjet til å lage matpakke til barnet + sminke meg! Og da han var ferdig i dusjen ville jeg dra på jobb! Det ble den enorme krangelen, der begge bare tok helt fullstendig av. Drittdag... Men hva mener dere, er det ikke rimelg at jeg får dra på jobb når han er ferdig i dusjen? Da har jo de en time enda før de skal gå i bhg, det er jo bedre at han gjør alt som må gjøres på den timen, emne at jeg skal bli hjemme, komme sent på jobb og dermed hente sent i bhg?? Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Poetika med K Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Er det rart det blir krig i verden, tenker jeg...
<3 2G <3 Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Hva med å snakke sammen om hva dere forventer av den andre?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Enig med alle over... Anonymous poster hash: 41336...50c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Ja det burde vi nok gjort, men det endte med at jeg ropte til han at han kunne la være å komme hjem i dag for jeg vil ikke se han... Så det blir vanskelig. I tillegg er jeg gravid og så sykt sliten hele tiden. Synes bare dette ble helt fryktelig. Vi krangler nesten aldri, og nå er jeg bare redd for at både barnet og fosteret ble vettskremt av hele hendelsen Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Han er uten tvil den urimelige her. Anonymous poster hash: b7c55...6ee
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Hva med å snakke sammen om hva dere forventer av den andre?Det har de vel gjort, da de ble enige om at han skal ta barnet så hun får dratt tidlig på jobb?Blir vanskelig å dra tidlig på jobb når man skal gjøre alt med barnet også. Vi har samme ordning som hi. Den som skal hente barnet (så tidlig som mulig) står opp, ordner seg og drar på jobb. Grei ordning for de som ikke ønsker at barnet skal ha så lange dager i barnehagen... Anonymous poster hash: 49ed6...7c7
<3 2G <3 Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Så ring han å si du overreagerte og at dere trenger å snakke om det.
Cruella De Vil Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Han er urimelig, men dere overreagerte nok litt begge to... Hvis du er gravid og begge slitne, blir det jo fort litt aggresjon og sinne, dere er vel begge i bedre humør etter jobb, tenker jeg. Jeg har det for øvrig sånn som mannen din; samboeren min står først opp, og da lager han matpakker til barna mens jeg dusjer, skikkelig luksus for meg.
<3 2G <3 Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Hva med å snakke sammen om hva dere forventer av den andre?Det har de vel gjort, da de ble enige om at han skal ta barnet så hun får dratt tidlig på jobb?Blir vanskelig å dra tidlig på jobb når man skal gjøre alt med barnet også. Vi har samme ordning som hi. Den som skal hente barnet (så tidlig som mulig) står opp, ordner seg og drar på jobb. Grei ordning for de som ikke ønsker at barnet skal ha så lange dager i barnehagen... Anonymous poster hash: 49ed6...7c7 Samme ordning som vi har, men vi klarer morgenen uten å krangle fordi vi vet hva vi må gjøre for å få dagen til å gå opp i opp. Dette er snakket om og avtalt når vi startet, så da er det ikke noe hokus pokus kl 0630....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Hvor var barnet når krangelen tok helt av? Stakkars liten ...... Anonymous poster hash: 997fd...fa1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Nå har jeg sendt ham en epost og beklaget at jeg overreagerte og sagt fra at vi bør sette oss ned og bli enige om hvordan vi skal gjøre det om morgenene. Egentlig trodde jeg vi var enige om dette men tydeligvis ikke. Han hører aldri etter når jeg snakker, og blir da driftsur når jeg gjør det vi har blitt enige om, men som han ikke hørte ordentlig etter da han sa ok til. Spent på hva han svarer. Hi Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Epost? De er jo på jobb. Anonymous poster hash: 41336...50c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Barnet var der, i en liten leilighet var hun jo aldri langt unna... Stakkars liten, helt enig med deg. Jeg forklarte henne grundig at mamma og pappa er veldig glad i hverandre selv om vi noen ganger krangler... Mannen svarte på eposten at han godtok unnskyldningen min, og at han også muligens overreagerte fordi han ble provosert... Han ville gjerne at vi skulle snakke sammen og legge en plan fremover, og at vi skulle legge dette bak oss. Takk til deg som ga råd om å ringe ham og si at jeg overreagerte. Hi Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Vi kommuniserer alltid på epost når vi er på jobb. Og sånne samtaler som dette er uansett bedre å ta skriftlig så man ikke øser ut enda mer usakligheter muntlig..hi Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Kommunisere skriflig kan være en god ide, det gjør vi også ofte. Nå har jeg en mann som reiser offshore da, men dere må bare bli enige om hvem som skal gjøre hva. Anonymous poster hash: 2bca8...875
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Gjør en klar og tydelig avtale når dere kommer hjem, og ikke ts hovedansvaret selv. Det er så typisk menn, de lurer seg unna. Husk at morgenene som gravid ikke blir lettere i tiden som kommer, og det er naturlig at han må ta litt ekstra hensyn til deg. Jeg skriver forøvrig også epost når man er på jobb:) Lykke til! Anonymous poster hash: 1cfed...c70
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 Vi har også en slik ordning. Men den er avtalt i "fredstid", jeg er så morgengretten at jeg ikke kan ta slike ting om morgenen. At noen "skal prøve å gjøre", "ta så mye som mulig av" morgenstellet er dårlige avtaler fordi det bare fører til brutte forventninger. Lag en avtale som ikke kan misforstås eller tolkes. Feks du skal kun smøre matpakke. Punktum. Hos oss har den som leverer (meg) alt ansvar for alle barna om morgenen. Mannen har ingen oppgaver, derfor dusjer jeg om kvelden. Anonymous poster hash: d0102...6f7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #21 Skrevet 24. juni 2013 Tusen takk for hyggelige og konstruktive svar! Vi skal hjem og lage en klar avtale i kveld! Hi Anonymous poster hash: b0b3c...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå