Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har fått arvet en del klær til jentene mine av en veninne. Hele, fine, noen nye klær der jeg fikk plukke akkurat det jeg ville ha. Masse ull også. Vi har helt normal økonomi, så dette gjorde hun kun for å være snill. Hun har jo spart oss for en masse penger, særlig ullklær er jo så dyrt. Derfor vil jeg gi henne noe som takk. Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 80bef...c4f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Vi har arvet masse til den eldste jenta fra en nabo. Flotte klære, noe fremdeles med merkelappen på. Etterhvert ga jeg 500 kroner som en "symbolsk" sum ved levering. Som du sier, sparer masse penger... Men etterhvert har leveringene gått fra å inneholde mye, til mange små. Allikevel forventer hun penger hver gang. Angrer på at jeg startet å betale i det hele tatt! Helt enig med deg i at man skal vise takknemlighet og gi noe tilbake, men ikke enkelt å vite hva og hvordan!?! Har flere små, og ikke ubegrenset med penger. Noe av arvetøyet er jo ikke noe vi "trenger" heller. Feks. to ekstra fleesedresser når jeg akkurat har kjøpt selv etc. Anonymous poster hash: 8d547...e40
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Hva med å invitere på middag? Kjøpe en bukett med blomster?En flaske vin - fy fy her inne, men men? Invitere på hjemmebakt og kaffe? Av ei som arva etter guttungen fikk vi en stor snopeskål med masse snop oppi. Pleier å gjøre noe av det når ei venninne ringer og sier hun har ryddet etter guttene og har arvetøy. Anonymous poster hash: 352af...9d5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Tror jeg hadde blitt glad for en flaske vin, blomster eller for eksempel noe hjemmebakt. Anonymous poster hash: 8772f...8d1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har kjøpt gave til barna til de vi arver fra:) gir ikke noe ved hver leveranse, men noen ganger:) kjøpt brettspill og fotball ol og gitt en flaske vin til foreldrene. små oppmerksomheter for å si takk. Anonymous poster hash: 277b2...354
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Blomster er en fin oppmerksomhet synes jeg! Anonymous poster hash: 354d4...c76
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Takk for tips! Hun hadde aldri forventet å få noe for det, dette er en veldig god veninne av meg, så såpass vet jeg Skulle gjerne invitert henne på noe, men vi bor ikke i samme by, så det blir litt vanskelig å få til. Har arvet litt av henne før, men denne gangen var det så mye og til begge ungene mine, så føler virkelig for å gi henne noe. Hun hadde med seg haugevis av klær og ba meg plukke det jeg ville ha, så jeg får ikke noe jeg ikke vil ha eller ikke trenger, og det jeg ikke vil ha har hun tatt med seg igjen. Lurer på om jeg skal sette sammen en kurv med litt forskjellige godsaker i, kunne det vært noe? Anonymous poster hash: 80bef...c4f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Hadde helt klart kjøpt kino billetter til henne og mannen, blomster og vin eller noe annet! Kurv med godsaker høres også flott ut. Anonymous poster hash: 6c2e4...69a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har også arvet mye fint av en kollega av min mor som har en datter på samme alder som min, men som er ganske storvokst. Jeg reiser mye utenlands, så som takk har jeg kjøpt med litt merkeklær til datteren hennes (jeg vet hun bryr seg om merker), f.eks fra Ralph Lauren. Ikke store sakene, men en kjole i hytt og gevær. Dessuten har jeg vært invitert på besøk til henne et par ganger (sammen med min mor og datteren min) og da har jeg tatt med blomster og en flaske vin. Nå er ikke vi nære venninner, da. En gavekurv høres også ut som en fabelaktig ide! Anonymous poster hash: 167ba...67f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Vi har arvet masse til den eldste jenta fra en nabo. Flotte klære, noe fremdeles med merkelappen på. Etterhvert ga jeg 500 kroner som en "symbolsk" sum ved levering. Som du sier, sparer masse penger... Men etterhvert har leveringene gått fra å inneholde mye, til mange små. Allikevel forventer hun penger hver gang. Angrer på at jeg startet å betale i det hele tatt! Helt enig med deg i at man skal vise takknemlighet og gi noe tilbake, men ikke enkelt å vite hva og hvordan!?! Har flere små, og ikke ubegrenset med penger. Noe av arvetøyet er jo ikke noe vi "trenger" heller. Feks. to ekstra fleesedresser når jeg akkurat har kjøpt selv etc. Anonymous poster hash: 8d547...e40 Hvorfor sier du ikke bare nei når hun kommer med småtterier du ikke trenger. ..? Anonymous poster hash: df817...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå