Gå til innhold

Kroppen etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 7 uker siden jeg fødte, men fokuset på å få kroppen tilbake er større og mer i veien enn jeg hadde ønsket.

De to andre gangene har kiloene rast av og jeg har tatt av mer enn jeg hadde lagt på meg. Men denne gangen fødte jeg seks uker for tidlig og lillegutt tar ikke puppen, så jeg pumper og blander med mme fordi jeg ikke har nok melk. Det var nok ammingen som gjorde sitt de forrige gangene, for denne gangen sitter kiloene som klistret.

Jeg la også på meg litt før svangerskapet, så per i dag veier jeg 10-15 kilo mer enn jeg pleier og jeg hater det. Jeg går turer og spiser sunt men kiloene er limt fast og jeg går ikke ned. Det er helt fælt, jeg er ikke vant med dette og føler meg fanget i en kropp som ikke er min. I mitt hode ser jeg ikke sånn ut, så får jo nærmest sjokk hver gang jeg ser meg selv i speilet..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen klær å gå med, og det frister lite å kjøpe nye klær nå, dermed føler jeg meg enda verre her tusler dag ut og dag inn med den samme sletne joggebuksen.

Hva gjør man egentlig?? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du kan alliere deg med en venninne, g avtale trening sammen, eller turer?

Du bor i Bergen, gjør du ikke?

Da kan dere ta turer opp Ulriken eller Rundemanen eller noe som virkelig monner (eller er det slike turer du allerede går?)

Grete Roede er jo også et godt alternativ, for man spiser ofte mer enn man tror, og med Roede blir jo alt registrert.

de har nettkurs. Det har jeg prøvd, og er veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: d2c11...ec6
Skrevet

kanskje du kan alliere deg med en venninne, g avtale trening sammen, eller turer?

Da kan dere ta turer opp Ulriken eller Rundemanen eller noe som virkelig monner (eller er det slike turer du allerede går?)

Grete Roede er jo også et godt alternativ, for man spiser ofte mer enn man tror, og med Roede blir jo alt registrert.

Takk for svar!! :) Min søster har også baby på 7 uker og vi har gått feks Fjellveien, men det blir jo oftere småturer enn sånne turer. Kanskje jeg må bli flinkere akkurat der, presse meg selv mer.

Grete Roede har jeg ikke prøvd, har vært med i vektklubb.no tidligere og syns det var greit, men kanskje Grete Roede er bedre.

Takk for svar, setter stor pris på det.

Skrevet

Takk for svar!! :) Min søster har også baby på 7 uker og vi har gått feks Fjellveien, men det blir jo oftere småturer enn sånne turer. Kanskje jeg må bli flinkere akkurat der, presse meg selv mer.

Grete Roede har jeg ikke prøvd, har vært med i vektklubb.no tidligere og syns det var greit, men kanskje Grete Roede er bedre.

Fjellveien blir jo mest bortover. Jeg synes ihvertfall det er gull verd å bo i Bergen og benytte seg av alle motbakkene :-) 

Fordelen med Grete Roede fremfor vektklubb.no, er at der får du personlig oppfølging. For meg var det egentlig det aller viktigste - at dte er et levende menneske som faktisk følger med på hvor mye du trener og hvor mye/hva du spiser. Da blir det liksom litt flaut å være "dårlig", så du får mer press på deg.

Uten press synes jeg det er kjempevanskjelig å skjerpe seg.

Lykke til, du klarer det nok, og det trenge rjo ikke å skje så fryktelig fort heller. Du har jo tross alt født et barn :-)

Skrevet

Power walk med vogna og gjør styrke øvelser med den lille hjemma i stua etterpå. Ellers vil jeg anbefale å kjøpe f.eks to bukser som du kan gå oppi nå og ha i mellom tiden. Jeg føler meg som oftest mer vel nær jeg ikke daffer rundt i joggebukse. Måtte selv ut å handle noen nye bukser fordi de gamle er hakket for små og de som jeg gikk i gravid er så posete. Fant en grei bukse på hm til bare 99 kr.., så da gjør det ikke noe om en bare får brukt den en liten stund. Er jo salg nå overalt også. Lykke til :)

Skrevet

Fjellveien blir jo mest bortover. Jeg synes ihvertfall det er gull verd å bo i Bergen og benytte seg av alle motbakkene :-)

Fordelen med Grete Roede fremfor vektklubb.no, er at der får du personlig oppfølging. For meg var det egentlig det aller viktigste - at dte er et levende menneske som faktisk følger med på hvor mye du trener og hvor mye/hva du spiser. Da blir det liksom litt flaut å være "dårlig", så du får mer press på deg.

Uten press synes jeg det er kjempevanskjelig å skjerpe seg.

Lykke til, du klarer det nok, og det trenge rjo ikke å skje så fryktelig fort heller. Du har jo tross alt født et barn :-)

Tusen takk, det tenkte jeg ikke på! Jeg har selv tenkt at jeg burde hatt en personlig trener, men det er så sabla dyrt så da er gjerne Grete Roede hakket billigere?

Takk igjen, det skal sjekkes ut! :)

Skrevet

Power walk med vogna og gjør styrke øvelser med den lille hjemma i stua etterpå. Ellers vil jeg anbefale å kjøpe f.eks to bukser som du kan gå oppi nå og ha i mellom tiden. Jeg føler meg som oftest mer vel nær jeg ikke daffer rundt i joggebukse. Måtte selv ut å handle noen nye bukser fordi de gamle er hakket for små og de som jeg gikk i gravid er så posete. Fant en grei bukse på hm til bare 99 kr.., så da gjør det ikke noe om en bare får brukt den en liten stund. Er jo salg nå overalt også. Lykke til :)

Den summen skal jeg tåle, tusen takk for tips :)

Skrevet

Vær litt forsiktig med deg selv, da :)

Jordmor sa til meg at det kan ta opp mot et år før man blir seg selv igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...