Gå til innhold

Tips mot tilbakevendende gult puss i øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 2,5 mnd og sliter en del på det ene øyet.Det andre øyet har han aldri hatt puss på.Han har hatt litt nå og damen den siste uka har det blitt verre igjen.Pusset er tilbake før neste mat-tid.Tar det jo selvfølgelig når det er i mellom og.

Jeg har prøvd morsmelk,vasket med våtservietter.Blir bra da,men kommer igjebHar også prøvd å Massere tårekanalen ofte.Jeg har ikke prøvd saltvann men vil det være det som gjør at det forsvinner eller må han kanskje ha behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyll med saltvann og tørk fra ytterøyet og innover var legens råd.

Det kan jo også være smart å ta en tur til legen, i tilfelle det er en infeksjon, for da får du kloramfenikol dråper som knekker det meste av evt. bakterier.

Hadde selv en baby som var plaget med dette, og det forsvant til slutt. :)

Skrevet

Ja vasker fra ytterst til innerst :) Det er bedre igjen idag,så jeg ser det ann litt fremover og prøver med saltvann :)

Skrevet

Vel, jeg har ei lita frøken på 3,5 måneder som var veldig plaget med det inntil få dager siden. Jeg prøvde alle råd jeg fikk, begynte med saltvann, så morsmelk osv. Men det ble bare verre. Så fikk jeg råd om å bare la det være, det kunne bli irritasjon om jeg tørket og skylte for mye i området også (helsesøster sa dette), så jeg lot det være. Plukket bare bort det som var størknet. Etter en dag og to gav det seg og - bank i bordet - det er ikke kommet tilbake. Kanskje det hadde gitt seg uansett, det får jeg jo aldri vite...

Anonymous poster hash: ca52e...c38
Skrevet

Oj!Men da skal jeg la det være og se hvordan det blir :) Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...