Monajenten Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Det er 7 uker siden jeg fødte, men fokuset på å få kroppen tilbake er større og mer i veien enn jeg hadde ønsket. De to andre gangene har kiloene rast av og jeg har tatt av mer enn jeg hadde lagt på meg. Men denne gangen fødte jeg seks uker for tidlig og lillegutt tar ikke puppen, så jeg pumper og blander med mme fordi jeg ikke har nok melk. Det var nok ammingen som gjorde sitt de forrige gangene, for denne gangen sitter kiloene som klistret. Jeg la også på meg litt før svangerskapet, så per i dag veier jeg 10-15 kilo mer enn jeg pleier og jeg hater det. Jeg går turer og spiser sunt men kiloene er limt fast og jeg går ikke ned. Det er helt fælt, jeg er ikke vant med dette og føler meg fanget i en kropp som ikke er min. I mitt hode ser jeg ikke sånn ut, så får jo nærmest sjokk hver gang jeg ser meg selv i speilet.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen klær å gå med, og det frister lite å kjøpe nye klær nå, dermed føler jeg meg enda verre her tusler dag ut og dag inn med den samme sletne joggebuksen. Hva gjør man egentlig??
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Først og fremst vil jeg minne deg om at 7 uker er kort tid dessuten har det vært 7 uker med hormoner, omstillinger i kroppen, følelser, tanker og en ny hverdag med tre barn. Det vil si at både hode og kropp sikkert har hatt mer enn nok med seg selv akkurat nå! Har du ingen gravidbukser å bruke? Jeg skjønner at det er surt å bruke penger på klær man kanskje ikke vil bruke så lenge, jeg tenker slik jeg også. Men av og til er det verdt det, hvis du føler deg såpass mye bedre at du etterhvert får hodet litt over vannet igjen. Og så kan du gyve løs på de kiloene når du får hentet deg inn litt og har mer energi igjen?
Monajenten Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2013 Først og fremst vil jeg minne deg om at 7 uker er kort tid dessuten har det vært 7 uker med hormoner, omstillinger i kroppen, følelser, tanker og en ny hverdag med tre barn. Det vil si at både hode og kropp sikkert har hatt mer enn nok med seg selv akkurat nå! Har du ingen gravidbukser å bruke? Jeg skjønner at det er surt å bruke penger på klær man kanskje ikke vil bruke så lenge, jeg tenker slik jeg også. Men av og til er det verdt det, hvis du føler deg såpass mye bedre at du etterhvert får hodet litt over vannet igjen. Og så kan du gyve løs på de kiloene når du får hentet deg inn litt og har mer energi igjen? Takk for svar Jeg vet at det er kort tid men det er lenge i mitt hode og i forhold til sist, og det klarer jeg ikke å gi slipp på dessverre. Det er jo tullete å sammenligne med tanke på at jeg ikke ammer, i tillegg til at jeg er seks år eldre enn sist. Men jeg klarer ikke å la være. Jeg har et par gravidbukser men de passer ikke på kroppen nå så det ser bare dumt ut. Jeg har vært og prøvd et par bukser men jeg måtte ha så stor størrelse og følte jeg bare så enda større ut, så gikk tomhendt ut fra butikken. Jeg har lyst å legge vekk fokuset og bare kose meg, men jeg får det ikke til. Har hatt spiseforstyrrelser før og kjenner veldig på følelsen og fristelsen nå, men klarer å holde meg selv tilbake der heldigvis. Men er redd jeg skal gå i fellen igjen om jeg ikke går ned snart.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Hva med en frisørtime og et par nye sko? Noe ny sminke, eller en ny ansiktskrem? Noe som får deg til å føle deg litt fornyet, freshere? At det kan hjelpe, en stund? I mitt tilfelle ble det en Tassimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå