Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Har fått skryt fra barnehagen flere ganger at når hun slår seg så tar det bare noen sekunder før alt er bra igjen. Tilogmed når hun stupte med hodet først ned i grusen fra sklia og skrapa opp hele fjeset gråt hun i noen sekunder før alt var bra. Hadde det ikke vært for at hun måtte plastres litt hadde hun lekt igjen med en gang. Nå snubla ho og dælja panna rett i kanten på peisen. Fikk blåmerke og kul med en gang. Gråt og ville ha trøst i 30 sekunder så var det over| og hun løp videre. Anonymous poster hash: d6c66...557
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Det varierer veldig bra barn til barn. Men er jo positivt i mine øyne at ungen din reier seg opp å leker igjen så raskt. min kan gråte i 1-2 min før det går over. mens andre i bhg kan gråte i lang tid. Anonymous poster hash: 6cebe...ba6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ja, jeg synes det er supert at det er over så fort, men var forberedt på lange tider med gråt og tårer som spruta i denne alderen Anonymous poster hash: d6c66...557
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Hvis hun får skryt for at hun ikke gråter, så er det kanskje ikke så rart at hun tar seg fort sammen. Har dere eller barnehagen gitt rom for at det er OK å gråte, eller sier dere ting som: "Opp igjen", "Det gikk bra" osv..? Sikker på at hun ikke gjemmer det inni seg og så kommer det heller til uttrykk på andre måter? Anonymous poster hash: 4043a...5b8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 De gir ikke skryt til ho da, men til oss. Og så klart har vi og barnehagen gitt rom for at det er OK å gråte, men ja, vi sier også "opp igjen" osv. når hun bare snubler Anonymous poster hash: d6c66...557
Kanutten83 Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 sånn er min på 2,5 år også, konklusjonen er vel at han har ikke tid til å ha vondt. Det er rett og slett for mye han må ha med seg og gjøre til at han kan kjenne på vondtet for lenge
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Kan være så enkelt som at det er så gøy å leke at hun ikke har tid til å gråte. Min 2-åring har en venn som er sånn, full fart og like blid hele tiden, lar seg ikke stoppe av noe. Gutten min har også mindre tid til å gråte når han slår seg når de er sammen, fordi det er så gøy å leke med vennen. Anonymous poster hash: 29353...f0c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Da ville jeg kanskje heller sagt: Hva skjedde eller hvordan gikk det? Da oppfordrer du til refleksjon og hun får uttrykke det hun føler. Tenk deg selv hvis du skulle snuble. Det er ingen hyggelig opplevelse og selv om det ikke gjør vondt kan det være en litt ekkel opplevelse. Anonymous poster hash: 4043a...5b8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Har fått skryt fra barnehagen flere ganger at når hun slår seg så tar det bare noen sekunder før alt er bra igjen. Tilogmed når hun stupte med hodet først ned i grusen fra sklia og skrapa opp hele fjeset gråt hun i noen sekunder før alt var bra. Hadde det ikke vært for at hun måtte plastres litt hadde hun lekt igjen med en gang. Nå snubla ho og dælja panna rett i kanten på peisen. Fikk blåmerke og kul med en gang. Gråt og ville ha trøst i 30 sekunder så var det over| og hun løp videre. Anonymous poster hash: d6c66...557 Mini her (snart 2 år) gråter uhyre sjeldent mer enn i noen få sekunder om han i det hele tatt gråter når han slår seg. Virker som det er mest refleks fordi han skvetter eller noe når han raser ned. Har reagert på det selv at han gråter så lite, men noen gjør vel bare det. At det er noe å skryte av synes jeg vel ikke. De må jo både få lov og kunne vise hva de føler. Anonymous poster hash: fba3d...0eb
Fruen i huset Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Akkurat sånn var min. Han gråt aldri som baby og svært lite da han ble større. Virket ikke som han enset smerter.., Nå er han 5 og har LAV smerteterskel og gråter mye. Så kanskje noen bare har høy smerteterskel som små? Endret 24. juni 2013 av Fruen i huset
valkyrien Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Guttungen her er også sånn, slev da han kløyvde øret på bordkanten var det bare et lite minutt med gråt. Og vi gir rom for at det er lov å grine hvis man slår seg/er lei seg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå