Gå til innhold

Kjenner det begynner å tære på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi prøvd siden august i fjor.. Vi har sex i eggløsningsperioden hver mnd. Har sjekket at jeg har EL, kjenner det på kroppen. Samt at jeg tilfeldigvis var til en gu med ul rundt eggløsning, så hun så at jeg hadde det. Du kan blir gravid sa hun. Jeg har også et barn fra før med en annen.

Sjansen stor for at mannen kan ha dårlig kvalitet på sæden? Hva gjøres evt. da? Er det noe vanskeligere å få det til med hjelp om det er mannen som har problemet? For da hjelper vel ikke pergokur?

Men han er en mann i sin beste alder, trener og spiser sunt. Røyker ikke, drikker lite. Men det er jo enda noen mnd. til det har gått et år da.

Så, er det noen som kan fortelle gangen i dette, hva som skjer når vi har prøvd et år? Hva gjøres hvis det er dårlig sædkvalitet som er problemet?

Takk så mye på forhånd :-D

Anonymous poster hash: 29c66...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen sjekket sædkvalitetet før vi i det hele tatt begynte å prøve. Jeg hadde forhøyet prolaktin og ble forespeilet at vi kunne bruke lang tid på å bli gravide, med veldig ustabil mens syklus, fikk plutselig melk uten å være gravid osv.

Er nok bare å be om henvisning til en sjekk for han, siden du har fått beskjed om at det ikke er du som er problemet.

Skrevet

Ja da skal jeg be han bestille time. Hva sjekker de hos mannen?

Jeg har jo ikke tatt noen spesielle prøver selv, var bare tilfeldigvis til gu under el. Alt så fint ut. Men tok ikke noen blodprøver. Men hva sjekker de på kvinner som ikke blir gravide, utenom gu?

Samt hva gjøres om kvaliteten på sæden er dårlig?

Takk så mye for svar!

Anonymous poster hash: 29c66...330

Skrevet

etter 6 mnds prøving fant vi ut at mannen er steril. valgte donor sæd i Danmark og har np ei datter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...