Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 I dag har vi feiret St. Hans med masse andre folk i bygda. Familien min og søsken med barn ( 15 stk til sammen) var først samlet hos min mor og stefar. Utpå kvelden dro vi for å se bålet bli tent sammen med resten av bygda. Vi hadde kjøpt inn 1/2 l. flasker med brus til ungene våre og tok med pølser. Når vi skulle dra møtte plutselig min kusines barn, som var i nabohuset men ikke en del av "selskapet" vårt, opp og fortalte at dem skulle gå sammen med oss. Det var litt mye stress for å få pakket ned alt vi skulle ha med, så det ble ikke tenkt noe over. Jeg skulle kjøre min handikappede mor og tok selvsagt alle tingene med. Når vi alle møttes ved vannet bålet skulle tennes, var også min far kommet. Han hadde med poser med noen biter snacks og pakker med juice til sine barnebarn. Ikke noe til de andre to. Dette kunne jo da ikke barna få fordi det ikke var nok til alle. Disse andre barna stupte opp i sekkene vi hadde med oss og begynte å spørre etter mat og drikke. Da gikk det et par ting opp for meg.... Vi hadde jo ikke med noe til disse to, bare til de andre barna. Spurte barna, 12 og 8 år om når foreldrene deres kom. Næææææ det var ikke sikkert disse skulle komme, noe som er helt vanlig, foreldrene hadde ment ungene kunne være sammen med oss. Endte med at jeg måtte gå tilbake til bilen, langt og gå, for å dra hjem og hente mer brus så vi hadde til disse to også. Satte ungene i gang med å grille og serverte de brus i kopp når våre fikk flaskene sine. Etter 1,2 time dukker foreldrene opp og setter seg med familie fra min kusines manns familie. Ungene går da mellom oss. Til slutt oppdager jeg at ungene kommer til oss for å få brus, fikk "bare" saft hos den andre familien. Og når disse to ungene tar med seg tre andre unger for å servere dem brus hos oss satte jeg ned foten. Nå var det nok. Sa at jeg ikke hadde nok til alle og at nå fikk dem gå og få mer mat og drikke hos sine foreldre. Nei foreldrene hadde ikke tatt med det dem hadde hjemme siden vi hadde. Da kjente jeg det var like før jeg kastet min kusine på bålet. Jeg og min mann hadde ikke fått spist noe siden vi hadde kjøpt inn og tatt med akkurat nok pølser til den gjengen vi allerede var. Når vi kom hjem kommer min mor og sier at det er noe hun måtte snakke med meg om. Det viser seg at min kusine og mann har reist hjem til seg, 20 mil unna, og latt barna sine bli igjen hos hennes gamle og skrøpelige barn i nabohuset. Hun hadde sagt at ungene skulle være sammen med oss resten av uka og at vi tok oss av dem, bare sove der. Sendte sms til min kusine og spurte om dette virkelig stemte. Joda, det gjorde det. Dem måtte jo jobbe og vi har jo ferie. Sendte ny sms og ba henne hente ungene umiddelbart for vi gjør ikke om på våre planer for dagene (vi bor på en annen kant av landet og kom nå pga St.Hans) fremover. Vi har avtaler med søsken og venner for resten av uka som har vært spikret lenge. Kusinen min ble selvsagt sur fordi dem måtte snu for å hente ungene. I mellomtiden har ungene forsynt seg grådig av ungenes godteposer, som dem fikk av bestefaren, uten at vi viste det. Ungene våre viste ikke om posene og disse fant dem ved å gå gjennom sekkene vi hadde med. Ga dem rett og slett en sinna leksjon i at dette var ikke lov, men tyveri. Og at sånne frekkheter ikke var akseptabelt. Så ble dem sendt til besteforeldrene og måtte vente der. Sa til kusinen min at dette var dråpen, begret er fullt. Lenge leve frekkheten til enkelte mennesker Anonymous poster hash: 0f889...c93
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 STAKKARS BARN Håper dere tar en alvorsprat med henne og mannen om hvordan de behandler ungene sine! Anonymous poster hash: 60142...173
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Så de hadde tenkt at dere skulle være barnevakt en uke, UTEN å snakke med dere om det først?? Herlighet... Anonymous poster hash: 4e119...e5d
studVest Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Høres ut som om slektningene dine har noen skruer løs...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 De foreldrene kan da ikke være helt oppegående?! Anonymous poster hash: a19c7...f46
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Stakkars barn. Og kan ikke si jeg er videre imponert over din væremåte overfor FAMILIE. Anonymous poster hash: ac212...f62
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Høres ut som de andre foreldrene gir barna beskjed om å være sammen med dere, hele tida. Men nå fikk du nå sendt barna hjem igjen... Anonymous poster hash: 9394d...951
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Dette hørtes jo helt vanvittig ut...!! Hadde sterkt vurdert en bekymringsmelding! Anonymous poster hash: 858d7...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Dette hørtes jo helt vanvittig ut...!! Hadde sterkt vurdert en bekymringsmelding! Anonymous poster hash: 858d7...c9e Enig! Hadde jeg faktisk gjort! Anonymous poster hash: 80c64...5dc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Det ble rett og slett nok. Hele helgen har disse ungene gått ut og inn her som dem har lystet. Lørdag forsvant lørdagsgodtet til begge barna mine etter at vi kom hjem fra butikken. Oppdaget det og fikk dratt ut og kjøpt nytt. Disse to fikk da beskjed om at dette ikke var riktig. Mine barn er 3 og 6 år og har INGEN interesse av disse to. Disse to har lagt beslag på IPadder, tv og invitert seg med på turer og andre ting vi har gjort. Ødelagt leker barna mine har fått av besteforeldre og tanter og onkler i helgen. Til måltider ha jeg sendt dem hjem. De er frekke, svarer meg og dytter bort mine barn for å komme frem selv. Har tørket mange tårer hos mine barn pga disse to denne helgen. Har forsøkt å snakke med 8 og 12 åringen flere ganger men det nytter ikke. Vi er her på en mini ferie for å feire St.hans med mine søsken, deres familier og mine foreldre + stefar. Disse barna er helt klart gamle nok til å forstå hva som er greit og ikke greit og gjøre. Min manns 9 åring, som ikke kunne være med oss desverre, skjønner det og det samme gjør vennene hennes. Så at disse to skulle forstå det man sier til dem tar jeg for gitt. Det får være grenser for hva man skal tåle. Kusinen min har jeg fått nok av en gang for alle. Det er mye mer her også, som ligger flere år tilbake. Bare så synd at ungene tar etter foreldrene sine i oppførsel. Skulle tro kusinen er evneveik eller noe som oppfører seg på denne måten. Men desverre er hun ikke det. Både hun og mannen sitter i lederstillinger i forholdsvis store bedrifter. Egentlig skjønner jeg ikke at hun tør og overlate ungene til oss. Vi bor simpelt (blokk), kjører billig bil (Ford Mondeo), handler klær på feil sted (kjedebutikker som Cubus og H&M) og att på til er vi "svake" mennesker som jobber i butikk og i barnehage. Vi er rett og slett "simple" mennesker i følge henne. Er det jeg har fårt høre opp gjennom årene. Min mor har sendt inn bekymringsmelding tidligere, men det skjer ingenting. Jeg er helt oppgitt. Hver eneste gang jeg er hos mine foreldre skjer det ett eller annet fra den kanten. Jeg nekter å ha noe ansvar for hennes unger mer. Eller få ødelagt mine ferier pga nykkene hennes. Anonymous poster hash: 0f889...c93
Gjest FinogFjong Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Hjelpes...det der er bare ikke særlig bra. Hvis de kan utsette ungene sine for slikt idet ferien "plutselig" dukker opp, foran tjukkeste slekta...hva gjør de ikke hjemme...? Du nevner at din mor har sendt bekymring på dem tidligere, kanskje du skal ta en telefon til hjemkommunens barneverntjeneste i morgen å spørre dem hva de vurderer? Her er det grenseløse barn, uten særlig gode rollemodeller.. Ring bv i morgen og drøft problemstillingen med dem, det vil ungene proffitere på.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Stakkars barn. Og kan ikke si jeg er videre imponert over din væremåte overfor FAMILIE. Anonymous poster hash: ac212...f62 Familie eller ikke, men etterlater da ikke ungene sine hos andre uten å høre om det passer først. Hadde gjort akkurat det samma - de skulle faen meg fått tatt unga sine sjæl.. Anonymous poster hash: 01023...7b7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Det der høres for sært ut til å være helt riktig. Anonymous poster hash: 2861b...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå