Gå til innhold

Hjelp meg noen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har prøvd å få barn lenge. Jeg har nå i fem år gått i ulike vikariat, og det siste gikk ut nå denne uken. Jeg har søkt masse stillinger hvert år de årene jeg har hatt vikariat. Nå i vår ble vi endelig gravide, og jeg fikk kort etter tilbud om fast stilling på ny arbeidsplass. Jeg takket ja. Denne uken begynner jeg, og er ca tre mnd på vei. Føler meg lumpen, men jobb må jeg ha, og jeg hadde veldig lyst på jobben. Føler jeg må si at jeg er gravid fort, men hvordan legger jeg det frem? Er så nervøs og lei meg for at jeg setter meg selv foran dem ved å ikke si det på intervju.....

Anonymous poster hash: a9bcc...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Skrevet

Kan legge til at det er som sykepleier om det skulle ha betydning...

Skrevet

Ville ikke sagt så mye enda. Med mindre du skal løfte mye ol.

Spør jo mye hvor du jobber som sykepleier. Ville ventet lengst muligt med å si det. Men du har vell skreve under på kontrakt, så de kan ikke gi deg sparken.

Anonymous poster hash: 7a473...6b3
Skrevet

Hadde greit drøyet det et par måneder til, med mindre det oppstår tilretteleggingsbehov. Da får du etablert deg litt mer som "en som hører til der," ikke "den heeeelt ferske gravide."

Anonymous poster hash: 4d63a...257
Skrevet

Tror jeg hadde sagt det akkurat som det er. At du virkelig ønsket deg denne jobben, og for at det skal bli minst mulig ulempe for arb.giver så vil du si fra så tidlig som mulig om at du plutselig er blitt gravid etter å ha prøvd så lenge.

Gratulerer, forresten :)

Anonymous poster hash: 91896...c56
Skrevet

Jeg hadde sagt det så raskt som mulig. En ting er det du har gjort til nå, men nå har du fast jobb og du er 3mnd på vei, da er det normalt å fortelle det. Hvis du ikke forteller det nå fortest mulig, så blir det teit og kan bli vanskelig å komme tilbake til jobben etter permisjon. Det at du forteller det nå, er noe arbeidsgiver har forståelse for (hvertfall hvis det er en normal person).

Anonymous poster hash: 0ebc1...4df
Skrevet

Si at du ikke turte å si du var gravid på intervju men at du følte du ville fortelle de så fort som mulig nå som du fikk jobben.

Anonymous poster hash: 90011...588

Skrevet

Takk for svar folkens! Jeg heller mot å si det så fort som mulig. Jeg skal prøve å kvinne meg opp og si det i morgen. Er så nervøs, men jeg må bare hoppe i det. Håper det blir tatt i mot med fatning, men så kan jeg ikke styre andres reaksjoner, så jeg må bare prøve å ikke stresse så mye med det. Jeg har ikke skrevet kontrakt direkte, men jeg har skrevet under på at jeg tar stillingen. ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...