Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Har en tanke om hvordan man kan kan arrangere bryllupsfest, og gjøre det billig, men er det helt teit? Hva ville du tenkt om du var invitert til et slikt bryllup? Tenker at vi ber alle gjestene om å ha med seg enten mat eller kake (delt inn på forhånd), og det de vil drikke selv. Så menyen vil bestå av det folk har med, rett og slett. Som en buffet med ulike retter og desserter. Dette tenkter jeg at jeg ville informert om at var istedefor gave til oss. Selv ville vi stått for feks velkomstdrikke, brød/smør til maten, brus, lokale, tallerkener og servise, servietter o.l. Noe av det som gjør det vanskelig er avstander der en del faktisk må reise et stykke for å komme seg hit (noen timer med bil, sannsynligvis). Anonymous poster hash: e0796...f9c Anonymous poster hash: e69f5...6f6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er egentlig ikke så fan av ideen, for jeg tror de fleste likevel føler at de må komme med en gave i tillegg. Jeg ville ventet til jeg hadde råd til å betale for mat til gjestene. Det trenger jo ikke være en 3-retters middag, er festen på sommeren kan man f.eks ha en grillfest. Eller man kan servere gryterett med tilbehør eller lignende. Anonymous poster hash: d22c5...b10
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Det spørs jo helt på omgangskretsen deres det. Jeg hadde jo syns det var en koselig ide og hadde tatt med mat med glede :)og syns det å få være med å feire deres bryllupsdag var en ære. Hva med at de som reiser langt tar med drikke? Så kan de som bor nærmere ta med mat. Og om dere kjøper pappvin og heller på karafler trenger ikke vin til maten bli så dyrt heller.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Nja... Jeg vet ikke helt. Maten vil sannsynligvis IKKE passe sammen, og det høres rotete ut! Slå deg sammen med mor, svigermor og noen venninner, og lag koldtbord eller tapas og kaker selv. Det er ikke noen stor utgift. Hør med dem som bor i nærheten om noen kan tenke seg å bake kake... Det kan sikkert bli hyggelig, men det høres veldig lite bryllup ut. Vi hadde ikke råd til, og heller ikke lyst på, noen stor fest, så vi inviterte bare nær familie (ca 20 stk) på middag hjemme hos oss noen dager etter vi hadde giftet oss. Heller en mindre fest, hvor varter opp gjestene ordentlig, enn en fest hvor gjestene kommer bærende på kiwiposer med øl, og et rotete utvalg av middag under armen... Anonymous poster hash: 29739...0a7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Må påpeke at jeg i utgangspunktet liker at det skal være uformelt, og at festen er mer av plikt, enn eget ønske. Grillfest kunne også vært et godt alternativ. Kunne jo laget koldtbord eller tapas selv også, men redd det da ikke vil møte folks forventninger i forhold til hva som ser eres og også evt mengder, mange forventer jo litt av bryllupsmat. Ang drikke så var tanken at om folk tar med egen alkohol så får alle så mye de vil ha istedefor at det blir tomt av billigvinen rett etter maten er fortært. Hyggelig å fortsette festen utover natten, men åpen bar koster. Vet ikke om jeg har lyst til å prioritere det. HI Anonymous poster hash: e69f5...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå