Gå til innhold

Ang pottetrening og barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som snart blir 4 så er på høytid med bleieslutt.. Han har vært ganske sær fra han var liten og veldig "vanedyr" så å fjerne bleiene for han er fryktelig skummelt..

Vi tok de vekk på fredag, men får på bleie på nattan.. Han sliter med å ha på truse, nekter! Da går han heller naken nedentil her hjemme eller bukse uten truse kan han godta hvis vi må kjøre bil.. Han har ikke bæsjet på potte eller do før, det gjør han når nattbleia kommer på, men han tisser fint på potta på dagtid, med noen uhell selvfølgelig nå i førsten..

I morgen er det bhg.. Han har ikke full plass der , men har dagr nå mandag og tirsdag.. Lurer på om jeg skal sende han i bhg i morgen når han er så utrygg rundt dette.. Han er en gutt som har slitt endel med bhg i seg selv så dette blir en ny utfordning for han.. Han har aldri tisset på do før, det nekter han..

Skal jeg holde han hjemme til han er trygg rundt dette ? Eller er det enklere for han å lære allerede nå hvordan dette fungerer i bhg ?

Håper på mange gode råd og tips ;)

Anonymous poster hash: 3fe7d...818
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt sommerferien til å gå gode vaner rundt do-besøk, truser og alt det andre.

Anonymous poster hash: 28f77...4c0

Skrevet

Jeg ville brukt sommerferien til å gå gode vaner rundt do-besøk, truser og alt det andre.

Veldig enig. Bruk sommerferien! Bhg bør følge opp pottetreningen, men jeg synes tre dager med øvelse hjemme et litt kort før dere prøver der :)
Skrevet

Jeg ser den, men vi har litt planer i ferien, litt hit og ditt osv så tenkte det var dumt å starte ferien med å ta ab bleia midt i dette "ferie sirkuset" Derfor begynte vi ett par uker før ferien slik at han skulle være litt vandt til det når vi skal farte rundt..  

Men jeg har jo mulighet til å ha han hjemme så da anbefaler dere at han begynner ferien sin allerede nå da ettersom vi allerede har tatt av bleia ?

Skrevet

Min er yngre, men vi tar sv bleia kun når vi er hjemme. Den er på i bhg og når vi skal på aktiviteter ellers. Tenker jeg ønsker hun skl være så og si ferdig pottetrent før hun får gå uten bleie på steder hvor uhell sjenerer andre (butikk, på besøk osv) og same gjelder vel eventlig bhg. Men synes de likevel der kan trene på å gå på do dlv om bleia er på til vanlig.

Anonymous poster hash: ea567...7fe

Skrevet

Jeg ser den, men vi har litt planer i ferien, litt hit og ditt osv så tenkte det var dumt å starte ferien med å ta ab bleia midt i dette "ferie sirkuset" Derfor begynte vi ett par uker før ferien slik at han skulle være litt vandt til det når vi skal farte rundt..

Men jeg har jo mulighet til å ha han hjemme så da anbefaler dere at han begynner ferien sin allerede nå da ettersom vi allerede har tatt av bleia ?

Hvis du har mulighet til det ville jeg hatt han hjemme frem til ferien for å trene på dobesøk. Jeg ville ikke sendt et barn i bhg som ikke bruker do, ikke bruker truse og fortsatt har en del uhell. (og så forsto jeg ikke helt om han bæsja i potta? Han bør også bæsje i do før han sendes bleiefri i bhg)

Vi har en bhg som er tolerant med uhell, men dette synes jeg var i overkant.

Skrevet

Ok, takk fo svar, da blir vi hjemme å øver til 2 uka i august ;) Da bør han vel være klar håper jeg.. Han bæsjer ikke på potte eller do så her trengs det masse øving ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...