Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Og vil dere si min 2-åring er småspist? Frokost: 1/2-1 skive, spiser forann barne tv for å få i seg noe Lunsj: enten en liten banan + 1 yoghurt eller en liten skål frokostblanding. Middag: en grei posjon hvis det er noe hun liker godt Kvelds: ca. 1 skive Brødmåltidene går alltid tregt. Må minne henne på å spise. Anonymous poster hash: dff17...c2a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Synes hun spiser greit jeg. Min gutt spiser litt mindre, men jeg regner han ikke som småspist. Han følger kurven sin fint. Anonymous poster hash: c54d7...a14
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Syntes ikke dette hørtes lite ut. Har hatt en småspist 2 åring og han spiste dessverre mye mindre enn din. Så syntes ikke du trenger å bekymre deg. Anonymous poster hash: d3e34...be5
Pesta Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Synes 2åringen din spiser greit jeg! Min kan spise noe sånt som: -frokost: kvart/halvt knekkebrød -lunsj: yoghurt med havregryn eller litt knekkebrød -frukt -Middag: to biter (liker ikke middag) -kvelds: litt brød/knekkebrød/havregryn Min er småspist, kresen og relativt tynn.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Takk for svar. Det er bare det at hun er for tynn. Så skulle gjerne hatt henne til å spist litt mer.<br />Men, noen barn er vel bare sånn...<br /><br />hi Anonymous poster hash: dff17...c2a
Sølvpanter Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Det der er da ikke småspist! Til sammenligning siste to av mine på den alderen ca: Frokost: 2-3 tygg av en skive Lunsj: En yoghurt med litt havregryn og rosiner i. Mellommåltid: Ca 1/4 frukt Middag: 3-5 munnfuller, en sjelden gang en skikkelig porsjon. Kvelds: Mye det samme som til frokost i mengde Slik holdt de på i flere måneder begge to, bare med enkelte dager innimellom der de faktisk spiste skikkelig. Men de vokste faktisk normalt begge to. Ene barnet var en rund 1-2 åring som ble slank i løpet av 2 og 3-års alderen (gikk ned tre og et halvt hakk på det skjemaet med tanke på vekt i forhold til lengde). Nå spiser hun mer normalt, men fortsatt litt lite i forhold til jevnaldrende. Er normalt slank for alderen (4 år). Han andre gikk fra å være en plugg til å være spinkel, men spiser godt nå (6,5 år).
Honningmelon Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Jenta mi spiser omtrent det samme. Hun er også tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå