Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 I hovedstad/storby eller på bygda/tettsted hvis dere kunne velge? Anonymous poster hash: 8912b...b5f
snille-nille Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Trives godt i Oslo vi, vil ikke flytte :-)
n74 Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 I byen (bor selv i Oslo). Faren min kommer fra en liten bygd og jeg opplevde mye større drikkepress + må prøve å passe inn press der enn hjemme i Oslo. I større byer er det flere miljøer å velge mellom, så lettere å finne venner som passer til ens egen personlighet og interesser.
Gjest Julia1984 Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Akkurat det samme for meg så lenge nærmiljøet er bra, barnehagen og skolen er topp
Von Hertelhofen Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Har valgt bygda men det er ikke langt til byen heldigvis, så vi får i både pose og sekk.
Modesty Blaise. Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Helt klart i en større by. Mye fordi jeg tror at man får et utvidet syn på verden ved å vokse opp et sted med mange forskjellige typer mennesker. Det er også et større aktivitetstilbud, og man har tilgang på flere opplevelser. Selvfølgelig kommer det også av at jeg hadde "tippet" av å bo på et lite sted, og at vi som foreldre trives er også viktig. Vokste selv opp på et halvstort tettsted, og jeg går fremdeles grøssninger av å tenke på hvor mange som var opptatt av hva "alle andre" gjør.... Og i en bygd ville det ha vært ennå verre. Endret 23. juni 2013 av Modesty Blaise.
Oslomama Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 I Oslo Begge er fra vær vår bygd og vi blir i byen
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Det finnes jo en mellomting mellom Oslo og otta da. Vi bor rett utenfor en liten by. Ungene kan gå ute uten tilsyn, de kan gå til skolen og venner,og vi har stort hus med stor hage. Kunne aldri tenkt meg å bodd i en storby med barn
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 I byen (bor selv i Oslo). Faren min kommer fra en liten bygd og jeg opplevde mye større drikkepress + må prøve å passe inn press der enn hjemme i Oslo. I større byer er det flere miljøer å velge mellom, så lettere å finne venner som passer til ens egen personlighet og interesser. Nåja... Det er større andel ungdommer som drikker/begynner med stoff i Oslo enn andre steder. Anonymous poster hash: 6af08...828
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Bygda. Anonymous poster hash: 09168...928
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Utvilsomt by Anonymous poster hash: 59f86...e58
n74 Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Mitt liv er ingen statistikk, men mine erfaringer. På min fars hjemsted måtte jeg drikke for å passe inn. Hjemme i Oslo kunne jeg oppsøke andre venner og miljøer. Og hvis du ser bort i fra rusmidler. I store byer er det uansett flere aktiviteter å velge mellom, så de fleste kan finne sin aktivitet å trives med.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Ingen av delene, men måtte jeg velge ville jeg valgt Oslo. Bor selv i Tromsø og synes det er perfekt størrelse på en by Anonymous poster hash: 9204b...352
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Vi bor i Oslo, så storby/hovedstad er vi selvsagt positive til som oppvekstmiljø. Mindre by hadde også vært greit nok, tettsted til nød, skikkelig bygd helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 27e44...b4a
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Midt imellom. Vi bor i en større bygd noen få minutter unna flere byer, deriblant en av Norges største. Funker som fjell.
3 er nok! Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 jeg ville valgt en mellomting, og det har jeg gjort også. Flyttet fra Oslo til ett sånn passe stort tettsted. Om jeg ikke kan velge ett mellomsted ville jeg nok så absolutt ha valgt bygd fremfor storby. er selv oppvokst i Oslo.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Bor i et tettsted som titulerer seg selv som by (hvilket er en vits, forøvrig). Bor i kort reiseavstand til tre småbyer, og bare et par timer unna Oslo. Her føler jeg vi får det beste av alt; vi har umiddelbar tilgang til skog og mark, veldig god tilgang på småby og alt jeg trenger av butikker, og akkurat passe langt til f.eks. Gardermoen. Helt perfekt for oss!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Har selv vokst opp på bygda og mener miljøet der blir altfor lite. Mine unger vokser opp i Oslo. Anonymous poster hash: 4db8e...8f3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 I byen (bor selv i Oslo). Faren min kommer fra en liten bygd og jeg opplevde mye større drikkepress + må prøve å passe inn press der enn hjemme i Oslo. I større byer er det flere miljøer å velge mellom, så lettere å finne venner som passer til ens egen personlighet og interesser. Nåja... Det er større andel ungdommer som drikker/begynner med stoff i Oslo enn andre steder. Anonymous poster hash: 6af08...828 Er det? Eller kan det hende at ungdom fra bygda drar til Oslo etter å ha havnet utpå? Kan ikke huske å ha hørt at Oslo-ungdom er mer utsatt enn bygdefolk... For øvrig så bor vi på et mindre sted utenfor Oslo, og kommer til å fortsette med det. Anonymous poster hash: a31b2...895
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 Min sønn vokservogså opp i Oslo, samme har jeg gjort Anonymous poster hash: 0eb9a...f57
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 Da jeg var ung var det ungdommene på bygda som drakk hjemmebrygg og festet hardt. Jeg bor på et mindre tettsted, mellom to litt større byer, 10 minutter til hver av dem. Helt perfekt. Ville aldri ha flyttet inn til Oslo med barn. Anonymous poster hash: 77a9b...56f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Bygda. Bor her nå, og har ingen planer om å endre på det. Fritt og godt. Egen privat badeplass, har både hester, katt, kaniner og griser. Har egen frukthage med jordbær, moreller plommer, epler, bringebær og blåbær. Har flott turområde rett rundt dørene, med fiskemuligheter. Har stor hage med trampoline, sandkasse, lekestativ og en svær slengas. Har barne-ATV, og store områder til å kjøre på. Har endel venner som bor i by, og barna deres elsker å være her. Nå som ungene blir større, savner de å ha lekekamerater i nærheten. Ser at det kan bli kjedelig å være bare de to søsknene. Låner ofte med oss andre barn hjem fra barnehage/skole, men det blir ikke helt det samme likevel. Fritidstilbudet er jo også så som så, og jeg lurer jo av og til på om vi har valgt rett. Men jeg kunne aldri, aldri bodd midt i Oslogryta. Kan egentlig ikke tenke meg noe verre. Anonymous poster hash: 76355...3e0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er så heldig at jeg ikke trenger å velge! Bor på Nordstrand. Det er som å bo på landet, men Oslo er 10 minutter unna. Det beste fra begge verdener! Elsker å bo her. Anonymous poster hash: c4a3a...8ad
MissZanta Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 Bor i en stor by på østlandet, men i et rolig strøk med kort vei til marka og kort vei til sentrum. Ikke langt til Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå