Prøverpåentil Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Noe godt til Søndagskvelden.. Hva ville dere bakt?
Prøverpåentil Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2013 Namnam.. Ser på Hele sverige baker , så fikk så lyst på noe god:D
Følelsesvims Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Kjeks med havregryn og sjokolade, eplekake eller eplemuffins, rabarbramuffins, sjokolademuffins.... Nå ble jeg sulten
Ennai Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde faktisk laget brownies:-) varm, seig brownie med vaniljeis er himmelsk godt:-)
Poteto Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde faktisk laget brownies:-) varm, seig brownie med vaniljeis er himmelsk godt:-) Det hadde eg og lagt! mmmm
ms.Pond Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Har nettopp spist rabarbrapai med hjemmelagd vaniljekrem til. Nam nam! Anonymous poster hash: c8469...0fa
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Kanelboller fikk jeg også kjempelyst på nå så det hadde jeg laget nå om jeg gadd
Gjest meg&mini Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka Lager du selv?Har du oppskrift å gi bort? Endret 23. juni 2013 av meg&mini
ms.Pond Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka Lager du selv?Har du oppskrift å gi bort? Det gode er til for å deles Disse har jeg kommet fram til etter litt prøving og feiling, så målene er ikke eksakte, og det finnes sikkert forbedringspotensiale i oppskriften. Men dette er i alle fall det jeg lager: 50 g havregryn 200 g grovhakkede nøtter (jeg bruker gjerne valnøtter, mandler, cashew, hassel,pecan - egentlig det jeg finner i skap og skuffer) 3 toppede ss frø (sesamfrø, solsikkefrø - - pinjekjerner er sikkert også godt i!) ca 2 toppede ss honning 2 ss akasiehonning 2 ss cocosa extra virgin (kan erstattes med vanlig olje) 1 klype maldonsalt 1 klype malt kanel 1 klype malt ingefær Begynn med å riste først nøtter + frø og så havregryn i en tørr panne. Ha honning, olje og krydder i en kasserolle og kok det opp. Husk å røre så det ikke svir seg. La det småkoke i ca 10 min. Ha så i nøtter og frø (og evt frukt) og rør det inn. Rør til slutt inn havregrynene og la alt stå på svak varme til det har festet seg og blitt en seig masse. Bare husk å røre ofte, og pass på at alt blir dekket av den seige honningen. Massen skal være så mettet at det virker som om det nesten er for lite honning i forhold til det tørre. Ha massen over i en bakepapirkledd brødform. Press den flat med en skje eller sleiv og strø litt maldonsalt over. Legg et bakepapir over og bruk en annen brødform til å presse massen sammen, evt bruk en potetstamper. Sett det så kaldt, og la det stivne. Løft den kalde, stivnede massen ut av formen. Skjær så i barer. Oppbevares i en tett plastboks. En del (jeg bruker 70 g) av nøttene kan også byttes ut med tørket frukt. Nammenam Endret 23. juni 2013 av mama foodie
Gjest meg&mini Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka Lager du selv?Har du oppskrift å gi bort? Det gode er til for å deles Disse har jeg kommet fram til etter litt prøving og feiling, så målene er ikke eksakte, og det finnes sikkert forbedringspotensiale i oppskriften. Men dette er i alle fall det jeg lager: 50 g havregryn 200 g grovhakkede nøtter (jeg bruker gjerne valnøtter, mandler, cashew, hassel,pecan - egentlig det jeg finner i skap og skuffer) 3 toppede ss frø (sesamfrø, solsikkefrø - - pinjekjerner er sikkert også godt i!) ca 2 toppede ss honning 2 ss akasiehonning 2 ss cocosa extra virgin (kan erstattes med vanlig olje) 1 klype maldonsalt 1 klype malt kanel 1 klype malt ingefær Begynn med å riste først nøtter + frø og så havregryn i en tørr panne. Ha honning, olje og krydder i en kasserolle og kok det opp. Husk å røre så det ikke svir seg. La det småkoke i ca 10 min. Ha så i nøtter og frø (og evt frukt) og rør det inn. Rør til slutt inn havregrynene og la alt stå på svak varme til det har festet seg og blitt en seig masse. Bare husk å røre ofte, og pass på at alt blir dekket av den seige honningen. Massen skal være så mettet at det virker som om det nesten er for lite honning i forhold til det tørre. Ha massen over i en bakepapirkledd brødform. Press den flat med en skje eller sleiv og strø litt maldonsalt over. Legg et bakepapir over og bruk en annen brødform til å presse massen sammen, evt bruk en potetstamper. Sett det så kaldt, og la det stivne. Løft den kalde, stivnede massen ut av formen. Skjær så i barer. Oppbevares i en tett plastboks. En del (jeg bruker 70 g) av nøttene kan også byttes ut med tørket frukt. Nammenam Tusen hjertelig takk:D Hvor får man tak i cocosea eller hva du kalte det?
ms.Pond Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka Lager du selv?Har du oppskrift å gi bort? Det gode er til for å deles Disse har jeg kommet fram til etter litt prøving og feiling, så målene er ikke eksakte, og det finnes sikkert forbedringspotensiale i oppskriften. Men dette er i alle fall det jeg lager: 50 g havregryn 200 g grovhakkede nøtter (jeg bruker gjerne valnøtter, mandler, cashew, hassel,pecan - egentlig det jeg finner i skap og skuffer) 3 toppede ss frø (sesamfrø, solsikkefrø - - pinjekjerner er sikkert også godt i!) ca 2 toppede ss honning 2 ss akasiehonning 2 ss cocosa extra virgin (kan erstattes med vanlig olje) 1 klype maldonsalt 1 klype malt kanel 1 klype malt ingefær Begynn med å riste først nøtter + frø og så havregryn i en tørr panne. Ha honning, olje og krydder i en kasserolle og kok det opp. Husk å røre så det ikke svir seg. La det småkoke i ca 10 min. Ha så i nøtter og frø (og evt frukt) og rør det inn. Rør til slutt inn havregrynene og la alt stå på svak varme til det har festet seg og blitt en seig masse. Bare husk å røre ofte, og pass på at alt blir dekket av den seige honningen. Massen skal være så mettet at det virker som om det nesten er for lite honning i forhold til det tørre. Ha massen over i en bakepapirkledd brødform. Press den flat med en skje eller sleiv og strø litt maldonsalt over. Legg et bakepapir over og bruk en annen brødform til å presse massen sammen, evt bruk en potetstamper. Sett det så kaldt, og la det stivne. Løft den kalde, stivnede massen ut av formen. Skjær så i barer. Oppbevares i en tett plastboks. En del (jeg bruker 70 g) av nøttene kan også byttes ut med tørket frukt. Nammenam Tusen hjertelig takk:D Hvor får man tak i cocosea eller hva du kalte det? Helsekost Men du kan bruke vanlig olje også.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Hallongrottor NOM NOM!! Anonymous poster hash: c82d4...537
DaTuMa Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Skal lage energibarer eller nøttebarer om du vil. Nammenam godt og supert å ha med seg som en relativt sunn snack utover uka Lager du selv?Har du oppskrift å gi bort? Det gode er til for å deles Disse har jeg kommet fram til etter litt prøving og feiling, så målene er ikke eksakte, og det finnes sikkert forbedringspotensiale i oppskriften. Men dette er i alle fall det jeg lager: 50 g havregryn 200 g grovhakkede nøtter (jeg bruker gjerne valnøtter, mandler, cashew, hassel,pecan - egentlig det jeg finner i skap og skuffer) 3 toppede ss frø (sesamfrø, solsikkefrø - - pinjekjerner er sikkert også godt i!) ca 2 toppede ss honning 2 ss akasiehonning 2 ss cocosa extra virgin (kan erstattes med vanlig olje) 1 klype maldonsalt 1 klype malt kanel 1 klype malt ingefær Begynn med å riste først nøtter + frø og så havregryn i en tørr panne. Ha honning, olje og krydder i en kasserolle og kok det opp. Husk å røre så det ikke svir seg. La det småkoke i ca 10 min. Ha så i nøtter og frø (og evt frukt) og rør det inn. Rør til slutt inn havregrynene og la alt stå på svak varme til det har festet seg og blitt en seig masse. Bare husk å røre ofte, og pass på at alt blir dekket av den seige honningen. Massen skal være så mettet at det virker som om det nesten er for lite honning i forhold til det tørre. Ha massen over i en bakepapirkledd brødform. Press den flat med en skje eller sleiv og strø litt maldonsalt over. Legg et bakepapir over og bruk en annen brødform til å presse massen sammen, evt bruk en potetstamper. Sett det så kaldt, og la det stivne. Løft den kalde, stivnede massen ut av formen. Skjær så i barer. Oppbevares i en tett plastboks. En del (jeg bruker 70 g) av nøttene kan også byttes ut med tørket frukt. Nammenam Dette hørte veldig godt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå