Gå til innhold

hvordan er 11 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutter. de er nok like forskjellige som alle andre, men generellt..hva liker de å gjøre? hvor er de i livet? har tanker om at de er i en rolig periode nå før puberteten kicker inn..? vi får en 11 åring som fosterbarn snart, og har lite erfaring med den aldersgruppen:)

Anonymous poster hash: d5d5a...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: d5d5a...36c

Skrevet

Sønnen min har akkurat fylt 12 år og han er på vei inn i puberteten. Har som du sier hatt en ganske behagelig periode uten de store humørsvingningene, men merker at det skjer ting i kropp og sinn nå.

Han er følsom, mye mer enn han har vært tidligere, tenker mer over ting som blir sagt og gjort, kan finne på å ta til tårene eller blir fly forbannet over bagateller, jeg tenker at det er hormonene som herjer med han. 

Min sønn er veldig aktiv, driver med turn og trener flere ganger i uka. Sykler mye, både på vanlig sykkel og bmx-sykkel, trikser på sparkesykkel osv. Elsker å bade, dykke og leke i vann. Mye herjing ute, vannkrig med kompiser o.l.

Men er han inne er han slave av skjermer, som de fleste andre på hans alder. Det går i spilling på ipad og pc, han ser en del på youtube, små filmsnutter med idretter han synes er kule (som f.eks bmx, snowboard, freerun o.l.) eller videoer som forklarer hvordan man kommer seg videre i div spill). Han hører også mye på musikk, vi har spotify og han har eviglange spillelister.

Jeg er opptatt av lesing og lesetrening så jeg bruker en del energi og penger på å finne spennende og gode bøker som fenger han, det har resultert i at han leser på senga hver kveld. Det er en god vane synes jeg, å roe ned med en bok før man skal sove.

Akkurat nå er han på idrettsleir, sover i telt med kompiser og har fire økter hver dag med div idretter. Han storkoser seg.

Anonymous poster hash: 5916d...643
Skrevet

Som du sier: de er like forskjellige som alle andre..

Har selv en 12-åring, og for ett år siden var han en høflig og grei kar. -det er han jo forsåvidt nå også, men vi merker at tenåringshormonene er i ferd med å boble opp! :) Han er veldig interressert i jakt og friluftsliv, og spiller fotball (mest fordi kompisene gjør det). Flere feiret 11 års dagen med barneselskap (og 12 også by the way), mens min sluttet med det da han var 10, fordi det er barneslig og styrete. Han likte godt å være alene hjemme innimellom, og foretrekker enda at vi reiser på jobb før han skal til skolen om morgenen, slik at han får en stille morgenstund der han koser seg med frokost, lager niste o.l. Jenter er det morsomste han vet, og han er forelska hele tiden! ;)

Han har kompiser som er kjempelite selvstendige, og som dulles ihjel av foreldrene sine, og han har kompiser somer omtrent som han selv.

Anonymous poster hash: f3454...b19
Skrevet

DE jeg kjenner til (har ikke barn som er så gamle helt enda) er selvgode og uspiselige :P Oppblåst ego og ufordragelig oppførsel

Anonymous poster hash: 653ae...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...