Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Tok han på fersken i å sende sms som ikke var til å misforstå, type "takk for en herlig natt, deilige du" (når han var på jobb i en annen by - som jeg samtidig fant ut at han ikke var). Jeg sjekka nummeret, og det viste seg å stå på HAM SELV! Ikke nok med at han var utro, men han hadde også tydeligvis kjøpt eget abonnement til dama. Han la seg flat og fortalte at det var en tidligere kollega og at det bare var et par ganger som ikke betød noe. Jeg var langt nede, men valgte å tilgi såfremt det ikke skjedde igjen. Jeg kjenner ikke den tidligere kollegaen men vet at hun er særdeles lite attraktiv. Men sist uke fikk jeg et sjokk. Mannen min er en uke på ferie med sitt særkullsbarn og jeg har latt som ingenting når hsn har ringt. Min nevø kom til meg og fortalte meg noe han synes jeg skulle vite. "Kvinnen" som han har hatt et forhold til (og visstnok fortsatt har) er ikke hans tidligere kollega men ei 18 år gammel jente som er dattera til ei venninne av meg! Min mann er 37. Det bare vrengte seg i meg når han sa det, og dette er visst noe "alle" på videregående i bygda vet fordi hun er stolt over det og stadig viser frem alt han har kjøpt til henne. Inklusiv mobil med abbonement såklart. Min venninne aner heller ingenting. Ikke bare må jeg bryte med ham - jeg må jo søren meg også flytte fra bygda for å bli kvitt "naiv-stempelet". Av hensyn til barna kan jeg ikke pakke sakene hans og bytte lås selv om det er det jeg vil. Nå lurer jeg på om jeg bør ringe venninnen min. Jeg veit hun kommer til å bli forbannet men hun kan vel ikke bli sur på meg?! Anonymous poster hash: 13677...9da
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Herregud, for en situasjon... Og for en drittsekk av en mann! Jeg synes du skal absolutt fortelle venninne di. Jeg hadde ihvertfall likt å vite det om det var dattera mi. Og du har ingenting å gjøre med det...hun kan ikke bli sint på deg! det er jo du som har blitt lurt! Anonymous poster hash: 31047...a45
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Ja, jeg synes du skal ringe venninnen din, og nei, hun kan ikke bli sur på deg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Fy faen for en jævla drittsekk, synes virkelig syndt på deg!! Hev deg over hva andre måtte tenke, du er ikke naiv fordi du trodde på det han sa da du fersket han, men at han har løyet så mye er all grunn til å gå! Ikke vent, kom deg unna den dritten og ja informer venninna di! Synes det er på sin plass! Bare ikke bebreid noen andre en den soppen av en mann. Anonymous poster hash: 1f0e9...877
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Eller du kan ringe venninnen din og spørre om hun har noe hun vil fortelle deg.. Hvis hun ikkje skjønner noenting, så kan du fortelle om din mann og hennes datter.. Anonymous poster hash: 578ae...f62
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Fy faen for en jævla drittsekk, synes virkelig syndt på deg!! Hev deg over hva andre måtte tenke, du er ikke naiv fordi du trodde på det han sa da du fersket han, men at han har løyet så mye er all grunn til å gå! Ikke vent, kom deg unna den dritten og ja informer venninna di! Synes det er på sin plass! Bare ikke bebreid noen andre en den soppen av en mann. Anonymous poster hash: 1f0e9...877 Nei, jeg har gått noen runder med meg selv for ikke å bebreide jenta. Det er bare han som er en dritt her, og selv om hun sikkert burde holdt seg unna så er det vel faktisk bare han som har noen (les: meg og ungene)å stå til regnskap for. Det er bare tragisk.... Vi hadde henne med oss på hyttetur for under et år siden, grøss - jeg tenker vel at den jævla dritten av en mann har sitti der med en hard en under bordet. Fy faen! Anonymous poster hash: 13677...9da
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Bare ikke gi den 18 år gamle jenta skylda for dette. Man ser ikke konsekvenser av dette når man bare er 18 år. Hun er ung og dum, 18 årsdum er er eget utrykk der jeg kommer fra. Han har jo i tillegg "kjøpt" henne. Jenter i den alderen liker oppmerksomhet fra eldre menn, og de liker matrielle ting enda bedre. Anonymous poster hash: d5795...627
Gjest FinogFjong Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Du må fortelle venninden din det. Enten vet hun det, eller ikke. Om hun ikke visste, har dere fortsatt mulighet til å redde vennskapet deres oppe i alt. Trygg venninden din på at du ikke bebreider hverken henne, eller datteren, her er det din samboer som er hest****. Veldig uheldig at dette har vært en "offentlig kjent hemmelighet", dere risikerer at ungene deres får "svare" for dette i mange år fremover. For din del, rett ryggen, hev hodet, og vær helt tydelig på at du nå VET hvem i bygda som vil deg vel, og hvem som ikke vil det (alle de som visste, men ikke sa noe...) Vær ikke blyg for å fortelle folk det heller, det er de som visste som skal skjemmes, IKKE du!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Jenta bør ikke få pes for dette, men hun er 18 år gammel, hva tror dere egentlig om 18 år gamle jenter? Uskyldige og små? Ja de elsker oppmerksomhet, men konsekvensen av dette bør en 18 år gammel jente se! Hun er nok veldig veldig umoden... Anonymous poster hash: 2d2ae...809
3 i april Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Hun er 18 og dermed myndig. Så lenge hun VET om deg så syns jeg at hun fortjener lit pes. Men om du ringer hennes mor så regner jeg med at hun tar seg av den delen (hadde selv blitt lyn forbann om min datter hadde funnet på noe sånt ).Selv om hun er 18 år, dum og umoden så kan enn faktisk ikke gjøre som en vil. Når jeg var 18 år gammel så hadde jeg en kar på 30 år etter meg, han var forlovet og hadde 2 små barn med henne. Selv om jeg var betatt og litt små forelsket og ikke minst smigret så holdt jeg meg unna han nettopp pga av at han hadde dame og barn. Jeg var vel heller ikke av den modne typen på den tiden men jeg hadde heldigvis selvrespekt og en samvittighet. Men denne patetiske mannen som i mine øyne ikke kan kalles en mann bør bli sparket i hue og ræva ut av huset og livet ditt. Fysj for en møkkamann. Og jeg tenker at det er han som må pelle seg bort i fra bygda når det kommer frem at han har humpa på en ung jente på bare 18 år. Han får nok neppe så himla mye respekt etter dette for ALLE kommer til og vite hvem han er og jeg tenker nok at de fleste kommer nok til og advare alle som nermer seg denne mannen. Fysj for en type!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Jeg visste hva jeg holdt på med da jeg var 18, og det gjør nok denne jenta også. Skammelig av begge, men først og fremst samboeren din! Anonymous poster hash: 8d1e4...afc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Du må fortelle det til din venninne. Du bør ikke bebreide datteren ovenfor moren selvsagt, men du har lov til å bebreide henne inni deg. Moren gir nok en sjennepreken til datteren uansett, det hadde iallfall jeg gjort om det var min datter. Hun kan ikke fratas alt ansvar fordi hun er ung og dum. Hun er jo til og med myndig. Men det er mannen din du bør fokusere på å bebreide. Han burde iallfall visst bedre. Anonymous poster hash: bc94a...f4c
☆☆☆ Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Fortell venninna di, og stol på at jenta får høyre derfrå alt ho treng å høyre. Så får du håndtere han som virkeleg har bæsja på lokket. Som du seier er det han som har forpliktelsar overfor familien sin. Ingen grunn til å flytte frå bygda, neste veke kjem ei ny skandale. Uansett er det berre å heve seg over snakk. Forresten trur eg det er han det kjem til å bli snakka om, ikkje deg.
Gjest yrild Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Kjenner jeg blir helt kvalm. Hadde nok ikke klart noe annet enn å kjøre barna til besteforeldre, bestevenner, tanter eller onkler, dratt hjem, skreket til ham og bett ham flytte ut med en gang. Ville ikke blandet hennes mor inn i det før du har fått skreket fra deg litt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a
Gjest Frisk bris Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Du nå jo snakke med mannen din først for å sjekke om det er sant!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a Hva har HUN gjort da? Pult. Det er det så vidt jeg vet ikke straff for. Det er mannen som har gjort noe galt her ikke jenta. Hun har ikke noe moralsk ansvar for sin elskers kone.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a Hva har HUN gjort da? Pult. Det er det så vidt jeg vet ikke straff for. Det er mannen som har gjort noe galt her ikke jenta. Hun har ikke noe moralsk ansvar for sin elskers kone. Hun har med vitende og vilje gått bak ryggen til sin mors venninne og ødelagt et ekteskap. Det er ikke ulovlig sånn sett, men moralsk forkastelig. At hun skryter av det viser bare hva slags menneske dette er. Anonymous poster hash: 5c957...47a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a Hva har HUN gjort da? Pult. Det er det så vidt jeg vet ikke straff for. Det er mannen som har gjort noe galt her ikke jenta. Hun har ikke noe moralsk ansvar for sin elskers kone. Hun har med vitende og vilje gått bak ryggen til sin mors venninne og ødelagt et ekteskap. Det er ikke ulovlig sånn sett, men moralsk forkastelig. At hun skryter av det viser bare hva slags menneske dette er. Anonymous poster hash: 5c957...47a 1) Hun har da ikke noe ansvar for sin mors venninne? 2) Hun har ikke ødelagt et ekteskap, hun er da ikke gift? 3) Hun skryter av ting hun har fått av sin elsker, det må da være lov?
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a Hva har HUN gjort da? Pult. Det er det så vidt jeg vet ikke straff for. Det er mannen som har gjort noe galt her ikke jenta. Hun har ikke noe moralsk ansvar for sin elskers kone. Hun har med vitende og vilje gått bak ryggen til sin mors venninne og ødelagt et ekteskap. Det er ikke ulovlig sånn sett, men moralsk forkastelig. At hun skryter av det viser bare hva slags menneske dette er. Anonymous poster hash: 5c957...47a Selvfølgelig er det moralsk forkastelig, men 18 åringer er jo ikke kjent for mengder med moralsk innsikt - eller innsikt generelt for den saks skyld. Jeg hadde satt meg på ungen, men anbefaler kanskje heller HI å ta dette ut på mannen sin først og fremst.
Edelweis Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 I tråder som omhandler utroskap blir det alltid skreket høyt om at man har et ansvar også. men når det er en 18 åring så gjelder det ikke lenger? Hun har da vært vel vitende om ekteskapet og barna, så hvorfor skal ikke hun bebreides??
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 I tråder som omhandler utroskap blir det alltid skreket høyt om at man har et ansvar også. men når det er en 18 åring så gjelder det ikke lenger? Hun har da vært vel vitende om ekteskapet og barna, så hvorfor skal ikke hun bebreides?? Fordi man har ingenting med å bebreide den andre kvinnen. Hun er et selvstendig individ. Hun har ingen forpliktelser. Det er mannen som gjør noe galt. Slutt å skyld på den andre kvinnen. Det er han som ikke greier å holde pikken i buksa. Kvinne selv er kvinne verst.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Er man 18 kan man stemme, drikke, ha sex og komme i fengsel. Hun vet hva hun har gjort og fortjener et helvete hun også. Anonymous poster hash: 5c957...47a Hva har HUN gjort da? Pult. Det er det så vidt jeg vet ikke straff for. Det er mannen som har gjort noe galt her ikke jenta. Hun har ikke noe moralsk ansvar for sin elskers kone. Hun har med vitende og vilje gått bak ryggen til sin mors venninne og ødelagt et ekteskap. Det er ikke ulovlig sånn sett, men moralsk forkastelig. At hun skryter av det viser bare hva slags menneske dette er. Anonymous poster hash: 5c957...47a 1) Hun har da ikke noe ansvar for sin mors venninne? 2) Hun har ikke ødelagt et ekteskap, hun er da ikke gift? 3) Hun skryter av ting hun har fått av sin elsker, det må da være lov? Jeg tror ikke vi kan bli enige. Jeg mener vi alle har et moralsk ansvar for våre medmennesker. Slik egoistisk tankegang klarer jeg ikke leve meg inn i. Anonymous poster hash: 5c957...47a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 I tråder som omhandler utroskap blir det alltid skreket høyt om at man har et ansvar også. men når det er en 18 åring så gjelder det ikke lenger? Hun har da vært vel vitende om ekteskapet og barna, så hvorfor skal ikke hun bebreides?? Fordi man har ingenting med å bebreide den andre kvinnen. Hun er et selvstendig individ. Hun har ingen forpliktelser. Det er mannen som gjør noe galt. Slutt å skyld på den andre kvinnen. Det er han som ikke greier å holde pikken i buksa. Kvinne selv er kvinne verst. Mannen har selvfølgelig størst ansvar, men hun har da vært med på å ødelegge og være ond mot et annet menneske likevel. Anonymous poster hash: 5c957...47a
Edelweis Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 I tråder som omhandler utroskap blir det alltid skreket høyt om at man har et ansvar også. men når det er en 18 åring så gjelder det ikke lenger? Hun har da vært vel vitende om ekteskapet og barna, så hvorfor skal ikke hun bebreides?? Fordi man har ingenting med å bebreide den andre kvinnen. Hun er et selvstendig individ. Hun har ingen forpliktelser. Det er mannen som gjør noe galt. Slutt å skyld på den andre kvinnen. Det er han som ikke greier å holde pikken i buksa. Kvinne selv er kvinne verst. Mannen har selvfølgelig størst ansvar, men hun har da vært med på å ødelegge og være ond mot et annet menneske likevel. Anonymous poster hash: 5c957...47a Jeg er enig i at mannen har størst ansvar her jeg også. men synes bare det er så merkelig at ellers i slike tråder så får den andre kvinnen så busta fyker for å gå inn i et forhold med en gift mann. håper forresten at HI, prater med mannen og venninnen sin. Jeg hadde krevd skilsmisse på dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå