khm Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg har lest noen tråder her der mange kaster ut ordet rasist på en lett måte, mens andre generaliserer voldsomt med ordet "utlending". For min del er ser jeg at det er en vanskelig situasjon og finne en løsning på. Jeg kan skjønne redselen til mange siden tallene til politiet sier at 10 av 14 konedrap begås av menn av ikke-norsk opprinnelse. 45 av 48 overfallsvoldtekter pr 2011 begås av menn av ikke-norsk opprinnelse. 65 % av voldtekter er det samme gjerningsmenn på pr 2010. Men her er det store mørketall så tar de tallene med en klype salt. Jeg kan skjønne at mange blir provosert når det blir benektet på at norske menn er like ille når tallene taler imot det. Samtidig kan man ikke generalisere alle "utlendinger" når det er en lav prosent andel som står for ugjerningene. Jeg er overhodet ikke rasist, men jeg kan da se på tall på en objektiv måte og se at tallene er skremmende. Det vitner bare om en asyl politikk og integrering som ikke fungerer. Løsningen må vel smartere hoder enn meg pønske ut. Endret 23. juni 2013 av khm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå