Gå til innhold

Farlig å lage sånn knekkelyd i leddene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strekker mye på armene og av og til løfter jeg dem over skuldrene så det kommer sånn lav knekkelyd i selve skulderleddet. Hvis dere skjønner :P

Kan man plutselig få skulderen ut av ledd eller er dette helt ufarlig? Jeg elsker å gjøre det, følelsen er så deilig. 

Anonymous poster hash: 44e80...6ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er livsfarlig. Kan hende armen ramler av. 

Anonymous poster hash: 180c3...f62
Skrevet

Leddkapslene blir skadet/ødelagte hvis du "knekker" leddene mye

Anonymous poster hash: d0215...46d

Skrevet

Takk for svar! Får begynne å avvenne meg litt ;)

Anonymous poster hash: 44e80...6ef

Skrevet

Nei det er IKKE farlig!! Lyden du hører er gassbobler i vesken som befinner seg inni leddene, når gassene blir satt under press, hvilket skjer ved brå bevegelse av leddet forsvinner gassen fra leddvesken derfor denne lyden...

Anonymous poster hash: 5d9f5...77f

Skrevet (endret)

Mange har ledd som knekker lett. Hvis det er nok å nesten bare strekke på armene over hodet så er det nok ikke noen fare.

Det som er større problem er dem som har uvane med å knekke fingerledd, de små leddene der kan få skader etterhvert. Hvertfall det læreren sa på skolen... Men på en annen side så kan det jo hende han bare var lei av å høre knekking og knaking i tid og utide :D

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

En lege har fortalt meg at det øker risiko for stive ledd med årene.

Anonymous poster hash: 21478...33c

Skrevet

Mange har ledd som knekker lett. Hvis det er nok å nesten bare strekke på armene over hodet så er det nok ikke noen fare.

Det som er større problem er dem som har uvane med å knekke fingerledd, de små leddene der kan få skader etterhvert. Hvertfall det læreren sa på skolen... Men på en annen side så kan det jo hende han bare var lei av å høre knekking og knaking i tid og utide :D

Både kiropraktor og fastlege har sagt at det ikke kan skade leddene på noen måte, så læreren din var nok lei ;)

Skrevet

Tull. Det er ikke farlig.

Anonymous poster hash: 905dc...cc3

Skrevet

Jeg sa ikke at det er farlig. Jeg sa at kapslene kan bli skadet. Og da får man ikke nok smøring til leddene og de kan bli stive

Skrevet

Jeg sa ikke at det er farlig. Jeg sa at kapslene kan bli skadet. Og da får man ikke nok smøring til leddene og de kan bli stive

Det er feil i følge kiropraktor og lege jeg har pratet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...