Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Vi har ei jente på tre år. Naboen som bor ganske tett på har to barn på 5 og 7. Vi har ikke så store hager og det er ikke noe gjerde eller hekk mellom hagene våre. Naboen har trampoline og dukkehus. Vi satte i fjor opp et lekestativ med sklie og husker hos oss. Så snakket vi med naboen og ble enige om at barna deres kan få leke i vårt stativ, og vår jente får hoppe hos dem - så slipper vi å kjøpe trampoline og de slipper å sette opp husker og sklie. Egentlig en god løsning. Men i dag har naboen hatt besøk av noen venner med barn og naboens barn pluss gjestene holdt på i vårt stativ. Så vil vår jente ut, og når hun begynner å klatre opp for å skli sier naboens syvåring at jenta vår ikke får leke med dem, fordi de skal leke med gjestene sine, og at nå var det DE som holdt på med stativet. Da jeg hørte det (jeg satt ute) klikka det for meg og jeg gikk bort og sa at dette var vår jente sitt stativ, og skulle de leke der så fikk hun enten være sammen med dem ellers fikk de gå hjem i sin egen hage. Det takla ikke sjuåringen og løp gråtende hjem. Jeg var bestemt men skrek eller kjefta ikke. Aldri vært noe tema for oss å sende gjester over i naboens hage, så dette var fn ukjent problemstilling. Var det ok å håndtere det slik eller skulle jeg si til min jente at hun ikke fikk leke og ta henne inn? Tenker litt på hva naboen tenkte og da hun kom gråtende hjem. Anonymous poster hash: 7aefe...380
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Helt greit synes jeg, her er det samme regelen. Leker de i vår hage må alle leke fint sammen, ellers må de gå hjem. Anonymous poster hash: d94dd...897
☆☆☆ Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Det var ein grei beskjed å gi, og at jenta tydeligvis ikkje taklar greie beskjedar er ikkje ditt problem. Du vil ikkje ha noko problem med å forklare deg om foreldra skulle finne på å spørre, sånn sett er alt i orden.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Helt grei beskjed. Men jeg tviler på at du sa fra på en ordentlig måte siden jenta begynte å grine. Så store barn tåler som regel beskjeder som blir sagt på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 3275b...00f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 "Da jeg hørte det (jeg satt ute) klikka det for meg....." Å klikke på en 7 åring så hun begynner å gråte er ikke voksent gjort av deg! Anonymous poster hash: 08701...3d9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 "Da jeg hørte det (jeg satt ute) klikka det for meg....." Å klikke på en 7 åring så hun begynner å gråte er ikke voksent gjort av deg! Anonymous poster hash: 08701...3d9 Jeg tror bare hun formulerte seg dårlig her, ikke at hun mente det bokstavelig! Anonymous poster hash: 2ffc8...f83
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen. Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke. For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem. Anonymous poster hash: 7aefe...380
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Dere valgte jo å gjøre dette så dere slapp å kjøpe trampoline og de klatrestativ. Da må jo de få bruke dette selv om de har gjester og Anonymous poster hash: 841ed...a05
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Dere valgte jo å gjøre dette så dere slapp å kjøpe trampoline og de klatrestativ. Da må jo de få bruke dette selv om de har gjester og Anonymous poster hash: 841ed...a05 Det var ikke det HI be irritert over, men at deres unge fikk beskjed om at hun ikke fikk leke i sin egen hage med sitt eget klatrestativ. Anonymous poster hash: 72ca0...3fe
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Helt greit! Jeg hadde blitt irritert selv. Anonymous poster hash: dcc5e...e7c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Holder med deg, hi! Til 16.05, jeg svarer som 16.08.. De var enige om at de kunne låne hverandres ting. Men det betyr da virkelig ikke at barna ikke skal få leke med sine egne ting i egen hage. Tror nok tanken var at de ikke skulle nekte naboen å leke i egne hager, ikke at naboen skal nekte dem å leke i sin egen hage Anonymous poster hash: 31b8e...58e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Helt greit syns jeg. Hadde "klikket" selv. Når vi flyttet hit vi bor for 4 år siden sa naboene at vi ikke trengte kjøpe trampoline siden bare en liten hekk deler hagen, men vi valgte gjøre det likevel. Har dere plass vil jeg anbefale det. Veldig greit å ha sine egne ting, og jeg setter pris på at hagen ikke okkuperes av andre sine barn hele tiden når ikke mine barn er ute. Anonymous poster hash: b98a4...a4f
Serepta Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Helt greit, om du sa fra på en ordentlig måte. De kan ikke nekte jenta di å leke i sin egen hage - men jeg synes det er greit at naboene og besøket deres også brukte lekene, da dere har en avtale om dette.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen. Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke. For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem. Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen. Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke. For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem. Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Joda, det kan de helt fint gjøre. Jeg var livredd andre voksne enn mine foreldre, og kunne fint gråte av at noen så på meg. Anonymous poster hash: 506d9...315
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen.Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke.For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem.Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Du har visst litt tungt for det du. Anonymous poster hash: a7824...f89
Fru Ugle Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen.Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke.For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem.Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Er du seriøs???? Du sitter ikke og ser og hører på at ditt eget barn blir kasta ut av egen hage??? Jøsses.....spiller vel ingen rolle om de hadde avtale om låning, når ens eget barn plutselig ikke får være med og leke! De har jo ikke gitt bort lekestativet, men deler på å låne det! Mange barn gråter av korrigering, uansett tone, da noen barn rett og slett aldri har blitt korrigert før!! Lite erfaring med barn hører jeg....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen. Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke. For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem. Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Leste du innlegget til HI? "Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også." Det var jo akkurat det hun sa. Anonymous poster hash: 72ca0...3fe
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Jeg klikka innvendig, men ikke på sjuåringen. Jeg sa fra til henne vennlig men bestemt, og det taklet hun ikke. For å nevne det - denne sjuåringen er typen til å sjefe når hun tror voksne ikke hører henne og egentlig er hun ganske følsom. Så det er nok derfor hun gråt, ikke fordi jeg var slem. Anonymous poster hash: 7aefe...380 Du kan ikke gå tilbake på en beskjed om at barna får lov til å leke i hverandres hager slik! Da får du si fra at de skal la ditt barn få bruke apparatene også. Ellers er det direkte ufint å skylde på at en 7- åring er ditt og datt, når det tydelig er du som ikke har håndtert dette bra. 7- åringer gråter ikke av en streng og vennlig tone. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Ehh, jo! Det er det svært mange som gjør! Anonymous poster hash: 92691...eaa
Trultemor85 Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Mange som tydeligvis ikke klarer lese riktig her, men leser det de tror det skal stå!! Enig med deg HI.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 HI har ikke gått tilbake på noen avtale, hun ble irritert over at nabobarna ikke ville la datteren få leke sammen med dem i sin egen hage på sitt eget klatrestativ. Selvfølgelig er det greit at HI sier fra om dette, hadde vært noe annet om det ikke var i sin egen hage!! At ungen begynte å grine tipper jeg er fordi hun ikke tålte korrigering, ikke fordi Hi sa ifra på en dårlig måte, mange barn- selv 7 åringer blir "lei seg" av slikt... Anonymous poster hash: abc89...c26
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 Så enig med HI! Jeg er forresten og så bitchy at jeg ikke hadde giddi hatt denne delingen på lekene engang jeg. Hadde kjøpt liten trampoline i tilleg til mitt barn, og spesielt når aldersglippen er 3 til 7 år. Jeg er ikke komfortabel med min 3 åring hoppe på trampoline med unger så store som 7+. Hønemor og farlige hoppe på situasjoner vi satte opp gjerdet til rekkehuset vårt da vi kjøpte . Da bodde det ingen barn ved siden av men vi har huskestativ, sandkasse, lekehus og sklie. Hagen er innreda for barna mine men nå bor det barn i flere hus i rekka og spesielt ene tar seg til rette.....men aldri her pga gjerdet! Dette barnet ville f eks leke med mitt barn kun pga lekene i hagen. Forget it sier jeg bare så igjen .... Enig HI Anonymous poster hash: f2f51...67e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Så enig med HI! Jeg er forresten og så bitchy at jeg ikke hadde giddi hatt denne delingen på lekene engang jeg. Hadde kjøpt liten trampoline i tilleg til mitt barn, og spesielt når aldersglippen er 3 til 7 år. Jeg er ikke komfortabel med min 3 åring hoppe på trampoline med unger så store som 7+. Hønemor og farlige hoppe på situasjoner vi satte opp gjerdet til rekkehuset vårt da vi kjøpte . Da bodde det ingen barn ved siden av men vi har huskestativ, sandkasse, lekehus og sklie. Hagen er innreda for barna mine men nå bor det barn i flere hus i rekka og spesielt ene tar seg til rette.....men aldri her pga gjerdet! Dette barnet ville f eks leke med mitt barn kun pga lekene i hagen. Forget it sier jeg bare så igjen .... Enig HI Anonymous poster hash: f2f51...67e Du høres ut som en koselig nabo.... Anonymous poster hash: 79dfa...7e4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 HI har ikke gått tilbake på noen avtale, hun ble irritert over at nabobarna ikke ville la datteren få leke sammen med dem i sin egen hage på sitt eget klatrestativ. Selvfølgelig er det greit at HI sier fra om dette, hadde vært noe annet om det ikke var i sin egen hage!! At ungen begynte å grine tipper jeg er fordi hun ikke tålte korrigering, ikke fordi Hi sa ifra på en dårlig måte, mange barn- selv 7 åringer blir "lei seg" av slikt... Anonymous poster hash: abc89...c26 Lær deg å lese istedenfor å se det du tror står! Direkte sitat hovedinnlegg: "Vi satte i fjor opp et lekestativ med sklie og husker hos oss. Så snakket vi med naboen og ble enige om at barna deres kan få leke i vårt stativ, og vår jente får hoppe hos dem." Jo, her har hun gått tilbake på en avtale hun har med foreldrene til dette barnet. OG istedenfor å ta det med foreldrene kjeftet på barnet og bedt dem om å holde seg til sin egen del av hagen. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 HI har ikke gått tilbake på noen avtale, hun ble irritert over at nabobarna ikke ville la datteren få leke sammen med dem i sin egen hage på sitt eget klatrestativ. Selvfølgelig er det greit at HI sier fra om dette, hadde vært noe annet om det ikke var i sin egen hage!! At ungen begynte å grine tipper jeg er fordi hun ikke tålte korrigering, ikke fordi Hi sa ifra på en dårlig måte, mange barn- selv 7 åringer blir "lei seg" av slikt... Anonymous poster hash: abc89...c26 Lær deg å lese istedenfor å se det du tror står! Direkte sitat hovedinnlegg: "Vi satte i fjor opp et lekestativ med sklie og husker hos oss. Så snakket vi med naboen og ble enige om at barna deres kan få leke i vårt stativ, og vår jente får hoppe hos dem." Jo, her har hun gått tilbake på en avtale hun har med foreldrene til dette barnet. OG istedenfor å ta det med foreldrene kjeftet på barnet og bedt dem om å holde seg til sin egen del av hagen. Anonymous poster hash: d9d1f...4a7 Unnskyld, men har du veldig vanskelig for og forstå? Hi har jo ikke gått tilbake på avtalen. Hun ga nabobarnet beskjed om at hvis ikke hennes datter og fikk leke i lekestativet, så fikk de gå hjem. Anonymous poster hash: 2db3d...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå