Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Haddebesøk i går av en del folk og det var veldig hyggelig En venn av min mann kom alene. Jeg hadde bakt en flott kake med masse krem og bær. I tillegg laget en del annet godt. En av rettene inneholdt rømme. Jeg lager alltid god mat av gode råvarer. I det daglige opptatt at det skal være sunt og næringsrikt, men til fest slår jeg på stortromma! Min manns venn var helt i himmelen og satt med tårer i øynene og spist kake. Fortalte at kona nektet ham å spise kake og at han aldri fikk noe godt - rømme var utelukket der i huset. Jeg trodde først han tullet, men han mente alvor. Kona bestemmer hva han får lov til å spise!!! Kona hans er kjempetynn (hun henger så vidt sammen) og mannen et også tynn. Jeg forstår at kona hadde satt foten ned om mannen var smellfeit. Er dette vanlig? Det er da det glade vannvidd?? Fikk helt vondt av ham jeg og spurte om han ville ha med seg litt kake hjem. Det sa han at han ikke turte, men at gjerne ville ha et ekstra stykke og det fikk han. Nekter dere mennene deres kake? Er det vanlig å bestemme hva ektefellenn får lov til å spise?? Anonymous poster hash: c8eb1...424
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Tøffel! Anonymous poster hash: 404f3...60f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Det kan så være, men det jeg lurer på er om dette er vanlig. Synes skikkelig synd på ham. Anonymous poster hash: c8eb1...424
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Huff stakkars mann!! Har ei venninne som har en veldig usunn mann og som er ganske, ja jeg sier det rett ut, feit! Han spiser ALDRI grønnsaker og bare junk food eller sånne typiske norske retter som steik med MASSE saus, flesk etc etc. Hadde da skjønt at hun kanskje hadde vært litt streng og prøvd å få mannen litt mere sunn, men du sier jo att han er tynn og slank så ville jeg da aldri bestemt hva mannen min skulle spist!! Så så lenge de ikke er syke eller har virkelig problemer med stoor overvekt så ville jeg aldri blandet meg borti. Anonymous poster hash: 25c31...4f5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Har det virkelig ikke slått deg at kona hans antagelig er psyk? Anonymous poster hash: 8469a...144
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Min mann har sin egen vilje, og jeg bestemmer fint lite over han, på samme måte som an bestemmer fint lite over meg. Men vi respekterer hverandre og hvis jeg feks slanker meg eller prøver å kutte ut godterier, gjør han det samme for å støtte meg, og omvendt. Anonymous poster hash: b0b16...1a0
nagini Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Å bestemme hva mannen spiser tror jeg ikke er så vanlig, men jeg oppfatter det som veldig vanlig at koner er "strenge", og bestemmer når og hvor ofte mannen får trene, holde på meg hobbyen sin, drikke alkohol, være ute med gutta etc. Veldig spesielt for meg. Hadde jo også syntes det var trist om mannen var en egodrittsekk som aldri gadd å bidra i familien eller være sammen med meg og barnet, men jeg er ikke moren hans, og det ville ikke falt meg inn å prøve å bestemme hva han skal gjøre... Har man så ulikt syn på hvordan man skal leve sammen vil jeg heller si man ikke passer sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Min mor er veldig streng med min far, hun setter begrensninger på matinntak og nekter han sjokolade på hverdager osv. Han er normalvektig, men alltid lagt lett på seg på magen. Jeg skjønner ikke at han finner seg i det... Hadde jeg gjort noe sånt mot mannen min så hadde han gjort det motsatte på trass Anonymous poster hash: 91ab5...081
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Stakkars mann. Ikke for det, jeg har vært der selv. Jeg fikk ikke lov til noe. Nå har jeg ei venninne som er fange i eget hjem. Vanskelig å bryte en sirkel...
3 i april Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Jeg kjenner ingen som holder sinn mann i bånd Men her i huset spiser mannen det han ønsker innen rimlighetens grenser selvsagt og det samme gjør jeg. Vi er forsiktige med snop, kaker, brus ol i uka. Vi spiste oftere usunn mat før vi fikk barn men etter at vi fikk barn er vi begge opptatt av at barna våre skal ha sunne matvaner. Så hender jammen meg at gubben sniker seg til en sjokolade en mandag, men da etter at ungene er lagt...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Han har ingen sykdommer som kan være grunnen til dette? Her bestemmer selvsagt mannen helt selv hva han spiser. Anonymous poster hash: 554ce...2f6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Haha... mannen her spiser akkurat det han vil. Hadde jeg nektet han å spise noe hadde det blitt trøbbel i paradiset! Jeg hadde klikket om det hadde vært omvendt også. Jeg ba om han om å prøve å slutte å røyke da, og det klarte han. Men det er jo en helt annen sak. Anonymous poster hash: 762a1...d77
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Det er utrolig mange bitchy damer Anonymous poster hash: bf74b...710
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Så vidt jegvet er han helt sunn og frisk. Om kona er "psyk" eller ikke kanjeg ikke svare på. Jeg synes hun virker stille og ganske forsiktig. Ikke noe rivjern. Anonymous poster hash: c8eb1...424
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Jeg kjenner et par damer som holder på slik. Svigerinna mi for eksempel - broren min på 36 år har datatid mellom klokken 20 og 21, og i helgene får han en time ekstra på ettermiddagen. Og maks en fotballkamp i måneden. Så har vi et vennepar der begge er kraftig overvektige. En gang vi var på besøk der satt kona med godteskåla i fanget mens hun sa at mannen måtte slanke seg så han fikk ikke. Det synes jeg var spesielt. Så at han ble flau. Jeg vet selv hvor dårlig jeg liker at noen prøver å bestemme over meg. Stakkars folk som finner seg i det. Anonymous poster hash: 6f59e...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå