Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hva gjorde du i starten, når du var alene, for å få det bedre? Jeg står med det ene benet utenfor nå pga div. hendelser i ekteskapet. Så slo det meg at eg ikke får være med barnet mitt hele tiden da. Det er det som har holdt meg tilbake de siste årene. Men så ble jeg plutselig så redd:( Vi skal ha ca 60-40% Jeg mest. Hvordan tenkte dere omkring dette? Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 571b7...168
<3Minesmå<3 Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Da jeg endte opp alene med størstemann her, så hadde jeg og eksen heftige diskusjoner og krangler om hvem som skulle ha gutten mest. Jeg hatet tanken på at han skulle være borte fra meg i det hele tatt, men forsto jo det at pappan måtte få ha gutten han også. Aldri i mitt liv har det vært så tøft som i den perioden og det tok laaang tid før vi ble enige. Etter mye frem å tilbake med mekling og advokat inne i bildet, så ble vi tilslutt enige om en løsning der pappan har gutten annenhver helg (torsdag-mandag) og annenhver onsdag til torsdag den uka han ikke har han i helgen. Vi har hatt den løsningen i snart 2 år nå og det fungerer kjempefint. Mange har spurt om hvorfor vi ikke har en uke hver, men pappan jobber bare på kveldstid (14-22.00) så det er ikke en mulighet for oss. Jeg har sagt at når han finner seg en 8-16 jobb eller lignende så kan vi ta ett møte på det jeg og han å diskutere en evt ny samværsavtale, men han sier at han ikke finner en jobb i det tidsrommet som betaler like godt som den jobben han har nå og derfor kan ikke samværsavtalen endres. Jeg sitter med det inntrykket av at han ikke vil ha han mere enn det han har. Mye pga avbrutte avtaler dagen før, ikke møte opp til avtalt tid osv...noe jeg setter veldig høyt når det er snakk om barnet vårt. Det er viktig med gode rutiner. Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet/barna dine er, men min var bare 1 år når vi flyttet fra hverandre og da var det naturlig at han bodde fast hjemme hos meg. Nå er han 3 år og det funker fortsatt selv om jeg nå er mer åpen for at han kan få mer samvær med gutten så lenge han har ordnet seg en ny jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå