Gå til innhold

Hjelp en gammel dinosaur med teknikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 6 års universitetsutd, men når det kommer til dagens teknologi er jeg tilbakestående... Flaut:) Har kommet til det punkt da vi skjønner at vi må oppdatere oss litt, og da særlig ift musikk/media-løsninger. Per i dag har vi TV, DVD-spiller, stasjonær PC, 2x vanlige mobiler og en CD-spiller med radio. That`s it av teknologi her, og vi kjenner at vi særlig savner enkle løsninger for å spille musikk, men er som sagt helt grønne. Det er en liten djungel der ute med mp3, I-pod, dokking, minianlegg etc, men hva bør man gå for? Vi ønsker et "anlegg" i stua der vi enkelt kan spille musikk. Ønsker å kunne laste ned musikk (gratis eller rimelig) samtidig som vi fortsatt kan bruke noen av CD-ene vi allerede har. Dessuten hadde det vært fint om vi slapp å ta med 50 CD-plater inn i bilen når vi kjører langtur med ungene...

Noen med erfaringer og gode tips til en "dummie"?

Anonymous poster hash: d2080...567
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nettbrett eller nyere telefon. Laste ned på spotify eller wimp, kan velge gratis, men betaler du 99 kr i måneden slipper du reklame og kan ha offline lister. Det vil si at du slipper å være på nettet når du spiller musikk.

Du kan koble til annlegg via en kabel, eller du kan kjøpe høytalere med docking finnes mange gode av disse på markedet. Cdene spiller du av med dvd spilleren :)

Vi har hjemmekinoannlegg med forsterker som vi bruker til alt av musikk, radio og filmspilling :)

Cder må du fortsette med i bilen dersom du ikke vil bytte den ut. De nyere spillerene har gjerne aux og usb innganger. Tror noen av de helt nyeste også har bluetooth også slik at man ikke må ha noen kabel i det hele tatt mellom telefon og spiller....

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

For å unngå mange cder i bilen, kan dere jo tenke på om de skal få en spiller hver til jul. Jeg er nesten en dinosaur selv, så vet ikke hvor rimelig man kan få dem, men hvis dere går f.eks på expert eller elkjøp, så får dere sikkert noen tips der.

Anonymous poster hash: 8d2cb...fee
Skrevet

Nettbrett eller nyere telefon. Laste ned på spotify eller wimp, kan velge gratis, men betaler du 99 kr i måneden slipper du reklame og kan ha offline lister. Det vil si at du slipper å være på nettet når du spiller musikk.

Du kan koble til annlegg via en kabel, eller du kan kjøpe høytalere med docking finnes mange gode av disse på markedet. Cdene spiller du av med dvd spilleren :)

Vi har hjemmekinoannlegg med forsterker som vi bruker til alt av musikk, radio og filmspilling :)

Cder må du fortsette med i bilen dersom du ikke vil bytte den ut. De nyere spillerene har gjerne aux og usb innganger. Tror noen av de helt nyeste også har bluetooth også slik at man ikke må ha noen kabel i det hele tatt mellom telefon og spiller....

Men er I-pod et alternativ? Går det an å laste ned direkte til en sånn eller må man "innom" PC,smartphone eller nettbrett? Hva regnes som "nyere" ift bil? Vi har en Mazda 6 fra 2005 med innebygget bilstereo, men aner ikke hva slags innganger den eventuelt har, hehe:)

Skrevet

På ipod må man innom en annen ting først så er et slternativ for avspilling, men ikke nedlasting :)

Du ser det lett på spilleren. Du ser i fronten om det er noen huller som du kan koble noe på. Min mondeo 03 har ikke noe slikt så jeg skal bytte spiller nå snart. Hadde cder før, men nå er det så mye virus på alle disse sidene hvor man kan laste musikk ned på så jeg tørr ikke mer. Skaffet meg heller lovlig wimp :)

Skrevet

Takk:) Andre innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...