Gå til innhold

Dere med atopiske barn. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2 år har hatt eksem hele livet, men nå er hendene værre enn noen gang. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Gode tips og råd?

Anonymous poster hash: a3d66...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det blitt små væskefylte blemmer i hendene? I så fall er det blitt betent og du bør ta henne til lege og få en kortisonkrem. Vask hendene hennes så lite som mulig, det gjør det bare verre.

Anonymous poster hash: 2e711...3a9

Skrevet

Datteren min på 2 år har hatt eksem hele livet, men nå er hendene værre enn noen gang. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Gode tips og råd?

Huff, min på halvannet er også spesielt utsatt på hendene. Hun får bittesmå blemmer og sprekker opp. Jeg smører med hydrokortison og aderma exomega... uten at det egentlig hjelper så veldig :( jeg følger denne tråden

Anonymous poster hash: 30e55...bf7

Skrevet

Vår lille hadde mye atopisk eksem. Jeg var hos hudleger og andre diverse eksperter, men ingen av rådene hjalp. Får oss var det en velsignelse da vi møtte på ei veldig flott dame på et apotek i Drammen som anbefalte Miniderm. Alt av eksem ble borte, og vi har ikke sett det siden. Anbefales!

Legger ved link.

https://www.google.no/search?q=miniderm&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safari

Anonymous poster hash: b1476...aa4

Skrevet

Har en på ett år som har akkurat det samme. Smører med kortison og aderma. Har en sterk kortison som brukes når det er ekstra ille. Har ikke noe annet råd enn å smøre ofte. :-)

Skrevet

Ingen blemmer, men huden sprekker opp ved fingrene, og håndleddene er fulle av sår:/ smører med kortison (inntrykk av at det svir litt nå?) og locobase repair. Tidligere hatt god erfaring med det!

Hi

Skrevet

Aderma har vi dårlig erfaring med. Lille sier den svir:/

Skrevet

hei,  uff det er ikke godt for dem.  Har en gutt på 10 som har hatt atopisk eksem hele livet, det går opp og ned , akkurat nå er det fingrene som sprekker opp , bruker betnovat som er et steroid. men legger spenol under . skal bare brukes i en kort periode.  så når det bedres litt bruker jeg bare hydrokortison.

Ser mye bedre ut nå.   Adrema svir men er veldig bra og bruke til daglig når det ikke er sprekker.

Kremene med resept er jo gratis for barn også så smør i vei.

Skrevet

Vår lille hadde mye atopisk eksem. Jeg var hos hudleger og andre diverse eksperter, men ingen av rådene hjalp. Får oss var det en velsignelse da vi møtte på ei veldig flott dame på et apotek i Drammen som anbefalte Miniderm. Alt av eksem ble borte, og vi har ikke sett det siden. Anbefales!

Legger ved link.

https://www.google.no/search?q=miniderm&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safari

Dette høres veldig interessant ut! Skal sjekke ut litt om den kremen. Junior er litt plaget innimellom, men jeg har smurt med en hudkrem fra usa. Hadde vært greit å slippe ventetiden derfra hvis jeg ikke må ;) 

Skrevet

Ingen blemmer, men huden sprekker opp ved fingrene, og håndleddene er fulle av sår:/ smører med kortison (inntrykk av at det svir litt nå?) og locobase repair. Tidligere hatt god erfaring med det!

Hi

Hvilken kortison krem smører du med? Kanskje du må ha et sterkere kortison.
Skrevet

Locoid og mildison har vi.

Hi

Skrevet

Min gutt har på armene og vanligvis blir de bedre om sommeren, men ikke nå. Lot være å smøre solkrem på eksemen slik at det ble mer eksponert for sollys noe som ga bedring i løpet av ett døgn.

Bytter kremtype med jevne mellomrom. Bruker en peelingkrem når det blir mye tørr hud lag på lag.

Parfymefri vaskemiddel. Ikke skyllemiddel på de innerste klærne. Olje i badevannet.

Skrevet

Legger ved link.https://www.google.no/search?q=miniderm&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safariAnonymous poster hash: b1476...aa4

Dette høres veldig interessant ut! Skal sjekke ut litt om den kremen. Junior er litt plaget innimellom, men jeg har smurt med en hudkrem fra usa. Hadde vært greit å slippe ventetiden derfra hvis jeg ikke må ;)

Gjør det. Håper den fungerer like bra for dere som for oss. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg smører på cocosa fra helsekosten (kokosolje extra virgin)

Skrevet

Jeg har ikke barn med eksem, men jeg har eksem selv. Og jeg er stor fan av å heller bruke STERKE salver i kortere tid enn å bruke mild kortison i lang tid. Så jeg bruker Elocon. Svir, men funker som fjell. Jeg blander den ned A- creme. Elocon er den eneste salven som raskt og effektivt tar knekken på eksemet, og etter 3 dagers behandling er ting på stell igjen. Husk også å behandle ferdig, ikke avslutt når det begynner å bli bedre men hold på til det er bra...

Anonymous poster hash: 8e938...e5b
Skrevet

Vi ble anbefalt å kutte ut såpe helt av legen pga eksem. En ting er olje i badevann osv, men når eksemet er på hendene hjelper det lite når man må vaske hendene så mange ganger i løpet av en dag. Vi kjøper "såpefri såpe" på apoteket og den blir brukt til alt av vask. Vi har ikke brukt det så lenge, men selv om eksemet ikke er helt borte, så har det hvertfall ikke kommet så mye nytt. Det eneste man bør passe på, er at mange av de "oljesåpene" har parfyme i, men det er noen uten også.

Anonymous poster hash: ffd2a...968
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vi fikk en krem på sykehuset som heter Apolar. Da hadde vi slitt med eksem lenge. Har prøvd milsison og a derma tidligere uten at det skjedde noe. Ved Apolar ble eksemene borte ila. 4 dager! Vidundermiddel!

Skrevet

Kløstillende medisin.

Kan det være aktuelt med våtbandasje om natten?

Må følge med at eksemet ikke blir infisert, da må det behandles.

Anonymous poster hash: f545e...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...