Gå til innhold

Gravid etter sterilisering????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter siste svangerskapet mitt avgjorde min mann og jeg at han skulle sterilisere seg på grunn av at jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ha et svangerskap til på grunn av invalidiserende bekkenløsning.

Men nå er det ca 1 år siden han steriliserte seg, (han fikk bekreftet at han var steril og jeg har heller ikke vært utro), men for 3-4 uker siden fikk jeg plutselig svangerskaps symptomer (kvalme, ømme og hovne bryster + at mensen er nesten 2 uker forsinket. Og i dag oppdaget jeg til min fortvilelse at jeg hadde fått melk i brystene igjen. Det har jeg ikke hatt på 7 mnd.

Jeg ønsker meg virkelig ikke flere barn på grunn av faren for å bli hundre prosent ufør resten av livet (selv om mitt største ønske alltid har vært en stor familie). Men har samtidig ikke noe ønske om å ta abort dersom jeg er gravid. Men jeg har klart å bli veldig bra det siste året, så det er jo ikke sikkert det går rett vest denne gangen??

Vet ikke hva jeg skal gjøre da alle rundt meg kommer til å si at det beste er om jeg tar abort, og jeg er jo på en måte enig, men det er allikevel en avgjørelse jeg må leve med resten av livet... Min mann steriliserte seg jo for at jeg ikke skulle havne i den situasjonen at jeg måtte ta abort. Nå bare utsetter jeg å ta noen test i håp om at mensen kommer til slutt...

Går det forresten an å få melkeproduksjon uten at man er gravid???

Hadde blitt veldig takknemlig for innspill.  

Anonymous poster hash: 90f9c...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få melk uten å være gravid, jeg fikk oxo det en gang (kjente det ilet/strømmet) og fikk totalt panikk.

Men har oxo hørt at sterilisering av mannen ikke er 100% sikker. Så ville tatt en test hvis jeg var deg.

Lykke til :)

Skrevet

Dersom du har forhøyet nivå av prolaktin, så kan du miste menstruasjonen og få melk i brystene.

Anonymous poster hash: 6b11e...fd8

Skrevet

Jeg har forhøyet prolaktin og mensen har tullet mange ganger. Jeg har vært både 3 og 4 uker forsinket uten at jeg har vært gravid. Melk har jeg hatt lenge og jeg har vært veldig plaget med kvalme som regel når jeg skulle hatt/fikk mensen.

Jeg syns du skal teste deg. Enten må du ta stilling til om du vil beholde eller ikke, men om du er gravid så må jo det valget taes uansett om du venter eller ikke. Viser testen at du ikke er gravid slipper du å bekymre deg mer.

Anonymous poster hash: e4200...a74

Skrevet

Dessverre er ingenting sikkert. 

Noen små sædceller kan overleve og finne veien hjem til tross for sterilisering. 

Jeg klarte kunststykket å bli gravid selv om vi brukte både kondom og tok en angrepille morgenen etter... 

Uansett så er ingen svangerskap like. Kjenner en som var lang over førti år med sistemann. Hun forteller at det svangerskapet var det absolutt enkleste, så alt er egentlig litt tilfeldig tror jeg :)

Men fikk du mensen etter to uker? Eller er den fortsatt borte?

Anonymous poster hash: eec02...dc9
Skrevet

Mensen er fortsatt borte, og føler meg gravid, men endte med å ta en test i dag som var negativ. 

Og hva er vel sjansen for at vi både blir gravid etter en sterilisering og at jeg får en falsk negativ... Så da velger jeg å stole på den, så får vel heller høre med legen min angående om det kan være noe i veien med hormonene mine. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De som blir gravide med steril mann blir det rimelig tett opptil operasjonen, så jeg vil si det er så liten sannsynlighet som overhodet mulig, om ikke de har vokst sammen igjen. godt testen var negativ :)

Skrevet

Jeg venter på mensen selv, jeg er to dager på overtid og er redd for at min steriliserte eks har gjort meg gravid...

Anonymous poster hash: 6ac21...8f2
Skrevet

Huff... Håper du får mensen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...