Gå til innhold

Barnemark - lett å se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært barnemark i eldste sin avdeling i bhg for en tid tilbake, og i dag var det en liten "klynge" av hvite, små (urørlige) greier i yngste sin bæsjebleie. Jeg blir veldig glad for om noen har erfaringer med slikt. Bør vi gå til legen? Vente til mandag? Hvordan gjør man det hos legen? Tar med en bæsjebleie? :P

Anonymous poster hash: 47cfe...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde barnemark når jeg jeg var 8-9 år og det var veldig lett å se! Hvite mark på noen millimeter. Husker de rørte på seg og jeg fikk panikk. Så på papiret etter toalettbesøk fordi det klødde og var utrolig ubehagelig bak der. Mamma ringte legen med en gang for jeg lå å gråt siden det var så ekkelt. Jeg måtte ikke til noen lege så det var nok med kun den telefonen til legen. Var veldig greit å få begynt med medisin fortest mulig!

Anonymous poster hash: 1d1dd...d16

Skrevet

Mine unger har hatt barnemark. Enkleste måten å se dem på er å "brette" rumpesprekken litt ut en stund etter at de har lagt seg. Da kommer nemlig marken ut i endetarmsåpningen for å legge egg. Du ser tynne sytrådlignende kryp som bukter seg. Ekkelt! Bare å gå på apoteket og kjøpe Vermox (tror jeg det heter) hvis du oppdager at dere har mark. Hele husholdningen må behandles og det er styrete med vask av sengetøy osv. 

Skrevet

Mine unger har hatt barnemark. Enkleste måten å se dem på er å "brette" rumpesprekken litt ut en stund etter at de har lagt seg. Da kommer nemlig marken ut i endetarmsåpningen for å legge egg. Du ser tynne sytrådlignende kryp som bukter seg. Ekkelt! Bare å gå på apoteket og kjøpe Vermox (tror jeg det heter) hvis du oppdager at dere har mark. Hele husholdningen må behandles og det er styrete med vask av sengetøy osv. 

Å fy faen!  :o  håper ikke vi får noe slikt her i hus! så creepy!

Anonymous poster hash: 4e654...3c9

Skrevet

Vi har hatt det i hus fire ganger tror jeg, fordelt på tre barn. Det er kjempeekkelt, men man blir kvitt det med behandling. 

Skrevet

Etter å ha hatt det i hus en gang for mange år siden, så sjekker jeg ikke lengre, men gir familien tablettkur og vasker alt sengetøy dersom noen sier det klør litt i rompa på kveldstid.

Anonymous poster hash: be836...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...