Gå til innhold

Gravid- forstoppelse-presse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i andre trimester og litt plaget med forstoppelse. Dette er pinlig, men jeg lurer på om det kan være farlig å presse for mye for å få avføringen ut?  :unsure:

Anonymous poster hash: 9f300...4b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså presse veldig hardt 

Anonymous poster hash: 9f300...4b8
Skrevet

Nei, det eneste som kan skje er vel at du får en hemoroide (som kan være en vond plage i seg selv)

Anonymous poster hash: 5d669...3e0

Skrevet

Det har jeg aldri hørt at kan være farlig, men nå har jeg heller ikke hørt alt :) Det er imidlertid ikke så heldig og være forstoppet ifht det å få hermorider, som ikke er farlig, men kan være svært ubehagelig og vondt. Drikk mye vann, linfrø, svisker og å være i bevegelse kan hjelpe.

Skrevet

Ikke utover at du vil presse på deg hemorroider. Du klarer ikke presse it babyen om det er det du er redd for.

Kjøp deg frukt & fiber, spis et par stk på kvelden og voila!

Anonymous poster hash: de889...e34

Skrevet

Vil neppe tro at ungen kommer ut i samme slengen, hvis det er det du tenker på. Derimot hadde jeg vært litt forsiktig fordi man lett kan få hemoroider når man bruker bukpressen. Kanskje ta et lite miniklyster, om du har? 

Men, må du bæsje NÅ, for all del, bare press det ut. Det er liksom ingen vei utenom. 

Spis mye fiber, og drikk masse. Ta gjerne laktulose daglig også, så slipper du å presse så veldig. 

Anonymous poster hash: bb295...905
Skrevet

Etter noen temmelig ubehagelige døgn og en meget forståelsesfull dame på apotek er jeg reddet av blanding av miniklyster, lactulose, svisker og vann.. Kombo bekkenløsning, forstoppelse og kremt hemoroids (som det nå heter hos oss) er IKKE å anbefale og det virker som om det er gjensidig forsterkede... God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...